Gå til innhold

Hva hadde dere gjort med dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen mener antagligvis at jeg er blitt feit. Er gravid i uke 14., og lagt på meg litt (siden jeg er syltynn fra før, og har fått mye vann i kroppen i tillegg). Mannen har begynt å kjøpe inn KUN magre matvarer, lett ditt og lett datt, kommenterer hvis jeg spiser et kakestykke i et selskap og kjøper aldri mer snop på butikken når han handler. For å si det sånn, jeg har fra før ganske så sunt kosthold, med noe utskeielser i helgene. Masse frukt, grønnsaker, kjøtt og fisk. Hadde dere sagt at det ikke er greit å prøve å slanke sin kjære når hun er gravid? Forresten, har han ikke noe lyst på sex med meg mer heller. Før jeg ble gravid var vi som kaniner, nå er det null og niks, full stopp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For en idiot! Hadde min mann gjort og sagt noe sånt så hadde han fått så ørene flagra ;)

Synes du skal fortelle han at du blir såret og at man SKAL bli større av å være gravid.

Du skal ikke tenke på vekt nå, når du uansett spiser sunt og greit.

At sex stopper opp er nok ganske vanlig for mange, men det virker som at mannen din er ganske ekstrem og ikke særlig voksen i hue.

Skrevet

Oi, han må jo være full av hormoner han og. Han har vel vært her inne og lest om alle slappe mødre som forfaller fra fjong til joggis og mannens t-skjorter ;)

Spøk til revolver: Jeg tror du må snakke med ham om dette, det er naturlig at du blir større når du er gravid, og selv om alle forandringer kan kjennes skremmende er det naturlig.

Skrevet

Gud hjelpe meg så mange det er som har alvorlige kommunikasjonsproblemer. Og som i tillegg ikke ser at det er det som må fokuseres på å ordnes opp i, og ikke hvert enkelt av de små tingene som kommer i kjølvannet av det. Om du ikke snakker ordentlig med han, kan du ikke ha noen aning om hvorfor han gjør som han gjør, og dermed har du heller ikke grunn til å klage. Han kan ha andre grunner enn du tror. Kanskje er han selv redd for å bli sympatitykk, som mange vordende fedre blir. Kanskje er han i god tro om at han bidrar til det som er riktig kosthold for gravide. Kanskje tør han ikke ha sex fordi han ikke vil skade babyen, som mange menn tror de kan. Kanskje føler han det blir feil og som om baby er med på det, noe du i såfall må leve med. Jeg kan jo gjette i det uendelige, slik som du har gjort, men er det ikke enklere å bare spørre han?

Skrevet

For det første, hvis mannen min plutselig skulle begynne å slanke meg så hadde jeg sannsynligvis klikket, trolig i vinkel. :P Men hvorfor prater du ikke med han om dette? Det er det første jeg hadde gjort, eller det andre da, etter at jeg var ferdig klikket. ;)

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Bare sånn før du flår han, så kan det jo være han ekstremt opptatt av babyen og blitt hysterisk på at mini kunne skal få det optimale fra deg.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Du tar svangerskapet og han hormonene? Kan jo være han har fått med seg at gravide skal leve sundt, og hva ungen trenger av næring, og er blitt "litt" over ivrig på det?

Jeg hadde dratt han med meg til jordmor eller legen jeg. Det gjorde jeg forøvrig selv, da samboeren min nektet meg å "bære tungt" (type; han ble sint for at jeg bar middagsmaten fra kjøkkenbenken til spisestue bordet, som står 3 meter unna!) Lettere å få fagfolk til å fortelle hvordan det er, enn å sitte i det uendelige å prøve selv (noe jeg også prøvde... vel og merke)

Skrevet

Du er sikker på at det ikke er seg selv han slanker eller at han bare forsøker å gjøre det han tror du ønsker fra ham? Snakk med ham.

Skrevet

Det er jo ikke til å komme utenom at mange menn legger også på seg når kjæresten går gravid. Kanskje har han selv merket det på vekta og ønsker å ta tak. All ære til han for det! :)

Ang sex, så var min mann lik. Men i motsetning til dere så pratet vi om det. Og det var fordi han var redd for at jeg skulle miste. Det tok seg opp etterhvert som vi jo så at det gikk bra.

I tillegg har vi jo det som kalles natur og instinkter. Han har fått befruktet sin make, og lysten daler *hihi*

Som de andre her, så råder jeg deg til å prate med han! :)

Skrevet

Takk for svar. Jeg har prøvd å prate med ham om det, og hintet om at han kanskje synes jeg er blitt for tjukk, og at man SKAL bli feitere enn vanlig i svangerskapet. Han fleipet det hele vekk og sa at det er jo sunnere med lette matvarer enn vanlige (lettrømme og sånt smaker høgg, og lettbrus og saft drikker jeg ikke på grunn av aspartam). Hvorfor jeg TROR at det er meg han prøver å slanke, er fordi han selv tar en og annen sjokolade på veg til jobb, mens jeg får blikk for hvert kakestykke jeg spiser. Er 173 cm høy og veier 67 kilo, så er på langt nær overvektig.

HI

Skrevet

Ikke ta det opp med han i en spøkfull tone.Fortell han at du

syntes det er svært lite koselig og veldig sårende når han oppfører seg slik.At ja du kommer til å legge på deg noe det er slik det er når man er gravid.

og at du må få lov til å kose deg innimellom du også. Du hadde et bra kosthold før og en fin vekt så du trenger ikke å legge om kostholdet og spise mindre når du er gravid.

Når jeg ble gravid med min første (rett etter jeg hadde vist han positiv test)

satt min mann seg ned ved dataen og var opptatt i flere timer før han kom til meg med et ark han hadde skrevet ut.

Det han hadde gjort var å lete fra liste over hva jeg kunne og ikke burde spise som gravid, og hvor mye også videre.

Jeg tok arket fra han, sa at jeg skjønte han bare mente det godt, så rev jeg arket i stykker og sa jeg spiser det jeg spiser. Hvis du skal gå å følge med på hva og hvor mye jeg spiser kommer vi til å ende i brudd for jeg liker ikke å bli overvåket eller fortalt hva jeg skal og ikke skal gjøre.

Vi hadde ikke den diskusjonen noe mer for å si det slik.

Og du kan jo si til mannen din at lettprodukter ikke alltid er sunnere en vanlige produkter. Bare fordi det står lett på det betyr ikke at det er sunt

Skrevet

Sånn ble mannen min også i svangerskapet. Men han sa det rett ut da, at jeg ikke skulle spise noe usunt i svangerskapet pga barnet. Jeg var litt chubby da, men var allikvel akkurat lik som da jeg ble sammen med mannen. Endte med at jeg gikk ned i vekt i svangerskapet.

Dette er en del år siden nå, og fortsatt klarer jeg ikke spise godteri og usunn mat foran mannen. Høres litt sykt ut når jeg skriver dette :S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...