Anonym bruker Skrevet 20. august 2012 #1 Skrevet 20. august 2012 I 3 månder hadde jeg holdt på å svette i hjel, hetetokter som innhenter meg tidt og ofte, humørsvingninger til tusen og tørre slim hinner. Gikk til slutt til legen om det, for dette kunne da ikke være normalt, enda om jeg fødte for 6 mnd siden! Ble tatt en del tester, flere tester, og enda mer lege og sykehus.. på fredag ble jeg ringt opp, beskjed om at jeg måtte inn til legen for å snakke om resultatene, det var ikke noe farlig fikk jeg forklart, men jeg måtte jo inn. Joda, kommer inn der i dag, synes de har det VARMESTE lege sentere jeg har vært borte i, trodde jeg skulle dø, heldigvis hadde jeg med den lille håndholdte vifta mi, og den var flittig i bruk de 10 minuttene jeg satt og ventet. Men sjokket som skulle innhente meg, var 1000 ganger værre enn hetetoktene på venteværelset! Der sitter en idiot av en frakke mann, og forteller meg at jeg har kommet i overgangsalderen! OVERGANGSALDEREN?!!?!?!?! Jeg er da for faen ikke Så gammel hyler jeg til han (jeg blir 25 snart) Men han satt med knusende faktaer, jo, velkommen, snart 25 år, og i overgangsalderen Fatter ikke hvordan jeg skal fortelle dette til samboeren, vi har jo to barn, men ønsket oss alltid flere unger, hvertfall 3 om ikke 4-5... Og nå må jeg fortelle han at tiden har innhentet meg, og jeg er oppbrukt, avlagt og GAMMEL i følge kroppen min Har fått svigermor til å hente lille på 6 mnd, svigerfar kjørte elste i bhg, nå har jeg ringt og hørt om lille kan være hos dem til bhg er ferdig i dag, fortalte ikke hvorfor, sa bare at jeg hadde så mye jeg måtte gjøre.. Kjenner jeg er mektig irritert, først på legen, men det var jo bare dumt! Er da ikke hans skyld at mine eggstokker sier takk go farvel, så nå er sinnet gått over til kroppen min, den dritt kroppen!
Anonym bruker Skrevet 20. august 2012 #2 Skrevet 20. august 2012 Er det ikke noe de kan gjøre for å bremse det? Medisiner?
Vicky 83 Skrevet 20. august 2012 #3 Skrevet 20. august 2012 Huff. Den er kjip. Bra dere har fått to barn allerede.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2012 #4 Skrevet 20. august 2012 Er det ikke noe de kan gjøre for å bremse det? Medisiner? Nei, null, niks, nada. Siden de ikke vet helt grunnen til at eggstokkene svikter, så kan de ikke forhindre det eller bremse det heller.. Kan bare sitte å se at det hender Jeg har fått medesiner som skal roe hormonene mine, så jeg er til å overleve, og så hetetoktene skal roe seg.. Men det er alt de kan gjøre for meg
Anonym bruker Skrevet 20. august 2012 #5 Skrevet 20. august 2012 Huff. Den er kjip. Bra dere har fått to barn allerede. Ja, det er jeg VIRKERLIG glad for, vi skulle egentlig vente med barn til jeg var ferdig med utdanning, og det er først når jeg er ca 28 år! Heldigvis sviktet prevansjonen oss..
Anonym bruker Skrevet 20. august 2012 #6 Skrevet 20. august 2012 huff da.. det var jo veldig tidlig.. men hvis dere peiser på nå, kan det jo hende dere rekker å få et barn til? overgangsalderen er jo ikke over på en helg, så vil jo tro at du fortsatt har en sjans for å bli gravid en liten stund til?
Anonym bruker Skrevet 20. august 2012 #7 Skrevet 20. august 2012 Kjip beskjed å få. Men vær glad du har fått to barn. Vi prøvde å få barn i ett år før vi ble satt opp til IVF behandling. Ingen respons her, og fikk i tillegg beskjed fra legen at han mente jeg var kommet i for tidlig overgangsalder. Men vi har ikke gitt opp for det om.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2012 #8 Skrevet 20. august 2012 huff da.. det var jo veldig tidlig.. men hvis dere peiser på nå, kan det jo hende dere rekker å få et barn til? overgangsalderen er jo ikke over på en helg, så vil jo tro at du fortsatt har en sjans for å bli gravid en liten stund til? Joda, men mini er ikke mer enn 9 mnd nå snart, føler det blir for tett, siden bekkenet mitt fortsatt ikke er av det beste. Jeg kommer nok helt klart til å få med samboeren på prøving rundt den tid mini fyller 1 år.. Men tror også jeg må forberede samboeren på at det ikke er noen sikkerhet i at vi får flere på dette viset.. Så da spørs det om jeg ikke må høre med han om adopsjon er aktuelt for han, for da har vi jo muligheten. Men vet ikke hva han mener om det alternativet.. Møkk altså
bamby Skrevet 20. august 2012 #9 Skrevet 20. august 2012 Veldig glad på dine vegne du startet tidlig med barn og fikk to før 25 år, ingen selvfølge idag! forstår jo godt det er slitsomt og tenke på og oppleve overgangsalder, men håper du får slått deg til ro med virkeligheten! Som anonym over skriver, du har nok noe tid til prøve før det er "over" ? Opp med humøret
Drømmeprinsen<3 Skrevet 20. august 2012 #10 Skrevet 20. august 2012 Uff! Hjelp, jeg sliter med noen forferdelige svettetokter, men trodde dette var normalt sammen med hormoner ol. gullet er 5 mnd. Kansje jeg skal ta og bestille en legetime :/ jeg er straks 25, og i mine mest fruktbare år!
Gjest Trulte med to små Skrevet 20. august 2012 #11 Skrevet 20. august 2012 Er du SIKKER på at den legen har rett da??? Jeg ville nok ha gått til en annen lege og fått en ny vurdering. Ikke noe tvil om at hormonene dine raser, men det kan vel muligens være pga av en ubalanse i hormonene som kan rette seg igjen? Hva med å prøve akupunktur feks. Bare noen tanker fra meg. ( har du tatt blodprøver for å sjekke hormonverdiene? ) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 20. august 2012 #12 Skrevet 20. august 2012 Er du SIKKER på at den legen har rett da??? Jeg ville nok ha gått til en annen lege og fått en ny vurdering. Ikke noe tvil om at hormonene dine raser, men det kan vel muligens være pga av en ubalanse i hormonene som kan rette seg igjen? Hva med å prøve akupunktur feks. Bare noen tanker fra meg. ( har du tatt blodprøver for å sjekke hormonverdiene? ) Lykke til! Jeg har blitt sjekket av både fastlege, en annen lege og sykehuset, har gått gjennom 3 mnd med testing. Fastlegen sendte meg selv videre (før jeg fikk vite hva han konkluderte med) fordi han ble noe usikker på seg selv, lege nr 2 tenkte det kunne være noe annet, så hun sendte meg til sykehuset.. Alle sitter med samme resultat desverre.
Gjest Trulte med to små Skrevet 20. august 2012 #13 Skrevet 20. august 2012 Er du SIKKER på at den legen har rett da??? Jeg ville nok ha gått til en annen lege og fått en ny vurdering. Ikke noe tvil om at hormonene dine raser, men det kan vel muligens være pga av en ubalanse i hormonene som kan rette seg igjen? Hva med å prøve akupunktur feks. Bare noen tanker fra meg. ( har du tatt blodprøver for å sjekke hormonverdiene? ) Lykke til! Jeg har blitt sjekket av både fastlege, en annen lege og sykehuset, har gått gjennom 3 mnd med testing. Fastlegen sendte meg selv videre (før jeg fikk vite hva han konkluderte med) fordi han ble noe usikker på seg selv, lege nr 2 tenkte det kunne være noe annet, så hun sendte meg til sykehuset.. Alle sitter med samme resultat desverre. Ok! Jeg skjønner det må være fælt for deg å få en slik diagnose. Jeg tror alikevel jeg vil anbefale deg akupunktur for det kan muligens hjelpe deg med å dempe noen av symptomene slik at du får en litt bedre hverdag. Jeg ønsker deg masse lykke til!
Anonym bruker Skrevet 20. august 2012 #14 Skrevet 20. august 2012 Ligger det til familien din å komme så tidlig i overgangsalder...? Kjenner jeg får litt panikk her, snart 27 og skal snart prøve på nr. 1
Anonym bruker Skrevet 20. august 2012 #15 Skrevet 20. august 2012 Uff, skjønner at det er utrolig vondt for deg. Jeg sliter med noen av de samme symptomene (svette og hetetokter), og kvier meg for å bestille en legetime.. Har tenkt på om det kan være noe slikt, og lå og tenkte på hvordan jeg ville reagert. Tror nok jeg hadde reagert sånn som deg. Jeg er 4 år eldre enn deg, og har også to barn, men kunne jo hvertfall tenkt meg et til om noen år. Uansett føles det jo feil å komme i overgangsalderen når man er i 20årene. Sender deg mange gode klemmer og tanker, og satser på at dere får en liten spire til å sitte når yngste har blitt rundt året!
Anonym bruker Skrevet 20. august 2012 #16 Skrevet 20. august 2012 Ligger det til familien din å komme så tidlig i overgangsalder...? Kjenner jeg får litt panikk her, snart 27 og skal snart prøve på nr. 1 Nei, dette kom ut av det blå.. Min mor ble jo unfanget når mormor var 46 år, jeg ble unfanget når min mor var 44 år.. Og slekta ellers også, har fått barn i slutten av 30-40 årene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå