Anonym bruker Skrevet 19. august 2012 #1 Skrevet 19. august 2012 Jeg har hyperhidrose ( dvs ekstrem svetting på kroppen ) og har hatt det siden jeg var 12 år ca. Hos meg er det værst på hender og føtter. Det er fælt å skulle håndhilse på folk og jeg har generelt problemer med å fungere i hvilken som helst jobb pga dette. Noen som har dette og som vil utveksle erfaringer rundt dette?
Anonym bruker Skrevet 20. august 2012 #2 Skrevet 20. august 2012 Jeg lider også av dette, men har klart å skjule det ganske godt. I tenårene og starten av 20 årene var det værst, inntil jeg kom over en artikkel hvor det sto at magnesiummangel kunne være en årsak. Etter en lang hestekur med magnesium svettet jeg normalt under armene, men problemet fortsatte på henderog føtter. Dog i mindre grad på hendene, føttene er værst. Merkelig nok fungerer jeg best ved høy varme, da svetter jeg ikke på disse kroppsdelene. Men det skal være en jevn og høy varme, ala syden i juli, så desværre er det ikke så ofte jeg har det sånn. Kjenner igjen følelsen av skam når jeg skal håndhilse, men værst er som sagt føttene. Rådene gr utpå å lufte føttene med åpne sko, dette er for meg håpløst. Kan ikke gå i sandaler eller barbent i sko, da sklir jeg fre og tilbake i vann ( svette ) , så jeg skal helst ha gode sokker og skoi skinn eller joggesko med mindre jeg er i Syden, da det greit med sandaler. Jeg opplever mellomårstidene som værst, når temperaturen skifter - vår og høst. Har du prøvd å gjøre noe med det, jeg tenker da på operasjon, strømbehandling e.l ? Føler med deg, dette er et sykt pinlig problem, og man kan ikke snakke med NOEN om det. Jeg tør ikke engang gå til legen min med det og jeg er snart 40 år. Hvor gammel er du, og hvordan utarter sykdommen seg hos deg? Klem
Anonym bruker Skrevet 23. august 2012 #6 Skrevet 23. august 2012 Jeg lider også av dette, men har klart å skjule det ganske godt. I tenårene og starten av 20 årene var det værst, inntil jeg kom over en artikkel hvor det sto at magnesiummangel kunne være en årsak. Etter en lang hestekur med magnesium svettet jeg normalt under armene, men problemet fortsatte på henderog føtter. Dog i mindre grad på hendene, føttene er værst. Merkelig nok fungerer jeg best ved høy varme, da svetter jeg ikke på disse kroppsdelene. Men det skal være en jevn og høy varme, ala syden i juli, så desværre er det ikke så ofte jeg har det sånn. Kjenner igjen følelsen av skam når jeg skal håndhilse, men værst er som sagt føttene. Rådene gr utpå å lufte føttene med åpne sko, dette er for meg håpløst. Kan ikke gå i sandaler eller barbent i sko, da sklir jeg fre og tilbake i vann ( svette ) , så jeg skal helst ha gode sokker og skoi skinn eller joggesko med mindre jeg er i Syden, da det greit med sandaler. Jeg opplever mellomårstidene som værst, når temperaturen skifter - vår og høst. Har du prøvd å gjøre noe med det, jeg tenker da på operasjon, strømbehandling e.l ? Føler med deg, dette er et sykt pinlig problem, og man kan ikke snakke med NOEN om det. Jeg tør ikke engang gå til legen min med det og jeg er snart 40 år. Hvor gammel er du, og hvordan utarter sykdommen seg hos deg? Klem Så fint at magnesium har hjulpet deg så bra! Jeg har ikke dette problemet, men en hel del andre symptomer pga magnesiummangel. Tenkte jeg skulle tipse om at det å bruke Silicea over tid faktisk bruker å fjerne plagsom og mye fotsvette. Jeg er dessverre ikke sikker på doseringen, men vil tro at vanlig dagsdose er minimum. Det er jo ikke noe farlig uansett. Ellers så er det en del som har god hjelp av akupunktur også, spesielt sammen med magnesium og Silicea Kan være verdt et forsøk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå