Anonym bruker Skrevet 20. august 2012 #1 Skrevet 20. august 2012 Datteren min begynte på skolen i dag. Var 6 jenter som begynte fra hennes bhg. De vart delt i to, slik at 3 havnet i hver klasse. Bestisen kom i den andre klassen, men tenkte ikke så mye over det. Vet at dette bestemmer skolen, og vi foreldre har lite vi skulle ha sagt. I dag viste det seg at den ene av disse jentene fra bhg. har byttet klasse. Alle datteren min går i klassen med, bor langt ifra henne. Er avhengig av bil uansett hvem hun skal til. I den andre klassen er det 4 jenter som bor rett ved. Snakket med inspektøren, og han mente at hun burde få bytte klasse. (de er en mer i klassen) Men, rektoren nektet. Mente at dette gikk seg til. Vet hun kommer til å få mangen venner i klassen sin, og kan jo fortsatt være med de "gamle" vennene. Endel av meg synes likevel rektor er litt firkantet. Jeg som er vanskelig?
Anonym bruker Skrevet 20. august 2012 #3 Skrevet 20. august 2012 Jeg vet ikke hvordan reglene er for sånt, men jeg er enig med deg. Dumt for henne at hun ikke går i klassen med de det er mest naturlig å ha et forhold til etter skolen. Dessuten synes jeg det er rart at klassene ikke deles inn etter hvor de bor? Det trodde jeg faktisk de gjorde.... Kanskje du kan snakke med skolesjefen der dere bor? Eller muligens finne ut litt mer om hva dere kan ha rett til å gjøre først
Anonym bruker Skrevet 20. august 2012 #4 Skrevet 20. august 2012 Ja, rektor ville se det ann i 2 til 4 uker. Det blir jo bare tull...
Dunkelranunkel Skrevet 20. august 2012 #5 Skrevet 20. august 2012 Jeg ville stått på mitt! Det er jo ikke bare for at hun skal ha noen kjente i klassen, for vi vet jo at man blir kjent med nye og. Viktigste argumentet må være skoleveien hjem, de blir kanskje hentet på Sfo nå, men til våren så kanskje de kunne gått hjem sammen når klokka nærmer seg at foreldre er hjemme f.eks. I tillegg så er det omgangsvenner på fritiden. Hvordan kommer de seg til skolen, kanskje du kan bruke samkjøring som et argument? Veldig spesielt syns jeg! Med mindre det er en særskilt grunn (spør om det, at du skjønner at du ikke kan få opplyst om det er noe spesielle behov å ta hensyn til i den klassen med færre elever, men om det kan være en grunn?) Lykke til!
Nikamo Skrevet 20. august 2012 #6 Skrevet 20. august 2012 Som mamma kjenner jeg at her ville jeg ikke gitt meg! Får jo helt vondt i hjertet bare av å lese om jenta di jo...
Anonym bruker Skrevet 20. august 2012 #7 Skrevet 20. august 2012 jeg ville ikke brydd meg så mye om hvem hun gikk i barnehagen med, siden de raskt får nye venner i den alderen. Men synes det er viktig at hun har klassekompiser i nærmiljøet. Stå på, og lykke til!
Anonym bruker Skrevet 21. august 2012 #8 Skrevet 21. august 2012 Jeg ville stått på mitt! Det er jo ikke bare for at hun skal ha noen kjente i klassen, for vi vet jo at man blir kjent med nye og. Viktigste argumentet må være skoleveien hjem, de blir kanskje hentet på Sfo nå, men til våren så kanskje de kunne gått hjem sammen når klokka nærmer seg at foreldre er hjemme f.eks. I tillegg så er det omgangsvenner på fritiden. Hvordan kommer de seg til skolen, kanskje du kan bruke samkjøring som et argument? Veldig spesielt syns jeg! Med mindre det er en særskilt grunn (spør om det, at du skjønner at du ikke kan få opplyst om det er noe spesielle behov å ta hensyn til i den klassen med færre elever, men om det kan være en grunn?) Lykke til! Ingen av de tingene blir ett problem selv om de går i forskjellig klasser.De kan gå hjem sammen fra sfo og alle klassene begynner og slutter samtidig så samkjøring eller å gå sammen til skolen er heller ikke noe problem. Jenta mi begynte i 1.klasse i fjor og kom ikke i klassen med noen av nabobarna men det har gått fint uansett og vil helles si at hun nå har fått utvidet vennekretsen med unger hun nok ikke ville blitt så godt kjent med om de ikke hadde gått i klassen sammen med. Og i tillegg leker hun fortsatt med vennene i gata.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå