Anonym bruker Skrevet 21. august 2012 #1 Skrevet 21. august 2012 Har en trassig 3 åring som er i ferd med å drive oss til vanvidd!! Alt er nei, og hver eneste kveld skriker han som en gal fordi han vil ha annen middag, eller fordi sengen er hvit og ikke blå. I tillegg våkner han 05 hver dag ( etter at vi fjernet smokken), og når jeg sier vi skal sove litt lenger og at han må legge seg igjen starter tåkeluren igjen. Vi har prøvd det meste, men nå holder jeg på å miste forstanden da jeg i forveien er gravid, og er oppe å tisser ca hver time om natten. Ja, dere kjenner jo historien, den har vært oppe mange ganger tidligere her inne, men hvis noen har noe råd så mottas de med stor jubel. Takk
bobbelfru Skrevet 21. august 2012 #2 Skrevet 21. august 2012 (endret) UFF stakkars deg... Aner ikke hva jeg skal råde deg til. la han sulte osv lukk døren til rommet til han har sluttet å skrike.? nei gir deg heller en klem og sier det går bra. Endret 21. august 2012 av Hulda73
Anonym bruker Skrevet 21. august 2012 #3 Skrevet 21. august 2012 UFF stakkars deg... Aner ikke hva jeg skal råde deg til. la han sulte osv lukk døren til rommet til han har sluttet å skrike.? nei gir deg heller en klem og sier det gåt går bra. Takk;) hjelper litt det og faktisk HI
Suretær Skrevet 21. august 2012 #4 Skrevet 21. august 2012 Har nesten samme problemet her.. Vi må bare trøste oss med at det er normalt at de viser viljestyrke, uansett hvor frustrerende det er. Sender en klem
Collette Skrevet 21. august 2012 #5 Skrevet 21. august 2012 Hva med en sånn nattklokke som viser når det er morgen? Det funker her! Nå sover 3-åringen alltid til minst 6.30.
Collette Skrevet 21. august 2012 #6 Skrevet 21. august 2012 Hva med en sånn nattklokke som viser når det er morgen? Det funker her! Nå sover 3-åringen alltid til minst 6.30.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2012 #7 Skrevet 21. august 2012 Det har vi prøvd. Det virket en stund, men desværre ikke så lenge:(
Gjest thricane Skrevet 21. august 2012 #8 Skrevet 21. august 2012 Jeg har en enorm tro på forutsigbarhet. Ikke litt forutsigbarhet,, men at alt er spikret og klart. Små barn som tre år trenger også å få beskjedene visuelt. Ville investert i en dagsplan. Bilder med dagens gjøremål (de kan du ta selv, som f eks å kle på seg, pusse tenner, legge seg, stå opp) bruk nattklokken i sammenheng med dette for å forsterke effekten av det. Klær kan dere finne frem sammen kvelden før. Hver gang dere skal noe så minner du han på det i forkant slik at han er mer klar for det når dere begynner. Husk å være konsekvent, altså, minner du om det ett minutt før og bare en gang, så er det det du skal gjøre hver gang. Hvis han slår seg vrang, forsøk å ta han med til dagsplanene og gå gjennom hva han skal med bilder. Om han reagerer på gulrot eller pisk er det kun dere som vet. Noen barn fungerer best om de får en premie ved å følge opplegget, andre må ha konsekvenser i form av at man fjerner en gode. Noen trenger en blanding. Her må dere finne ut hva som passer best, men jeg foreslår å starte med å premiere og heller fjerne goder hvis det ikke har god nok effekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå