Gå til innhold

sykemelding.

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, trenger litt inputt fra noen andre.

Jeg går mot slutten av graviditeten min, har jobbet og fin form hele tiden, minus en uke sykemelding. Har ikke noe fast jobb men jobber som ekstra og som ringevikar. Er det feil å sette meg opp på vakter for så å håpe på sykemelding ett par dager senere? skal snart ut i permisjon, men er helt utlsitt for tiden. Har en granske fysisk jobb innenfor helsevesnet,

Merker jeg får vondt i magen og har en indre uro, selv når jeg ikke er på jobb. Er helt utslitt etter en dag på jobben.

Er det feil av meg og håpe på sykemelding de siste to ukene før jeg går ut i permisjon? har så dårlig samvittighet over jobben min.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke feil å håpe på en sykemelding. Jobben skal ikke ta fra deg all energi slik at drikke fungerer hjemme. Men å sette seg opp på mange ekstra vakter for at sykepenger skal bli høyere enn om du ikke gjør det syntes jeg blir feil.

Men sykepenger regnes vel kanskje av hva du allerede har tjent og ikke hva du kommer til å tjene?

Lykke til. Slapp av mens du kan.

Skrevet

grunnen at jeg må ha vakter er så jeg kvalifiserer for å få foreldrepenger, får jeg ikke flere vakter, er snakk om 1-2 uker så får jeg ikke sikkert foreldrepenger :( men er velig kjipt å ha såååå lite energi som jeg har nå. Føler som en bil har kjørt over meg.

Skrevet

Om du har jobbet hele svangerskapet får du da foreldrepenger selv om du ikke har noen vakter siste to ukene før permisjonen starter.

Kravet for foreldrepenger er at du har jobbet 6 av de siste 10 mnd før permisjonen starter, trenger ikke være de siste 6 av 10, kan godt første 6 av 10.

Om du har jobbet hele svangerskapet og har to uker til permisjonen vil jo det si at du har jobbet de siste 6 månedene og kravet for foreldrepenger er innfridd.

Er ganske vanlig å bli sykemeldt på slutten så det hadde jeg ikke hatt dårlig samvittighet for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...