Anonym bruker Skrevet 20. august 2012 #1 Skrevet 20. august 2012 Jeg har netopp fått vite at en av mine sesongarbeidere er gravid og trenger en del tilrettelegging. Hun har ikke jobbet lenge nok til å ha rett på sykepenger og har ikke krav på svangerskapspenger. Jobben er i seg selv fysisk hard og hun er nå veldig redd for tunge løft. Etter min mening ganske hysterisk, men samtidig ingen sutrepave. .....jeg kan tilrettelegge en god del, men det vil automatisk gå ut over de andre ansatte. Jeg har andre ansatte som også mås tas hensyn til. Det tyngste arbeidet kan ikke bli overlatt til hverken hun på 68 eller han på 72 med hofteproblemer. I tillegg har jeg en med dårlige armer. Noen som har gode tips til hvordan forholde seg? Jeg vil gjerne ordne dette best mulig for henne, men kan jeg for eksempel kreve at vi tar en prat med en norsk lege (hun har bare snakket med lege i sitt hjemland) om hva som er annsett som farlig og hva som bør være uproblematisk eller må jeg bare høre på hennes "krav"?
<3 2G <3 Skrevet 21. august 2012 #2 Skrevet 21. august 2012 Ikke uvanlig å ha tilrettelegging i samråd med lege.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2012 #3 Skrevet 21. august 2012 Detvil si at det er noe jeg kan kreve? Har ikke gjort dette før i forhold til graviditet. Håper vi kan finne en lege som kan gjøre det når hun ikke har fastlege i Norge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå