3 blå Skrevet 21. august 2012 #1 Skrevet 21. august 2012 Jeg har akkurat vært på ul, er 38+1 i dag og lillegutt ligger i sete. For 1,5 uke siden var jeg hos jordmor og da mente hun at han hadde snudd seg til hodeleie. I dag var han tilbake i sete... Hjelp og hjelp! På sykehuset her utfører de svært sjeldent vending og keisersnitt virket som en lang vei å gå... Gutten ble i dag målt til å være 3780 gram, så han er jo allerede stor. Det eneste positive jeg fikk ut av denne timen var at jeg var moden og hadde litt åpning. Kan jo håpe på fødsel snart og at jeg slipper å gå til termin og føde en gutt på langt over 4,5 kg. Jeg vil gjerne høre om erfaringer med setefødsel...
lflaten Skrevet 21. august 2012 #2 Skrevet 21. august 2012 Fødte gojenta mi i dag 08.07. Kom i full fart med fua først :-) veide 3748 og 52 lang. Ble satt i gang i går kvart over 9 siden jeg var 11 dager på overtid. Fikk i løpet av dagen 3 modnings piller. Men skjedde ikke stort annet enn litt murring. 0100 begynte jeg å få noen rier, ble sjekket 0330 men bare 3 cm åpning. 5-6 tida begynte riene å ta seg ganske opp, men drøyde til 0720 med å få ei jordmor til å sjekke. Og ups der var det 8 cm åpning. Blei trilla inn på fødestua, og der vrimlet det av folk. Rakk ikke epidural eller noe annet. Hektisk aktivitet, men 08.07 var jammen tulla ute :-) En vond fødsel siden jeg ikke rakk å få noe smertelindring, men ingen klipp og bare noen pynte sting. Er en litt annen prosess siden hode kommer sist, og virker litt brutal med diverse vendinger av baby. Men alt dette var vi forklart veldig nøye i forkant så følte oss trygg på det. Hadde nok født i seteleie igjen men forhåpentligvis med epidural. Vet ikke om dette gjorde deg noe klokere men?
~HelenMarie+3jenter~ Skrevet 21. august 2012 #3 Skrevet 21. august 2012 Gratulerer med vel utført arbeid!
3 blå Skrevet 21. august 2012 Forfatter #4 Skrevet 21. august 2012 Gratulerer så mye med jenta! Så bra at du har en positiv opplevelse til tross for at du ikke fikk epidural. Jeg prøver å tenke positive tanker rundt dette, men er veldig, veldig skeptisk. Fikk du valg om vending eller keisersnitt i forkant?
To+ 1 i magen Skrevet 21. august 2012 #5 Skrevet 21. august 2012 Jeg hadde setefødsel på nummer en. Det gikk bra, men tok litt tid. Vannet gikk først, og fødselen var over 30 timer senere. Jenta var 3300g, litt over det de estimerte.
lflaten Skrevet 22. august 2012 #6 Skrevet 22. august 2012 Fant ikke ut at det var seteleie før 7 dager på overtid:-) så vending snakket de ikke om. Keisersnitt sa jeg ifra om at jeg ikke ville ha hvis jeg kunne unngå det, så ble ikke snakket om. Men var oppe å gikk fire timer etter i går og klarer fint å sitte i dag ;-) så er fornøyd :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå