peanutts82 Skrevet 20. august 2012 #1 Skrevet 20. august 2012 har hørt at man ikke skal bruke skum madrass. Skal kjøpe sara vugge fra barnas hus og leter etter passende madrass. det sto ingenting om hva madrassen dems var laget av. noen der ute som vet mer enn meg?
Mamma.til.en.2013 Skrevet 20. august 2012 #2 Skrevet 20. august 2012 Da lærte jeg noe nytt. Trodde skumgummi var ok. Hvorfor skal man ikke bruke det? Kan desverre ikke svare på spørsmålet ditt
peanutts82 Skrevet 20. august 2012 Forfatter #3 Skrevet 20. august 2012 mener å ha lest det på et eller annet sted at det kan før til krybbedød fordi det er for mykt. Babiser skal ligge på litt hardt underlagt. har lest så mye om bebiser nå at det går i surr... mulig jeg tar feil :/
bamby Skrevet 20. august 2012 #4 Skrevet 20. august 2012 Tror nok det skal være ok med skumgummi, det selges masse av disse, men som du sier, de skal bare ikke være for myke, samme hvilket materiale de er av! Det som går på krybbedød har med for myk madrass + at madrass er brukt tidligere, pga oppkast o.l kan danne farlige gasser der!
Tordensky Skrevet 20. august 2012 #5 Skrevet 20. august 2012 Skummadrasser i babystørrelse er laget faste nok for at de skal være trygge for babyer. Men det stemmer at for myke madrasser medfører en viss risiko. Men som sagt, på det norske markedet er madrassene godkjent fast til babyer =)
peanutts82 Skrevet 20. august 2012 Forfatter #6 Skrevet 20. august 2012 oki... good to know hva med fibermadrass?
mamma`n te Skrevet 21. august 2012 #7 Skrevet 21. august 2012 Vi har en hjemmelaget vugge som vi har arvet, den er 48,5 x 95 eller noe.. Får jo ikke madrasser i dette målet så kjøpte en skum madrass som var 60x120 og klippet den til, brettet trekket under... Ble bra det;)
anonym91 Skrevet 21. august 2012 #8 Skrevet 21. august 2012 kan bruke skummmgummi madrass. men det anbefales og kjøpe ny til hvert barn. eg og har hjemme laga vugge så har kjøpt en stor og klippa den til. finnes utolig lite vugge madrasser. og en baby som ligger i vugga veier jo ikkje så mye så skal en del til før madrassen er for myk. men vil anbefale og kjøpe en med litt høy kvalitet og ikkje den billigeste på jysk foreksempel. er stor forskjell på skummgummi madrasser og
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå