Anonym bruker Skrevet 20. august 2012 #1 Skrevet 20. august 2012 Jeg fødte en nydelig baby for 3 uker siden, holdt meg røykfri hele svangerskapet og uken etter babyen kom. Men nå klarer jeg ikke la vær. Jeg sier hele tiden at det er siste pakka, men har nå kjøpt min 4 tjuepakning. Jeg VET så godt at det ikke er bra for barnet, jeg VET at det tilogmed kan være farlig for h*n men likevel røyker jeg. Jeg ammer, men vurderer å slutte slik at barnet får minst mulig nikotin og diverse andre stoffer i seg, selv om det anbefales å amme selv om man røyker. Jeg elsker barnet mitt over alt på jord og kunne dødd på flekken for h*n, men jeg klarer ikke la være å ta meg en røyk? Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med meg selv.. Noen som sliter med det samme? Eller som vil kjefte meg huden full? Tror jeg trenger en omgang.
Gulosten™ Skrevet 20. august 2012 #2 Skrevet 20. august 2012 Hvis du så veldig gjerne vil slutte kan du gå til fastlegen din, eller ringe røyketelefonen så får du hjelp
Anonym bruker Skrevet 20. august 2012 #3 Skrevet 20. august 2012 Jeg synes du har vært flink som har vært røykfri hele svangerskapet! Du sier jo selv at du egentlig vet at du bør slutte, så det skal jeg ikke si igjen. Du vet selv hva som er det riktigste å gjøre. Men hvis det er veldig vanskelig, kanskje du i alle fall kan klare å begrense det en del? Jeg tenker at 3-4-5 røyk om dagen er bedre enn 10, for eksempel. Kanskje kan det også nytte å tenke at du ikke vil gjøre det sammen med barnet? Altså ikke når du er ute og triller eller barnet er våkent, men kun når barnet sover (hjemme) eller når faren kan passe på det? Det vil også begrense det en del. Lykke til!
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 20. august 2012 #4 Skrevet 20. august 2012 Hva som feiler deg vet jeg ikke men det er iallefall noe veldig glat med deg som misshandler babyen din! For det gjør du jo. Hadde du røyket uten å amme hadde det vært hakket bedre, men like fullt er du ræva! Håper ikke dere sover i samme seng helst ikke samme rom engnag, faren for krybbedød øker jo veldig om en av foreldrene røyker. Så her får du huden full! Du kan i værste fall være ansvarlig for ditt barns død, astma eller andre senskader. Skjerp deg! Om du ikke klarer å sette barnet ditt foran dine egoistiske lyster i baren noen mnd mens du ammer så syntes jeg det ser veldig så mørkt ut for den ungen din! Stakkars! Har du ikke en mann som kan hjelpe deg å slutte? Han må jo syntes du er ufyselig som misshandler barnet deres med viten og vilje. Hadde jeg vært han hadde jeg tatt barnet og flyttet ifra deg ialelfal mangel på respekt altså! Nei huff dette var fælt syntes jeg! Søk hjelp asap! Eller se dine begrensninger og gi ifra deg ungen og godta at du setter deg selv foran helsen til ditt eget barn
Anonym bruker Skrevet 20. august 2012 #5 Skrevet 20. august 2012 Har det på akkurat samme måten! Fødte for 2 uker siden. Masse stress og jeg føler meg nedstemt. Begynte med en røyk og det er blitt flere. Sliter med en runddans med dårlig samvittighet og nedstemthet
Anonym bruker Skrevet 20. august 2012 #6 Skrevet 20. august 2012 Hva som feiler deg vet jeg ikke men det er iallefall noe veldig glat med deg som misshandler babyen din! For det gjør du jo. Hadde du røyket uten å amme hadde det vært hakket bedre, men like fullt er du ræva! Håper ikke dere sover i samme seng helst ikke samme rom engnag, faren for krybbedød øker jo veldig om en av foreldrene røyker. Så her får du huden full! Du kan i værste fall være ansvarlig for ditt barns død, astma eller andre senskader. Skjerp deg! Om du ikke klarer å sette barnet ditt foran dine egoistiske lyster i baren noen mnd mens du ammer så syntes jeg det ser veldig så mørkt ut for den ungen din! Stakkars! Har du ikke en mann som kan hjelpe deg å slutte? Han må jo syntes du er ufyselig som misshandler barnet deres med viten og vilje. Hadde jeg vært han hadde jeg tatt barnet og flyttet ifra deg ialelfal mangel på respekt altså! Nei huff dette var fælt syntes jeg! Søk hjelp asap! Eller se dine begrensninger og gi ifra deg ungen og godta at du setter deg selv foran helsen til ditt eget barn Er du ikke god i hodet ditt? Sier du at hun skal gi fra seg ungen sin fordi hun ikke klarer å slutte å røyke? Jeg synes faktisk da at du skal gjøre det samme, juliea, for det er vel heller ikke bra for en unge at mora drar forskjelige mannfolk i hus konstant? Og du skryter jo av at du ligger med forskjellige menn hver helg.. Dette tok dråpen, der mistet jeg all respekt for deg! Og få hjelp med den grusomme dysleksien sin!
Anonym bruker Skrevet 20. august 2012 #7 Skrevet 20. august 2012 Du ba om det... Sett barnet ditt foran deg selv. Det du gjør nå er egoistisk! Det lille barnet med de sarte og helt nye lungene, blir påtvunget røykelukt og røykeånde. Røyken sitter i klærne dine og ungen har ingen mulighet til å komme seg unna. Er røyken viktigere for deg enn barnet ditt? Er du virkelig villig til å sette deg selv og ditt egoistiske behov foran ungen og dens behov? Dette er spørsmål du må stille deg selv. Babyen din er NETTOPP født. Du har nettopp opplevd å bli mamma og det første du tenkte på var hvor raskt du kunne begynne igjen å røyke?? Til ettertanke.. Jeg har en venninne som røyker. Hun røyker aldri i nærheten av babyen, aldri inne og vasker alltid hendene før hun tar i babyen. Likevel stinker babyen og klærne til babyen røyk. Jeg skulle holde babyen og den virkelig stinket røyk. Er dette noe du vil? På tide å ta seg sammen for barnet sitt. H*n har bare deg og det er din jobb å sørge for at barnet har det best mulig.. Strengt? Uten tvil!! ærlig? Ja!
Anonym bruker Skrevet 20. august 2012 #8 Skrevet 20. august 2012 Hvordan kan du si at du kunne dødd for ungen din når det er du som tar livet av den?
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 20. august 2012 #9 Skrevet 20. august 2012 Hva som feiler deg vet jeg ikke men det er iallefall noe veldig glat med deg som misshandler babyen din! For det gjør du jo. Hadde du røyket uten å amme hadde det vært hakket bedre, men like fullt er du ræva! Håper ikke dere sover i samme seng helst ikke samme rom engnag, faren for krybbedød øker jo veldig om en av foreldrene røyker. Så her får du huden full! Du kan i værste fall være ansvarlig for ditt barns død, astma eller andre senskader. Skjerp deg! Om du ikke klarer å sette barnet ditt foran dine egoistiske lyster i baren noen mnd mens du ammer så syntes jeg det ser veldig så mørkt ut for den ungen din! Stakkars! Har du ikke en mann som kan hjelpe deg å slutte? Han må jo syntes du er ufyselig som misshandler barnet deres med viten og vilje. Hadde jeg vært han hadde jeg tatt barnet og flyttet ifra deg ialelfal mangel på respekt altså! Nei huff dette var fælt syntes jeg! Søk hjelp asap! Eller se dine begrensninger og gi ifra deg ungen og godta at du setter deg selv foran helsen til ditt eget barn Er du ikke god i hodet ditt? Sier du at hun skal gi fra seg ungen sin fordi hun ikke klarer å slutte å røyke? Jeg synes faktisk da at du skal gjøre det samme, juliea, for det er vel heller ikke bra for en unge at mora drar forskjelige mannfolk i hus konstant? Og du skryter jo av at du ligger med forskjellige menn hver helg.. Dette tok dråpen, der mistet jeg all respekt for deg! Og få hjelp med den grusomme dysleksien sin! Hehehe hun sa hun trengte å få huden full da.. Så jeg ga henne huden full! Jeg mener selvfølgelig ikke hun skal gi ifra seg barnet sitt. Et aktivt sex liv er nå iallefal ikke skadelig for barnet mitt. Jeg skryter ikke av at jeg drar med nye menn hjem hver helg. Det har jeg jo aldri sagt. Men jeg har et par å velge i som jeg har med meg hjem på overnatting når jeg har barnefri. Er ikke så lett å få hjelp til dysleksien min for jeg ser faktisk ikke at det jeg skriver er feil, og jeg så prøver aldri så mye!
Gjest Heartbroken Skrevet 20. august 2012 #10 Skrevet 20. august 2012 Hva som feiler deg vet jeg ikke men det er iallefall noe veldig glat med deg som misshandler babyen din! For det gjør du jo. Hadde du røyket uten å amme hadde det vært hakket bedre, men like fullt er du ræva! Håper ikke dere sover i samme seng helst ikke samme rom engnag, faren for krybbedød øker jo veldig om en av foreldrene røyker. Så her får du huden full! Du kan i værste fall være ansvarlig for ditt barns død, astma eller andre senskader. Skjerp deg! Om du ikke klarer å sette barnet ditt foran dine egoistiske lyster i baren noen mnd mens du ammer så syntes jeg det ser veldig så mørkt ut for den ungen din! Stakkars! Har du ikke en mann som kan hjelpe deg å slutte? Han må jo syntes du er ufyselig som misshandler barnet deres med viten og vilje. Hadde jeg vært han hadde jeg tatt barnet og flyttet ifra deg ialelfal mangel på respekt altså! Nei huff dette var fælt syntes jeg! Søk hjelp asap! Eller se dine begrensninger og gi ifra deg ungen og godta at du setter deg selv foran helsen til ditt eget barn Er du ikke god i hodet ditt? Sier du at hun skal gi fra seg ungen sin fordi hun ikke klarer å slutte å røyke? Jeg synes faktisk da at du skal gjøre det samme, juliea, for det er vel heller ikke bra for en unge at mora drar forskjelige mannfolk i hus konstant? Og du skryter jo av at du ligger med forskjellige menn hver helg.. Dette tok dråpen, der mistet jeg all respekt for deg! Og få hjelp med den grusomme dysleksien sin! Hihi....få hjelp med den grusomme dysleksien SIN Elsker folk som kaster sten så glasshuset singler :) Har du ikke andre argumenter enn å trekke inn helt andre tema i en tråd, foreslår jeg at du holder deg borte. Svaret ditt ble bare for dumt! Juliea var krass, men det måtte vel HI regne med når hun legger ut et slikt innlegg her inne? Her blir man halshugd om barnet får en sjokoladerute en mandag, så da kan man jo tenke seg reaksjonen på å med vitende og vilje utsette barne for en så stor helserisiko som vi vet det å være passiv røyker er.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2012 #11 Skrevet 20. august 2012 Her er det dobbeltmoral ute å går.. Synes jeg har sett begge dere med nick her inne si fra så det hyler etter til andre som svarer på en "krass" måte, men å gjøre det selv går visst helt fint. Sjeldent jeg gidder å engasjere meg i noen her, men jeg må virkelig si at det var ett unødvendig innlegg Juliea.. Jada, hun ba om moralpreken selv og selvfølgelig er det ikke bra med røyking, men man kan da virkelig greie å si fra på en voksen måte..
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 20. august 2012 #12 Skrevet 20. august 2012 Her er det dobbeltmoral ute å går.. Synes jeg har sett begge dere med nick her inne si fra så det hyler etter til andre som svarer på en "krass" måte, men å gjøre det selv går visst helt fint. Sjeldent jeg gidder å engasjere meg i noen her, men jeg må virkelig si at det var ett unødvendig innlegg Juliea.. Jada, hun ba om moralpreken selv og selvfølgelig er det ikke bra med røyking, men man kan da virkelig greie å si fra på en voksen måte.. Jeg var ekstremt krass og satt det veldig på spissen, det er jeg fullt klar over, men for å få hi til å skvette litt da og forstå dette virkelig kan skade lille babyen hennes. Jeg mener barn og røyk ikke henger sammen, ingen dobbeltmoral der aldri sagt noe annnet. Men å mobbe folk her inne det driver jeg ikke med. Og syntes ikke dette var mobbing. Dette var å gi hi huden full slik hun ba om.
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 20. august 2012 #13 Skrevet 20. august 2012 Når du røyker, skilles giftstoffene ut gjennom huden, som da ditt barn blir dekket av. Barnet må lukte på tjære, arsenikk og cyanid fremfor den gode, trygge duften av mamma som den kjenner best, og føler seg best med. Stump røyken, og tenk på det lille mennesket som trenger deg! Som Juliea her påpeker også, så øker jo sjansen for krybbedød hvis foreldrene røyker. Det alene er jo forferdelig skremmende, er det ikke? Du vet godt at du klarer deg uten røyk. Du har nettopp gått 9 mnd uten en eneste røyk, jo! Kom igjen! Do it do it do it! Jeg skal heie til den store gullmedalje
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 20. august 2012 #14 Skrevet 20. august 2012 (endret) Dette er hva røyk inneholder, og hva barnet ditt får i seg : Ammoniak. Et etsende stoff som brukes blant annet i gjødsel. Bryter ned lungene og kan føre til alvorlige lungesykdommer. Arsenikk. Giftstoff som ellers blir brukt i blant annet rottegift. Cyanid. Fargeløs og svært dødelig gass. Det er denne tilsetningen som gir hodepine eller kvalme hos mennesker som røyker for første gang, eller som røyker svært mye over en kort periode. Nikotin. Det viktigste virkningsstoffet i sigaretter, kan både virke beroligende og stimulerende. Nikotin er svært avhengighetsskapende. Undersøkelser viser at unge kan bli avhengige lettere enn voksne, og uten å røyke daglig. Avhengighet vil vise seg ved abstinenssymptomer som kvalme, svimmelhet, søvnforstyrrelser, uro, ubehag, nedstemthet når man slutter. Karbonmonoksid (CO). Usynlig og luktfri gass. CO binder seg lettere til de røde blodcellene enn oksygen gjør og hindrer dermed transporten av oksygen rundt i kroppen. Når man røyker får man redusert oksygentilførsel til alle cellene i kroppen. Dette gjør at man kan føle seg tungpustet og slapp etter å ha røykt en sigarett. I tillegg gjør CO at blodet blir tykkere, noe som øker risikoen for hjerte- og karsykdommer som for eksempel hjerteinfarkt og hjerneslag. Tjære. Et av de andre hovedstoffene i røyken. Satt til for å få nikotinen mer effektivt inn i lungene. Det er tjæren i sigarettene som er hovedårsaken til hjerte- kreft- og lungesykdommer som hvert år dreper 7500 mennesker i Norge. Nikkel og bly. Tungmetaller som øker sjansen for lungeinfeksjoner og kan være skadelige for en rekke indre organer. Endret 20. august 2012 av Gulltopp&Lillebjørn
Gidder ikke! Skrevet 20. august 2012 #15 Skrevet 20. august 2012 Hahaha, det var tydeligvis ikke så lett å skjønne at Juliea overdrev og dro på litt, her tas alt jammen bokstavelig! HI ba jo om pepper, for å hjelpe henne å forstå hvor utrolig dumt å dårlig gjort det er ovenfor barnet sitt og det fikk hun. Latterlig å dra inn dysleksi, hva har det med saken Å gjøre?
Anonym bruker Skrevet 20. august 2012 #16 Skrevet 20. august 2012 Har du vurdert plaster, tyggis eller snus? E-sigarett? Røyken setter seg i klærene, håret, huden og ånden din. Det er en ganske stram og ekkel lukt for dem som ikke er vant til den. Hver røyk du ikke tar sparer barnet ditt for ubehag. Vil du slutte å røyke? Sånn egentlig? Eller er det mer realistisk å trappe ned? Jeg skal heie på deg for hver røyk du ikke tar!
Anonym bruker Skrevet 20. august 2012 #17 Skrevet 20. august 2012 Latterlig å dra inn dysleksi, hva har det med saken å gjøre? Greia er jo at flesteparten av innleggene til juliea ikke gir noen mening pga utallige skrivefeil! Mulig hun har dysleksi, men stavekontrollen burde fange opp ganske mange av disse feilene; flesteparten av dem ser ut som slurvefeil... (Og ja, det er stavekontroll her inne.)
Nikamo Skrevet 20. august 2012 #18 Skrevet 20. august 2012 Hva som feiler deg vet jeg ikke men det er iallefall noe veldig glat med deg som misshandler babyen din! For det gjør du jo. Hadde du røyket uten å amme hadde det vært hakket bedre, men like fullt er du ræva! Håper ikke dere sover i samme seng helst ikke samme rom engnag, faren for krybbedød øker jo veldig om en av foreldrene røyker. Så her får du huden full! Du kan i værste fall være ansvarlig for ditt barns død, astma eller andre senskader. Skjerp deg! Om du ikke klarer å sette barnet ditt foran dine egoistiske lyster i baren noen mnd mens du ammer så syntes jeg det ser veldig så mørkt ut for den ungen din! Stakkars! Har du ikke en mann som kan hjelpe deg å slutte? Han må jo syntes du er ufyselig som misshandler barnet deres med viten og vilje. Hadde jeg vært han hadde jeg tatt barnet og flyttet ifra deg ialelfal mangel på respekt altså! Nei huff dette var fælt syntes jeg! Søk hjelp asap! Eller se dine begrensninger og gi ifra deg ungen og godta at du setter deg selv foran helsen til ditt eget barn Har reagert på flere av innleggene dine , men dette her tar jo kaka. Ser at du har prøvd å "sette ting på spissen", men dette er jo bare lavmål.
Gjest Visten Skrevet 20. august 2012 #19 Skrevet 20. august 2012 Nå dreide visst denne diskusjonen bort fra mamman som røyker og over på hvor fæl unge frøken juliea er Kjære mamman, røyk er fæle greier og dersom du kjenner at det er et stort problem ville jeg gått til fastlegen for å få hjelp, kjøpt den boka om å være røykfri (som jeg ikke husker hva heter), satt en gummistrikk på håndleddet og kastet røykpakken. Du har helt rett, det er ikke særlig bra for barnet at du røyker, og det er ikke særlig bra for din kropp heller. Du, dette kan du klare!
Nikamo Skrevet 20. august 2012 #20 Skrevet 20. august 2012 Nå dreide visst denne diskusjonen bort fra mamman som røyker og over på hvor fæl unge frøken juliea er Kjære mamman, røyk er fæle greier og dersom du kjenner at det er et stort problem ville jeg gått til fastlegen for å få hjelp, kjøpt den boka om å være røykfri (som jeg ikke husker hva heter), satt en gummistrikk på håndleddet og kastet røykpakken. Du har helt rett, det er ikke særlig bra for barnet at du røyker, og det er ikke særlig bra for din kropp heller. Du, dette kan du klare! Nå ble jeg nysgjerrig; gummistrikk?
Gjest Visten Skrevet 20. august 2012 #21 Skrevet 20. august 2012 Nå dreide visst denne diskusjonen bort fra mamman som røyker og over på hvor fæl unge frøken juliea er Kjære mamman, røyk er fæle greier og dersom du kjenner at det er et stort problem ville jeg gått til fastlegen for å få hjelp, kjøpt den boka om å være røykfri (som jeg ikke husker hva heter), satt en gummistrikk på håndleddet og kastet røykpakken. Du har helt rett, det er ikke særlig bra for barnet at du røyker, og det er ikke særlig bra for din kropp heller. Du, dette kan du klare! Nå ble jeg nysgjerrig; gummistrikk? Ja. Hver gang du har lyst på røyk (eller småspise på noe, eller si noe stygt - hver gang du trenger å styre deg egentlig) kan du nappe i strikken til trangen gir seg. Avledningsmanøver altså Jeg har en tendens til å ta meg i håret, rufse, dytte og tvinne håret mitt når jeg er rastløs eller forsøker å beherske meg, så jeg synes gummistrikk er et litt bedre alternativ
Anonym bruker Skrevet 20. august 2012 #22 Skrevet 20. august 2012 Du vet godt at du klarer deg uten røyk. Du har nettopp gått 9 mnd uten en eneste røyk, jo! Akkurat det er ikke et fullgodt argument da; det er en voldsom omveltning å få barn, og kanskje har HI fått en fødselsdepresjon?
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 20. august 2012 #23 Skrevet 20. august 2012 Nå dreide visst denne diskusjonen bort fra mamman som røyker og over på hvor fæl unge frøken juliea er Kjære mamman, røyk er fæle greier og dersom du kjenner at det er et stort problem ville jeg gått til fastlegen for å få hjelp, kjøpt den boka om å være røykfri (som jeg ikke husker hva heter), satt en gummistrikk på håndleddet og kastet røykpakken. Du har helt rett, det er ikke særlig bra for barnet at du røyker, og det er ikke særlig bra for din kropp heller. Du, dette kan du klare! Nå ble jeg nysgjerrig; gummistrikk? Ja. Hver gang du har lyst på røyk (eller småspise på noe, eller si noe stygt - hver gang du trenger å styre deg egentlig) kan du nappe i strikken til trangen gir seg. Avledningsmanøver altså Jeg har en tendens til å ta meg i håret, rufse, dytte og tvinne håret mitt når jeg er rastløs eller forsøker å beherske meg, så jeg synes gummistrikk er et litt bedre alternativ åh fy flate, dette var bra tips! Takk Pepsi Max avhengigheten skal UT av vinduet. UT, sier jeg! I morgen har jeg kun 1 ting på tapetet. Ut å kjøpe gummistrikk, visst faen! :D
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 20. august 2012 #24 Skrevet 20. august 2012 Du vet godt at du klarer deg uten røyk. Du har nettopp gått 9 mnd uten en eneste røyk, jo! Akkurat det er ikke et fullgodt argument da; det er en voldsom omveltning å få barn, og kanskje har HI fått en fødselsdepresjon? Uansett hvilken grunn man har, så er jo fakta at hun HAR nettopp klart seg 9 mnd uten røyk
Nikamo Skrevet 20. august 2012 #25 Skrevet 20. august 2012 Nå dreide visst denne diskusjonen bort fra mamman som røyker og over på hvor fæl unge frøken juliea er Kjære mamman, røyk er fæle greier og dersom du kjenner at det er et stort problem ville jeg gått til fastlegen for å få hjelp, kjøpt den boka om å være røykfri (som jeg ikke husker hva heter), satt en gummistrikk på håndleddet og kastet røykpakken. Du har helt rett, det er ikke særlig bra for barnet at du røyker, og det er ikke særlig bra for din kropp heller. Du, dette kan du klare! Nå ble jeg nysgjerrig; gummistrikk? Ja. Hver gang du har lyst på røyk (eller småspise på noe, eller si noe stygt - hver gang du trenger å styre deg egentlig) kan du nappe i strikken til trangen gir seg. Avledningsmanøver altså Jeg har en tendens til å ta meg i håret, rufse, dytte og tvinne håret mitt når jeg er rastløs eller forsøker å beherske meg, så jeg synes gummistrikk er et litt bedre alternativ Genialt Var det jeg tenkte den kanskje var til da Tror jeg må prøve det der...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå