Anonym bruker Skrevet 20. august 2012 #1 Skrevet 20. august 2012 Ble bare undersøkt på benken, trykkte litt på magen min, og tok CRP , HB og en urinprøve---Ingen unormale funn på disse... gikk derfra med en henvisning til en gyn, Som jeg må vente til i morgen med å kontakte fordi de er stengt og inntrykk av at legen min ikke trodde jeg hadde så veldig smerter som jeg sa jeg hadde... blir så forbanna altså!!!
Musemorbr / Skrevet 20. august 2012 #2 Skrevet 20. august 2012 Mest sansynlig hadde ikke fastlegen din apparat for å ta innvendig ultralyd, og henviste deg til en gyn som har det og riktig ekspertise på området. Har du voldsome smerter har du jo muligheten til å benytte legevakten. At fastlegen din har latt deg dra derfra med en følelse av å ikke bli tatt alvorlig er en helt annen sak. Har du en dårlig fastlege bør du vurdere å bytte, for det er jo når man har det som verst at man mest av alt behøver å føle seg sett, hørt, og respektert. Jeg har hatt dårlige fastleger selv, men har en super en nå, og det betyr mye. God bedring, og lykke til i morgen. Husk å vær tydelig på tlf, så de forstår at du har veldig vondt.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2012 #3 Skrevet 20. august 2012 Helt ærlig?? Fordi mange primærleger har "avtaler" med disse private gyn sentrene om at alle pasienter som ønsker en GU blir "henvist" videre, de private gynekologene får flere pasienter - og primærlegene får provisjon av å nekte å ta vanlige GU. Dette har/er faktisk et problem blant etterhvert ganske mange primærleger, de "nekter" å ta GU som faktisk er en helt ordinær undersøkelse som alle allmenpraktikere skal gjøre! Vanlige leger skal altså ikke nekte å gjøre vanlige GU - like lite som de skal henvise til en privat øre-nese-hals lege om du kommer med sår hals å trenger en undersøkelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå