Gå til innhold

Tips til kjøkkenmaskin / hurtigmikser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal snart ut i mammaperm og tenkte å bruke noe av tida på å lære meg å bake og lage mat (er vanvittig dårlig). I den anledning tenkte jeg å få meg assistanse i form av en kjøkkenmaskin eller hurtigmikser, og lurer på om noen har en anbefaling? Ser at en Kenwoodmaskin og KitchenAid kommer bra ut i tester, noen med erfaring?

Og hva er egentlig forskjellen på kjøkkenmaskin og hurtigmikser?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøpte en KitchenAid og har ikke angret et sekund. Det er et pluss at den ser fin ut, for da kan den stå framme hele tiden og er lett tilgjengelig. Bruker den masse!

Gjest Verpehøna
Skrevet

Jeg har også en KitchenAid og elsker den! Masse fancy tilbehør som finnes også :)

Skrevet

Det kommer jo an på hva du tenker å bruke den til. Jeg vil tro at KitchenAiden vil tilfredstille ditt behov - iom at du ikke lager mye mat fra før.

Jeg bruker min Kenwood til å bake brød for det meste og da er det viktig at den har god kapasietet på motoren og også i størrelsen på bollen :) Jeg baker tre store brød av gangen på ca 1,8 l vann.

Det finnes utrolig mye tilleggsutstyr på begge på begge to - du må finne ut hvor mye penger du vil legge i det og hvor mye utstyr du egentlig trenger (Vet mange kjøper utstyr via ebay og sparer mye penger på det, men akkurat maskinen ville jeg nok hatt norsk garanti på).

Skrevet

Ja, har sett litt rundt på nettet og det er jo ganske stive priser. Vet dere om noe sted som selger billigere? Det billigste jeg har funnet så langt er KitchenAid for rett under 4000 på Pixmania. Kunne egentlig tenkt meg å kjøpe fra butikk i tilfelle noe er feil med maskninen, enklere å ta det opp ansikt til ansikt enn over epost (pluss at jeg skal bake kake til et bryllup i helga (uæææ) og kunne tenkt meg hjelp fra en kjøkkenmaskin allerede på fredag...).

Skrevet

Jeg kjøpte min KitchenAid for 2500 (!) på Kompeltt for noen år siden. Knalltilbud som jeg ikke tror de har hatt siden.

Skrevet

Jeg har kenwood, og bruker den til "alt"! Jeg elsker den:) har alt ekstrautstyr, men vet ikke hva den koster, fikk den i gave. Kjøp deg ei ku, og den fikser alt :)

Skrevet

jeg lurte på om jeg skulle gå for kenwood eller kitchenaid.

KitchenAid er driiitfin, og er jo kjempeflott å ha fremme hele tiden.

Men jeg angrer ikke et sekund på min kenwood major titanium :) Eeeelsker den!

Jeg har et kjøkkenskap som er typisk kun til kjøkkenmaskin, med sånn uttrekksbord som "vippes" ut som maskinen står på hele tiden. Så det var jo lite vits i en fancy maskin som bare skulle gjemmes bort når den ikke var i bruk ;)

Skrevet

Takk for mange gode svar! Uff ja, det står mellom kenwood major titanium og kitchenaid, har funnet begge til under 4000 på Siba, ganske mye billigere enn jernia, expert og elkjøp (der koster de like under 6000). Men jeg klarer ikke å bestemme meg! Synes kitchenaid er kjempefin, men er redd jeg kommer til å synes den er litt for liten etter en stund. Kenwooden regner jeg med vil vare resten av livet, og den har fin størrelse. Men det at den er større gjør også at den kommer til å ta opp veldig mye plass på kjøkkenbenken i en liten leilighet. Æshj, luksusproblem er like fullt et problem :)

Skrevet

Er enig i at Kenwooden er ganske stor, men den er også ganske mye kraftigere en den fra KitchenAid.

Jeg har selv en Kenwood Major Titanium og er strålende fornøyd med denne. Begge disse kjøkkenmaskinene vil uansett ta opp stor plass, og vil nok kreve en av hyllene dine i kjøkkenskapet uansett (om ikke du vil ha den på kjøkkenbenken hele tiden).

Når vi vurderte kjøkkenmaskin fant vi flere tilbakemeldinger på at kitchenaid ikke var kraftig nok til større kjøkkenjobber og der var derfor det ble Kenwood.

http://www.kjokkenutstyr.net/kenwood-kjokkenmaskin-kenwood-major-titanium-km020/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...