hysterika Skrevet 20. august 2012 #1 Skrevet 20. august 2012 Datteren min og jeg får dette med ujevne mellomrom, nå i natt satt jeg med henne i nesten 2 timer, hun gråter og får ikke sove, og jeg må fjerne markene med q-tips. Før har jeg bare funnet en mark, men nå i natt tror jeg jeg fjernet 10-15 stk. Dere som har barn som får dette, eller som får de selv, hvordan lever man med det? Jeg har innsett at det er noe jeg bare må lære meg å leve med på samme måte som omgangssyke og forkjølelse, men jeg synes dett er så fælt!
Anonym bruker Skrevet 20. august 2012 #2 Skrevet 20. august 2012 VERMOX!!!! Koster en hundrelapp, og er essensielt å ha i huset, i samme skapet som plaster og pyrisept, paracet, og bandasjer. Tar en tabelett, eller en skje flytende mixtur, de smaker banan og "alle" barna liker de, det smaker som sukkertøy, og så tar man neste runde når syklusen til ekkelskapet tilsier det, og så må man huske å behandle hele husstanden. Du er nok full i mark du også :-o Si fra i barnehagen, så henger de opp en lapp, så kan det jo godt være at mange foreldre kjører en runde på sine barn, og så miniserer man jo smittefaren.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2012 #3 Skrevet 20. august 2012 Jøss, jeg har fire barn i alderen 3 til 11 år og vi har hatt barnemark en eneste gang, det er 4 år siden nå. De sier ca 50% av alle barn får det en gang i løpet av oppveksten, men det er vel ikke normalt å ha det så ofte? Her må det hjelp til tror jeg. Ta kontakt med lege, det finnes sterkere medisiner enn de du får reseptfritt på apoteket. Det er veldig smittsomt så kanskje du burde snakke med dem i barnehagen? Om dette er noe ungene smitter hverandre med gjentatte ganger må det jo være noen foreldre som ikke følger opp med medisinene i kur to (er det ikke en uke etter første kur du skal ta en ny?). Kanskje helsesøster må inn og hjelpe, prate med foreldrene i barnehagen? En gang var det en slik farsott av lus i barnehagen vår, da kom helsesøster og informerte skikkelig og da ble det faktisk slutt på lusa fordi alle foreldrene bidro for å bli kvitt det.
hysterika Skrevet 20. august 2012 Forfatter #4 Skrevet 20. august 2012 Ja, det glemte jeg å skrive, vi har ALLTID Vermox i skapet, og jeg reiser aldri noe sted uten. Men er det virkelig vanlig å få det så ofte? Det var det jeg mente med at jeg må lære meg å leve med det, det kommer jo alltid tilbake! Og dattera mi er 12 år!! Sønnen min, som er 8, har aldri hatt det.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2012 #5 Skrevet 20. august 2012 Har dere husdyr? Driver hun eller noen av venninnene med hester? Har hun uvaner (biter negler, piller nese e.l.)?
hysterika Skrevet 20. august 2012 Forfatter #6 Skrevet 20. august 2012 Har dere husdyr? Driver hun eller noen av venninnene med hester? Har hun uvaner (biter negler, piller nese e.l.)? Ja, hun biter negler Jeg har sagt til henne at hun ikke må gjøre det, jeg vet at eggene lett setter seg under neglene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå