Gå til innhold

Hva har du i matpakken til barnehagebarnet ditt? u/t

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hjemmelagde fiskekaker, omelett med div. variasjoner, ost i terninger, div rå grønsaker, matpakkemuffins med grønsaker og ost noen ganger middagsrester eller så koker jeg opp havregryn på vann, tilsetter frø og kanel.

Jepp.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Gutten her er 18 mnd.. Jeg er nok så "fersk" i dette, og lager da nister til mandager bare.. Hvertfall: jeg sender med 2 brødskiver, en banan, oppdelt eple og gulrot i hver sin boks, første dagen fikk han med seg to brødskiver og banan.. Prøver meg frem litt, vurderer å kjøpe boks med flere rom nå, men metallboksen fungerer godt, så kan eventuelt bare legge i mindre bokser i den.. Tenker etter hvert å variere litt mer, så det ikke blir så mange brød måltider og ensformig :)

Skrevet

Min gutt spiser bare en ting, dessverre! Brødskiver med kaviar - til alle brødmåltider, alltid........!! Han får frukt også, altså - men ingen spennende middagsrester-niste eller sånn her i gården altså ;)

Skrevet

brødskive, polarbrød, pitabrød eller hva jeg nå enn har liggende.

"vanlig" pålegg, eks ost, kalkunkorv, leverpostei

Litt frukt, druer, noen eplebiter, melon - den frukten vi har hjemme.

Som regel sender jeg med litt yogurt også

Samme til skolegutten min

Ingen stor fantasi på matpakker altså.. ;)

Skrevet

Omelett, fiskekaker, kjøttboller, kylling eller skinkebiter, osteterninger, feta og oliven, cherrytomater, agurk, paprika, sukkererter, rugsprø lagt dobbelt med smøreost eller leverpostei, gresk yoghurt med musli, speltlompe med laksepålegg og snøfrisk, avocado, bær og frukt i biter. Har stor boks som jeg putter småbokser oppi, de har kjempefine på rafens! Jr er 19 mnd.

Skrevet

Brødskiver med skinkeost, brunost, prim eller servelat. Noe annet vil han ikke ha. Han får frukt i bhg i tillegg.

Skrevet

to skiver med leverpostei og sur agurk og en youghurt

Skrevet

3 skver med leverpostei, kaviar, smøreost, syltetøy. 1 yogurt og 1 banan.

Skrevet

I barnehagen til gutten får de hjemmebakt brød eller rundstykker med pålegg,så sender aldri med noe.

Hadde jeg skulle gjort det hadde det vært brød med kaviar eller leverpostei.

Eneste det han spiser på morgenen..

Resten av dagen spiser han hva som helst på,men ikke på morgenen...

Farlig lik sin mor der.......

Skrevet

Takk for svar:-) Flere innspill? Interessant å høre hva andre har med, hva som er vanlig og ikke.

Skrevet

jeg er veldig fersk på dette. Men jeg har hatt 4 skiver, hjemmelaget jordbærsyltetøy (tar med en boks om holder en uke), sånne porsjonsleverpostei så de smører skiva der. Har med yoghurt for hele uka på mandagen. Og frukt hver dag det er enten nektarin, melon, fersk ananas, banan, mango eller kiwi kuttet opp i biter.

Har ikke hatt noe med noe middagsrester eller slike ting enda da han ikke er så glad i middag..

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Egg og bacon, Fiskekaker, maismakaroni, stektkylling feilet rester... Altså middagsrester..

cherrytomater, gulrot, sukkererter, agurk. Alkskens frukt og bær jeg har for hånden...

Brødskriver 2 hver dag enten med lverpostei eller fårepølse.

De får varmmat annenhver dag, og et brød måltid i bhg pr dag. Så har med ett måltid selv.

Skrevet

De får et brødmåltid i bhg, så jeg forsøker å sende med litt annet i matboksen.

Omelett eller eggerøre (tilsatt gressløk, løk, grønnsaker eller ost)

Hardkokt egg

Youghurt naturell med bær eller müsli

Cottage cheese med blåbær

Fiskekaker

Kjøttboller

Fiberknas med brunost

Grove knekkebrød med pålegg

Osteterninger (alle mulige halvfaste og faste oster)

Små bokser med forskjellige blandinger av: cashewnøtter, tørket aprikos, mandler, pistasjenøtter, mais ++

Hender jeg sender med suppe i boks, feks tomatsuppe med eggbåter, osteterninger og pasta

Han får også alltid med en boks med oppskåret frukt

Noen ganger bruker jeg middagsrester, men like ofte lager jeg store porsjoner av noe som jeg fryser i mindre porsjonspakninger (feks fiskekaker og kjøttboller).

Skrevet

Vanlige brødskiver med vanlig pålegg - leverpostei, gulost, brunost, prim, skinkeost, kaviar, makrell i tomat, syltetøy, servelat osv. Og eple :)

Skrevet

Pannekaker laget av havregryn og sammalt mel, kokt egg, omelett, makaroni med pølse, kald pølse, stekt falukorv, middagsrester, feks en liten boks med gryteterett. Tannpirkere med ost og skinke på, fiskekaker osv.

Brødskiver med servelat, fiskekaker, ost, tubeost, leverpostei, kaviar, peanøttsmør, skinke, osv..

Alltid druer og en annen frukt, feks banan eller eple.

Skrevet

Vet det her er off topic, men..

Akkurat her er jeg glad jeg bor i Sverige når det gjelder barnehage ettersom de får frokost, frukt, varm lunsj(som middag i Norge; poteter, fisk og grønnsaker for eksempel) og et mellommåltid og frukt på ettermiddagen.

Om jeg skulle lage matpakke hadde det vært;

Alltid sesongens frukt (nå er det fersken, jordbær, blåbær etc)

Yougert/ naturel/ fil mjølk og adle frukt, puffet ris etc

Pytt i panne (enkelt å lage av rester)

Omelett

Typ fyllte pitabrød til de litt eldre

Rester av middagen dage før

Brødskiver med leverpostei, ost, skinke,smøreost

Knekkebrød

Rå grønnsaker

Scones med innbakt ost til mellommåltid

Skrevet

AV "VARM" KALD MAT: Fiskekaker, middagsrester (uansett hva, unntatt supper;-)

AV GRØNNSAKER: GulrØtter, agurk, tomat, sukkererter, paprika, squash, salatblader, stekt minimais

AV FRUKT: Alt det "vanlige" egentlig og vannmelon, honningmelon, ananas

AV BÆR: Veldig ofte blåbÆr, noen ganger jordbÆr. Sjelden bringebÆr, men hender det også.

I tillegg til noe av ovennevnte sender jeg med en eller to brØdskiver med skinke, skinkeost eller salami.

Det har seg nemlig slik at min datter på 2 ikke er så veldig glad i brØd, og bra er egentlig det. Frukt og grØnt har vel så mye fiber som en skive, og i tillegg vitaminer og egentlig alt det hun trenger. Synes det er for kjedelige måltider i barnehagen, så jeg sender mye frukt og grØnt med i barnehagen! Og som oftest er "det grØnne" spist opp, mens brØdet står igjen;-)

Siden det er sesong med krØkebÆr nå, skal jeg ut i skauen for å plukke en masse bÆr for å lage saft med. Dette tenker jeg blir med i barnehagen noen kalde vinterdager, men kun som kos.

Skrevet
AV "VARM" KALD MAT: Fiskekaker, middagsrester (uansett hva, unntatt supper;-) AV GRØNNSAKER: GulrØtter, agurk, tomat, sukkererter, paprika, squash, salatblader, stekt minimais AV FRUKT: Alt det "vanlige" egentlig og vannmelon, honningmelon, ananas AV BÆR: Veldig ofte blåbÆr, noen ganger jordbÆr. Sjelden bringebÆr, men hender det også. I tillegg til noe av ovennevnte sender jeg med en eller to brØdskiver med skinke, skinkeost eller salami. Det har seg nemlig slik at min datter på 2 ikke er så veldig glad i brØd, og bra er egentlig det. Frukt og grØnt har vel så mye fiber som en skive, og i tillegg vitaminer og egentlig alt det hun trenger. Synes det er for kjedelige måltider i barnehagen, så jeg sender mye frukt og grØnt med i barnehagen! Og som oftest er "det grØnne" spist opp, mens brØdet står igjen;-) Siden det er sesong med krØkebÆr nå, skal jeg ut i skauen for å plukke en masse bÆr for å lage saft med. Dette tenker jeg blir med i barnehagen noen kalde vinterdager, men kun som kos.

Glemte jo å si at hun også av og til har med kavringer, riskaker og knekkebrØd i matpakka. Det er også mat hun liker, og som hun faktisk spiser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...