Anonym bruker Skrevet 20. august 2012 #1 Skrevet 20. august 2012 Når begynte deres barn med slike ting?:S Hun ligger på gulvet og trykker på musa si og blir helt rar, blir sint om jeg sier noe til henne.....hva gjør man med slikt?Jeg sa til henne at slikt kan du gjøre i senga, men ikke i barnehagen, ved andre folk osv....hva er rett å gjøre her?
Musemorbr / Skrevet 20. august 2012 #2 Skrevet 20. august 2012 Det er veldig vanlig. Prøv å ikke skremme henne fra det, men fortsett med å si at sånn gjør man helst når man er alene.
Honningmelon Skrevet 20. august 2012 #3 Skrevet 20. august 2012 Ingen av mine har gjort det, men det er ikke uvanlig. Jeg hadde tatt henne bort fra situasjonen om hun holder på på upassende steder, og forklart at slik gjør man bare alene.
VinterSol+2 Skrevet 20. august 2012 #4 Skrevet 20. august 2012 Helt vanlig. Både for gutter og jenter. Ikke gjør det til noe slittent eller skammelig, men si at det der er en aktivitet som hører hjemme feks i senga, i badekaret el. Hun er jo bare to, så det er ikke sikkert hun forstår all verdens enda, da er det nesten like greit å bare distrahere henne.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2012 #5 Skrevet 20. august 2012 okei, takk for svar:) får prøve å distrahere henne neste gang:)
Fuglemamma <3 Skrevet 20. august 2012 #6 Skrevet 20. august 2012 Hei! har ikke opplevd det med min egen jente, men har jobbet i barnhage hvor vi har sett mange "tilfeller" og det er egentlig ganske vanlig og ingenting og skamme seg over:) Foreldrene og barnehagen snakket sammen om situasjonen og ble enige om hvordan man skulle reagere slik at det ble likt både hjemme og i barnehagen. hvis hun la seg ned oppå en bamse midt i leken med mange andre barn rundt "avbrøt" vi henne på en positiv måte, f.eks " kom å se hva jeg fant" , kari, vil du komme å hjelpe meg med å bake" e.l. og vi rettet aldri noe fokus eller prøvde å forklare henne noen ting når hun var så liten. men etterhvert begynte hun å ligge sånn under hvilestunden også og da fikk hun ligge litt for seg selv. når hun ble tre, var det ikke så ofte lenger og foreldrene sa de hadde aldri avbrøt henne hvis hun lå slik på rommet sitt, bare hvis hun gjorde det i fellesrom eller i felleskap med noen andre, og da skjønte hun at hun måtte gjøre det for seg selv for å få være i fred
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå