Gå til innhold

Mobbing/knuffing på skoleveien

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor like ved en barneskole og mange barn går derfor forbi huset mitt på vei til å fra skolen. I vår da jeg var i permisjon, la jeg merke til noen gutter som ofte drev og kasta lua og gymbagen til andre unger mellom seg. De drev også å dytta på andre unger, roper og styrer på og dro en gutt gjennom grøfta der det var masse sølevann. Jeg har jo selvsagt banket på vinduet, åpnet vinduet og ropt ut til de, og også løpt ut en gang for å stoppe dette. Etterhvert ble det jo at guttene gjorde mindre og mindre (hvert fall foran huset mitt). Nå som skola har startet igjen, ser jeg at de samme guttene har startet med dette igjen. :(

Så nå vil jeg gjøre noe med dette en gang for alle, og lurer på om jeg burde kontakte skolen? jeg vet jo ikke hva guttene heter, men kan jo alltids beskrive de sånn ca da... Tror dere lærerne vil ta tak i saken eller blir jeg bare den der sure, masete naboen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville tatt kontakt med skolen. De -burde- bli glad for at du bryr deg. Og uansett reaksjon så prøver du ihvertfall å gjøre det riktige. Syns det er bra at du gjør noe ihvertfall :)

Skrevet

Jeg ville tatt kontakt med skolen og forklart situasjonen. Skolen har plikt til å ta tak i dette og du kommer ikke til å bli den sure, masete kjerringa. Du har plikt til å gi beskjed dersom du ser at noen blir plaget, dette gjør du for den som blir plaget og ikke for dem som plager.

Skrevet

Da gjør jeg det, skal troppe opp på skola en ettermiddag etter ungene har gått heim, så får jeg se hvordan lærerne reagerer. :)

HI.

Skrevet

Jobber som lærer, og hadde satt pris på å få vite det. :)

Skoleveien er en del av skoletiden den og.

Skrevet

Det er så bra at du sier fra! Min gutt ble plaget på skoleveien i fjor, men sa ingenting til oss voksne om det. Men storesøsteren til ei i klassen hans så det, og tok affære. Hun sa fra til skolen, oss og foreldrene til de som plaget. Godt gjort av en 6.klassing! Gutten min har det bra nå, og jeg er denne flotte jenta evig takknemlig for at hun sa fra. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...