Gå til innhold

Stort og kraftig barn - grunn til bekymring ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

4,5 år

Bruker str 122 i klær (noe 116 passer enda)

Er ca 23 kg tung

114 cm høy

Har "mage" og kraftig bygning generellt

- Fast turdag i bhg, og vil ikke i bhg denne ukedagen. Finner på ting for å få være hjemme, argumentet er at h*n ikke vil gå tur for da blir h*n så sliten.

- Ved sykling på f eks sparkesykkel, gir h*n seg etter bare noen få meter. Får "vondt" i foten. Det vil si litt sliten i den foten h*n sparker med = vondt.

- Må ofte bæres etter kort tid på bytur etc.

- Brukte vogn på tilsvarende utflukter til over 4 år.

- Ved besøk i fornøyelsesparker må vogn leies, orker ikke gå så mye.

- Spiser sunt, fordi foreldre er opptatt av dette, men elsker godteri. Må begrenses veldig på dette.

Grunn til bekymring ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres jo ikke veldig stor ut, men dere bidrar jo til å gjøre h*n lat da når dere bærer og bruker vogn. Aldri i verden om min 4 åring hadde blitt bært eller fått sitte i vogn. Om h*n sutrer fordi h*n er sliten, så får h*n bare sutre da.

Skrevet

Er foreldrene kraftige da? Har jo litt å si det også. Sønnen min er 6,5 år og er under 20 kg. til sammenligning.

Er kanskje lurt å oppmuntre til mer aktivitet.

Skrevet

Hørtes litt ut som meg som barn, men jeg hadde en hoftefeil (og litt til) som gjorde at jeg slet. Ble sett på som lat til det ble avdekket.

Kan vel ikke være et eller annet ungen sliter med, annet en kondisen og latskap?

Skrevet

Jeg var en stooor unge veida 22kg på min 4 års kontroll, har alltid hatt bei benbygging og hadde litt ekstre på kroppen samt et hode høyere enn jevngamle..

Jeg hadde nok ikke bært eller putta ungen i vogn, tatt det med på turer ol kanskje for å holde aktiviteten oppe gjerne som en familieaktivitet (Siden du nevnte at ungen ikke er veldig glad idet). Men det pleier som regel å gå seg til etter hvert som ungen vokser, det fordeler seg mer og valpefettet forsvinner...

Får håpe at det løser seg over tid meg litt mer aktivitet:D

Skrevet

Mor er overvektig

Far er kraftig, men ikke veldig.

Ingen trener / mosjonerer av særlig grad.

HI

Skrevet

Ta med ungen på ulike aktiviteter, det er bra for både barn og voksne.Men ikke kommenter vekta overfor ungen ( noe jeg ikke regner med dere gjør). Jeg hadde hoftefeil i tillegg til at jeg nok var ganske sær sosialt, og etter hofteoperasjon la jeg spesielt mye på meg. Var en del ute og lekte, men var tung og måtte gi meg ganske fort. Skulle ønske at min familie hadde vært flinkere til å snike inn mer aktivitet og til å endre mine matvaner, for har slitt med vekta hele livet. Tro meg, det er ikke noe å utsette ungen sin for... nå virker det som dere er flinke med maten, da, selv om jeg jo ikke vet hva barnet spiser. Vær masse ute og finn på morsomme ting :) Det er ikke noe særlig at et så ungt barn sliter så pass allerede, men om dere er aktive så er det jo stor sjans for at den valpefettet forsvinner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...