Anonym bruker Skrevet 19. august 2012 #1 Skrevet 19. august 2012 Hjelp! Vi har av ymse grunner ikke hatt svigers på middag oppigjennom årene. Nå er jeg høygravid, og syns vi må ha hatt dem her før barnet kommer til. Jeg er dog helt utslitt og sykemeldt. De har ikke vært i leiligheten vår før, og jeg føler det må være helt strigla her (de holder en helt ekstremt høy standard hjemme hos seg, det er vel grunnen til at de ikke har vært innenfor døra her før...) og at maten må være super.. Noen gode tips til en veldig enkel middag som likevel imponerer? Huff.
:o) :o) :o) Skrevet 19. august 2012 #2 Skrevet 19. august 2012 Skalldyr! Reker, krabber, blåskjell, kreps Veeeldig godt, og veldig enkelt
sillyfilly og Olivia Skrevet 19. august 2012 #3 Skrevet 19. august 2012 "kjøpt" tapas som du har i fine skåler, kjøttboller i tomatsaus, manchego ost, serrano skinke, oliven i lake(eller noe) soltørkede tomater, osv... Sjekk ut store butikker. En oksegryte er ikke å forakte. Jeg pleier å ha oppi gulrøtter, den der hvite lange roten som smaker litt som gulrot som jeg ikke husker hva heter, sellerirot, potet, osv. Ting man liker. Ha oppi en skvett rødvin og litt tomatpure også kan du etter å ha brunet kjøttet la det stå og putre i timesvis så det blir helt mørt og detter fra hverandre med litt mørk kjøtt buljong. Tar litt tid fordi det må koke lenge, men du kan jo lage gryten fra morgenen av, Og bare la den stå. Jeg ELSKER oksegryte. Det er det beste jeg vet. Server med en persilledusk på porsjonenen og nystekte rundstykker(evt frosne fra Hatvik eller noe).
Anonym bruker Skrevet 19. august 2012 #5 Skrevet 19. august 2012 Slapp av og vær dere selv. La dem se hvordan dere lever og vær stolte over deres liv. Det er ikke noen vits i å forsøke å gjøre seg til og imponere. Dere kommer snart til å bli avslørt uansett. Vil du ha en høy stjerne ber du svigermor om hun ikke kan ta med en kake eller noe siden hun er sååå flink. Da blir du gjerne tilgitt det meste.
L-8 Skrevet 19. august 2012 #6 Skrevet 19. august 2012 Enig med skalldyrbord, det er stas! Eller hva med andebryst? Enkelt å lage, imponerer alltid.
humlesurr Skrevet 19. august 2012 #7 Skrevet 19. august 2012 Vet du hva, lag noe du er god på og dekk bordet pent. Mer skal det ikke til Lag minst mulig stress den dagen de kommer, så forbered alt du kan i forkant. Da er du mer avslappet og også mer opplagt til å være vertinne. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 19. august 2012 #8 Skrevet 19. august 2012 Du burde ikke stresse, men jeg skjønner deg veldig godt. http://www.matprat.no/gjester/gjesteoppskrifter/fylt-kyllingfilet/ Du kan med hell bytte ut oreganoen med basilikum. Server med ovnsbakte poteter og en f.eks en tomatsalat. Enkel å lage, smaker godt og ser bra ut. Ellers kan man jo nesten ikke klare å ødelegge salmalaks;-) Hva er de glad i og hva er dere glad i/ flinke til å lage er jo uansett viktigst å ta hensyn til;-) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 19. august 2012 #9 Skrevet 19. august 2012 Tusen takk for alle gode råd og trøstende ord...!! Jeg tente litt på den fylte kyllingfileten og tapasbordet... Det er et tapassted ikke langt unna her, kanskje jeg kan kombinere noe take-away derfra (overført til egne skåler selvsagt ) med litt egenkomponert fra butikken... Hmm...
Anonym bruker Skrevet 19. august 2012 #10 Skrevet 19. august 2012 Det jeg gjør er en god hjemmelaget lasagne (Vegetar eller med kjøtt), foccaccia (Sp?) og en gresk salat. ALLTID en hit, og folk tror alltid at jeg har strevet livet av meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå