Gå til innhold

Toll, moms og sånn


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt en brukt designer lommebok på ebay, må jeg betale moms/toll for brukte ting?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei ikke på brukte ting, kun nye.

Skrevet

Avhengig av hvordan den er sendt og hva avsender har skrevet på den så må du kanskje det.

Koster varen over 200kr, uavhengig om den er brukt, er den momsbelagt (tror jeg). Men hvis avsender er en privatperson og bruker sin private adresse som avsenderadresse er grensa 1000kr ved at sendingen blir merket som gave.

 

Ta en telefon til Tollvesenet, så får du et ordentlig svar.

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...