Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 20. august 2012 #3 Skrevet 20. august 2012 Jeg også, det må være grusomt å føle hat for mennesker. Det må jo gjøre en enormt bitter, ta mye tid, energi og glede ut av hverdagen. Likegyldighet derimot er bedre, fint om de som hater kan prøve å komme seg dit så mister de alt det negative hat medfører. Jeg hater ingen faktisk, men er likegyldig til flere...
what a drittkjerring Skrevet 20. august 2012 #4 Skrevet 20. august 2012 Jeg med. Skal vi forandre verden sammen?
Gjest sandyBay1 Skrevet 20. august 2012 #5 Skrevet 20. august 2012 Hat er et stygt ord, så jeg ignorerer heller mennesker , som jeg ikke liker
Anonym bruker Skrevet 20. august 2012 #7 Skrevet 20. august 2012 Jeg også, det må være grusomt å føle hat for mennesker. Det må jo gjøre en enormt bitter, ta mye tid, energi og glede ut av hverdagen. Likegyldighet derimot er bedre, fint om de som hater kan prøve å komme seg dit så mister de alt det negative hat medfører. Jeg hater ingen faktisk, men er likegyldig til flere... Ja, mhm å ikke bry seg er smart. å vende andre kinnet til de som dreper uskyldige barn og voksne pga en religion. Ja jeg hater dem, jeg ser ned på islamister. Hvordan kan dere la være å bry dere+ Så lenge du og dine har det bra så er alt greit? Sikker på at pipa hadde fått en annen lyd om noen i deres familie hadde blitt drept og voldtatt pga at de gikk uten burka. Jeg skjønner ikke at dere kan være så naive og skinnhellige!!
Gjest Heartbroken Skrevet 20. august 2012 #8 Skrevet 20. august 2012 Likegyldighet er like farlig som hat, syns jeg. Om man blir likegyldig til all urett som skjer rundt oss, har vi mistet noe vesentlig. Man skal aldri slutte å bry seg om fattigdom, overgrep og vold, og heller ta avstand til sånne handlinger og holdninger. Man kan velge å overse og være overbærende med andre menneskers synspunkter som man syns er helt på jordet, men det er noe helt annet enn å være likegyldig i mitt hode...
Frøken Ubesluttsom Skrevet 20. august 2012 #9 Skrevet 20. august 2012 Jeg syns hat er et så "stygt" ord at jeg sier aldri at jeg hater folk. Jeg missliker folk. Men jeg hater ingen. Men ja jeg missliker også hat. Skjønner ikke at noen mennesker kan være så hatfulle....
Anonym bruker Skrevet 20. august 2012 #10 Skrevet 20. august 2012 Jeg også, det må være grusomt å føle hat for mennesker. Det må jo gjøre en enormt bitter, ta mye tid, energi og glede ut av hverdagen. Likegyldighet derimot er bedre, fint om de som hater kan prøve å komme seg dit så mister de alt det negative hat medfører. Jeg hater ingen faktisk, men er likegyldig til flere... Ja, mhm å ikke bry seg er smart. å vende andre kinnet til de som dreper uskyldige barn og voksne pga en religion. Ja jeg hater dem, jeg ser ned på islamister. Hvordan kan dere la være å bry dere+ Så lenge du og dine har det bra så er alt greit? Sikker på at pipa hadde fått en annen lyd om noen i deres familie hadde blitt drept og voldtatt pga at de gikk uten burka. Jeg skjønner ikke at dere kan være så naive og skinnhellige!! Jeg også, det må være grusomt å føle hat for mennesker. Det må jo gjøre en enormt bitter, ta mye tid, energi og glede ut av hverdagen. Likegyldighet derimot er bedre, fint om de som hater kan prøve å komme seg dit så mister de alt det negative hat medfører. Jeg hater ingen faktisk, men er likegyldig til flere... Ja, mhm å ikke bry seg er smart. å vende andre kinnet til de som dreper uskyldige barn og voksne pga en religion. Ja jeg hater dem, jeg ser ned på islamister. Hvordan kan dere la være å bry dere+ Så lenge du og dine har det bra så er alt greit? Sikker på at pipa hadde fått en annen lyd om noen i deres familie hadde blitt drept og voldtatt pga at de gikk uten burka. Jeg skjønner ikke at dere kan være så naive og skinnhellige!! Hellig/ naiv, man trenger ikke være det, bare fordi man har en annen tankegang enn deg #7 Du må endelig bruke mye energi på å hate, hat det du er god for du. ønsker deg oppriktig lykke til;-)
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 20. august 2012 #11 Skrevet 20. august 2012 Jeg også, det må være grusomt å føle hat for mennesker. Det må jo gjøre en enormt bitter, ta mye tid, energi og glede ut av hverdagen. Likegyldighet derimot er bedre, fint om de som hater kan prøve å komme seg dit så mister de alt det negative hat medfører. Jeg hater ingen faktisk, men er likegyldig til flere... Ja, mhm å ikke bry seg er smart. å vende andre kinnet til de som dreper uskyldige barn og voksne pga en religion. Ja jeg hater dem, jeg ser ned på islamister. Hvordan kan dere la være å bry dere+ Så lenge du og dine har det bra så er alt greit? Sikker på at pipa hadde fått en annen lyd om noen i deres familie hadde blitt drept og voldtatt pga at de gikk uten burka. Jeg skjønner ikke at dere kan være så naive og skinnhellige!! Hvor skrev jeg at jeg ikke bryr meg? Det kan jeg ikke se. Jeg bryr meg veldig mye om verden utenfor hjemmet mitt og vier mye av min tid til veldedighet. Jeg gjør det jeg kan for å bedre hverdagen til andre. Men jeg går ikke rundt å hater fordet. Da hadde jeg blitt totalt utslitt. Jeg tenkte mer på personer og ikke hendelser jeg da. Men skjønner hva du mener for all del. Men jeg har funnet ut at for min del gjør det meg ikke noe lykkeligere ved å hate, får ikke hjulpet noen med det heller. Men naiv er jeg ikke, jeg er fullt klar over hva som skjer i verden, og gjør det jeg som enkelt person kan gjøre.
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 20. august 2012 #12 Skrevet 20. august 2012 Likegyldighet er like farlig som hat, syns jeg. Om man blir likegyldig til all urett som skjer rundt oss, har vi mistet noe vesentlig. Man skal aldri slutte å bry seg om fattigdom, overgrep og vold, og heller ta avstand til sånne handlinger og holdninger. Man kan velge å overse og være overbærende med andre menneskers synspunkter som man syns er helt på jordet, men det er noe helt annet enn å være likegyldig i mitt hode... Enig i det. Jeg tenkte når jeg leste innlegget på mennesker man vet om. Og ikke hendelser. Jeg er absolutt ikke likegyldig til den uretten mange mennesker går igjennom hver dag. Men jeg var vel litt i min egen verden for tenkte med engang på alle de her inne som hater meg. og da svarte jeg utifra det. jeg hater ikke menneskene som hater meg eller ikke liker meg, men jeg blir totalt likegyldig til de. Var vel litt jeg vendt da jeg svarte første gangen... Men generelt er likegyldighet ikke så bra altså helt enig i det! Og jeg er ikke det heller. Tvert i mot veldig engasjert
LittLykkelig Skrevet 20. august 2012 #13 Skrevet 20. august 2012 Det sies jo at det er nærmere mellom hat og kjærlighet enn likegyldighet og kjærlighet. Tror det er noe i det. Når man hater så føler man iallefall noe, likegyldighet kan være verre. Men selv er jeg også likegyldig til flere og mange ting. For at jeg skulle hate noen tror jeg de måtte ha drept noen jeg var glad i eller gjort overgrep. Hatet en gang eksen min fordi han var gift uten å si det til meg, noe som førte til at JEG ble både trakassert og truet av kona hans. Det stjal ekstremt mye energi og krefter å gå rundt å hate. Så da tilga jeg han heller og glemte hele fyren. Mye bedre følelse
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå