mama78 Skrevet 20. august 2012 #1 Skrevet 20. august 2012 Hei, Var til Ul i dag, er 30+6, og på skjermen så vi verdens skjønneste gutt! Men han hadde navlestrengen rundt halsen. Flere som har opplevd dette? Jordmoren min sa jeg ikke skulle bekymre meg for dette, da de kan vikle seg inn og ut av navlestrengen flere ganger. Men jeg ble jo litt bekymret... Og så lå han i seteleie. Jeg nevnte for jordmor at jeg syns han har vært litt roligere i det siste. Hun mente dette kunne skyldes seteleie... Noen andre som har opplevd mindre bevegelser når baby ligger i steleie? Tusen takk for svar!
~HelenMarie+3jenter~ Skrevet 20. august 2012 #2 Skrevet 20. august 2012 Bare til opplysning så blir rundt 1 av 3 født med navlestrengen rundt halsen og dette er som regel uproblematisk. Og han har god tid til å snu seg rette veien :-)
lillebie på`n igjen Skrevet 20. august 2012 #3 Skrevet 20. august 2012 Vi så navlestrengen på første mann på 3D ul i uke 27..,legen sa" nei bare ser sånn ut" og vi tenkte ikke mer over det....til han måtte ta med hastesnitt med strengen 3/4 ganger rundt halsen. Men det viser seg på ctg når du får rier at barnet ikke har det så bra...jeg ville bare tatt turen tidlig til sykehuset ved rier, det var avgjørende for lillemann at jeg ble forsøkt igangsatt og lå innlagt, for han slet før jeg fikk en ordentlig ri, hadde bare sammentrekninger! Men som det skrives over her, det er svært vanlig de har viklet seg inn og jordmor sier til meg denne gang(da jeg går til embla samtaler pga fødselsangst etter forrige gang) at hun aldri har opplevd i sin lange jordmorkarriere at et barn har blitt mistet pga navlestrengen rundt halsen, selv om mange har den rundt både hals, ben og armer ! Sønnen min lå i tverrleie frem til uka han skulle ut, turnert og turnet så han klarte vikle seg godt! Nå et jenta i magen i seteleie uke 28, men har god tid på å snu seg enda:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå