Anonym bruker Skrevet 19. august 2012 #1 Skrevet 19. august 2012 Hvordan var tiden etterpå? Tok det lang tid før smertene avtok? Hvordan var matlyst, det å få i barnet drikke ol? Gruer meg litt merker jeg. Snuppelura skal inn snart. Men er nok til det beste når de er voldsomt store. Men har selvsagt fått ei lei hoste og, er det noe som kan stå i veien for operasjonen?
Barn 4 :) Skrevet 19. august 2012 #2 Skrevet 19. august 2012 Har fjernet mandlene på begge mine 2.. de gjikk veldig fort over med begge 2 egentlig de viktigaste er og få i dei drikke og is den første tida. de går so bra skal du sjå jenta mi tok dei for snart 1 år sida, ho sprang rundt i gangen 10 min etter ho våkna fra narkosen.. måtte stoppe ho slik at ho ikkje fikk blødning av anstrengelsen.. ho var ganske pigg etterpå ivertfall De er vel ikkje bra og være forkjøla når enn skal opperere nei men de vurdera dei alltid dagene før eller samme dag poerasjonen er. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 19. august 2012 #3 Skrevet 19. august 2012 Takk Er godt å lese solskinnshistorier. Det er lett å finne alt for mye negativt rundt om på nettet, så da er det enda bedre å få litt positivt! Jeg er spent på om de tar operasjonen, men vi får se, skal inn denne uka. Så da får de nå bare ta det fra da.
Anina Skrevet 19. august 2012 #4 Skrevet 19. august 2012 Vi hadde ikke en solskinnshistorie, så skal ikke bruke mye tid på den da det ikke er det du trenger å høre. Min lille gutt lå på sofaen i 5 uker etter inngrepet. MEN, selv om det var tungt da det sto på er jeg uendelig glad for at det er gjort. Etter de ukene fikk vi en ny gutt i huset. Før operasjonen hadde han kronisk halsbetennelse og søvnapne, etter operasjonen har han ikke vært syk (5 år siden operasjon) og er uthvilt når han våkner. Så alt i alt er det kanskje en solskinnshistore allikevel, selv om tiden etter operasjonen var langdryg og tøff:-) Lykke til!
3 er nok! Skrevet 19. august 2012 #5 Skrevet 19. august 2012 Jeg har ingen barn som har fjernet mandlene, men fjernet de sent i barndommen selv. Var dårlig lenge etterpå, kastet opp blod og ble lagt inn på sykehuset igjen. Beklager å komme med negative historier... Det var uansett verdt det! Jeg hadde før operasjonen halsbetennelse syv ganger i året og å ha hovne mandler så fort det ble minusgrader ute. Jeg tror ikke jeg har hatt halsbetennelse en eneste gang etter jeg fjernet mandlene. Hurra!!
Gidder ikke! Skrevet 19. august 2012 #6 Skrevet 19. august 2012 Det er under to år siden sønnen min ble operert, men skal vi se, har nesten glemt hvordan det var etterpå. Synes jeg husker at han hadde veldig vondt og var skikkelig tufs de første dagene, han blødde litt og da skorpene løsnet føltes det litt dramatisk for han stakkar, spesiel om natta. Kunne plutselig begynne å gråte hysterisk mens han hostet opp skorper, da måtte jeg være i nærheten å trøste, så han lå ved siden av meg i dobbelsenga noen netter. Ellers gikk det jo greit, det var jo bare noen dager og litt stas var det da, med veldig mange is Kjøpte ernæringsdrikk på apoteket og fikk i han litt søt babygrøt, tror han spiste og drakk såpass at jeg ikke bekymret meg. Skjønner at du gruer deg, det kan bli litt tøft i noen dager, men det er fort glemt! Gud så deilig etterpå! Her var mandlene store som golfballer, han snorka som en gammel fyllik Mens nå må jeg helt bort til hodet hans for å i det hele tatt høre at han puster når han sover. Og ikke mer søvnapne! Lykke til, det går sikkert helt fint
Anonym bruker Skrevet 19. august 2012 #7 Skrevet 19. august 2012 Takk for erfaringer Det er det jeg tenker at det løser på sikt problemer som er der nå. Her har det ikke vært halsbetennelser, men pustestans-søvnapne og snorking da selvsagt som har vært helt voldsomt. Jeg håper bare det går fort bedre. Men forberedt på det motsatte. Så blir det bare å krysse fingrene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå