Anonym bruker Skrevet 20. august 2012 #1 Skrevet 20. august 2012 Jeg har kjøpt en brukt designer lommebok på ebay, må jeg betale moms/toll for brukte ting?
*gurimallaika* Skrevet 20. august 2012 #3 Skrevet 20. august 2012 Avhengig av hvordan den er sendt og hva avsender har skrevet på den så må du kanskje det. Koster varen over 200kr, uavhengig om den er brukt, er den momsbelagt (tror jeg). Men hvis avsender er en privatperson og bruker sin private adresse som avsenderadresse er grensa 1000kr ved at sendingen blir merket som gave. Ta en telefon til Tollvesenet, så får du et ordentlig svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå