Gå til innhold

Nokon som er plaga med underlivsopp i graviditeten? Tips??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så lei og vil bli kvitt plagene.

Har nokon fått tabl mot soppen? Eg får berre beskjed av legen min om å bruke canesten...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri hatt sopp. Men kjenner noen som har hatt det og de nevnte canasten. Funket som bare det

Skrevet

De anbefaler ikke peroral behandling ved sopp, vet ikke nok om medisinenes virkning på babyen. Et tips jeg fikk av jordmor var å "lufte" så mye som mulig! Så her går det i lange kjoler og ikkeno undertøy om dagen....:) I tillegg til gjentatte kurer etter hverandre...

Skrevet

Her har jeg hatt sopp mer eller mindre siden påske, og har allerede brukt opp en tube med canesten.

Jeg smører meg så fort jeg kjenner antydning til kløe. Smører med et tynt lag x 3 daglig. Da forsvinner det gjerne i løpet av få dager.

Er også svært nøye med intimvask og bytte av truse. Sover naken på natta.

Ved sex hopper vi av i svingen, for å unngå nye infeksjoner. Får sopp med en gang, hvis jeg går rundt og er fuktig.

Skrevet

Unngå å spise sukker og matvarer med gjær i seg. Om du kan så dropp truseinnlegg da det samler fukt. Prøv også som nevnt tidligere her å gå med løse klær slik at du ikke blir klam(er vanskelig å unngå klamhet i det lumre været om dagen da...)

Blir det for ille bør du be om peroral behandling, det er kun i 1. trimester man skal unngå behandling med tabletter. Behandlingen gis i lavere dose til gravide over 7 dager, og det regnes som "trygt".

Det kan også være lurt å unngå sex til du er helt bra da partneren mest sannsynlig også har sopp da det kan smitte frem og tilbake mellom dere. Gi han litt canesten og!

Skrevet

Jeg har også brukt sånne ph stabiliserende vaginale piller... de hjelper med å opprettholde ph balansen i kjeden.. spesiellt i den tiden hvor den seksuelle aktiviteten er stor.

Jeg hadde mye sopp i starten av svangerskapet (ca 20 første ukene) så ga det seg litt noen uker og da jeg tok det "for gitt" så kom det tilbake nå i slutten. Men det fungerte flott med bare ph balanse pillene.. fås kjøpt på apoteket. JM sa at dette var helt trygt produkt å bruke. :)

Skrevet

noen som vet om man kan ta canesten stikkpiller når slimproppen har gått ?

Skrevet

Droppe truseinnlegg og heller bruke klut! Jeg får sopp på en totre av de der truseinnleggene... (litt bedre ved å bruke tena lady, faktisk.. Vet ikke om de bruker andre superabsprbemter eller noe)

Tanken er å gå over til tøybind, for dem hersens soppen... Grr.

Ja, og unngå sukker, gjær osv, vask kun med rent vann og hold deg tør.. Og canesten.

Skrevet

Hei! Du kan trygt bruke vivag melkesyre kapsler. (tabletter som føres inn i skjeden, men ikke bruk aplikator, bruk fingeren)

Ta 1-2 kapsler daglig i 1 uke, deretter 1-3 kapsler per uke som forebygging.Gå til innkjøp av en intimsåpe, men unngå hyppig vask. Og det er også lurt å kutte ned på sukker i mat og drikke,

Skrevet

Da jeg gikk gravid sist hadde jeg sopp nedentil ganske ofte. Brukte Canesten vagitorie 500 mg (en behandling), men d var akkurat som om at jeg ikke ble helt kvitt d ordentlig og det kom fort igjen. Tok d opp m jordmor og hun anbefalte å ta sånn 5 dagers behandling m 100 mg vagitorier. Denne behandlingen tar jo lenger tid, men d førte til at jeg ble ordentlig kvitt d og det tok lang tid før d kom igjen. Ellers så anbefalte jordmor å ta ett bad med sitron oppi vannet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...