Gå til innhold

15 mnd kontroll og vekt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag var gutten min på 15 mnd kontroll. 80 cm lang, og veide 9470 og havnet dermed på den nederste linja på skjemaet i forhold til vekt/alder. HS mente det var lite og vi skal tilbake om 3 mnd for vektkontroll.

Min datter var 84 cm og veide 10200 da hun var 15 mnd, og da var det ikke snakk om noe ekstra kontroll, selv om hun da var slankere enn broren.

Hva var målene på deres barn på 15 mnd kontrollen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min var over 12kg, og er en rund og god plugg. Han hadde likevel ikke fulgt sin egen kurve nok, mente helsesøster, fordi han burde ha gått opp 200gram mer. Han har ellers fulgt kurven perfekt. Derfor skal vi også snart på en ekstra kontroll. Og ja, jeg synes det er litt pirkete, det innrømmer jeg, men de fleste helsesøstre følger boka slavisk og da blir det sånn. :)

Skrevet

Min jente var 78 cm og 9,2 kg. Hun har hatt dårlig vektoppgang helt fra fødsel så vi har vært fulgt opp helt fra da, men hun har stort sett fulgt kurven sin.

Hun var gått opp 800 gr på 6 uker på 15 mnd kontrollen, så hennes kurve gikk plutselig rett opp.

Har sluttet å bekymre meg for vekten hennes for lenge siden (hun er spedbygd og har antageligvis god forbrenning(akkurat som meg) og er etterhvert også blitt aktiv, Helsesøster er heller ikke spesielt bekymret med tanke på vekta, men vi skal følges opp med vektkontroll med jevne mellomrom allikevel.

Vi følges også opp av lege og skal også på kontroll på sykehuset pga en del mageproblemer(som kanskje kan ha noe med den dårlige vekten å gjøre)

Skrevet

min gutt var 9460g og 73,5 lang.. bitte liten, men trengte ingen ekstra kontroll for det..

Skrevet

Jenta var 12,5 kg og 82,5 cm da hun var 14 måneder. Gutten var 12,6 kg og 84,5 cm da han var 14 måneder.

Jeg tror det henger mye sammen med hvilken HS man er hos, og hva de henger seg opp i personlig.

Jeg har aldri hørt noe galt om hverken cm eller kg på mine barn.

Skrevet

Eldste var 83 cm og 10,2 kg, var 49 cm og 3370 ved fødsel.

Minsten var 81,5 og 10,5 kg, 48 cm og 3030 ved fødsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...