Gå til innhold

Noen som har utdannet seg til helsefagarbeider i voksen alder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har jobbet som vikar i hjemmesykepleien (er i permisjon nå), og vurderer å gå skole. Må vel det for å få noe fast etterhvert.

Har lest litt om folkeuniversitetet, og ser at de har helsefagarbeider-studiet.

Ville bare høre her om noen har erfaring. Fortell meg gjerne litt om hvordan det var! : )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje ikke det svaret du ville ha, men for min del var det bortkastet.. Du må uansett ha en eksamen for å få godkjent første året med helse og sosial. Har du ikke allmennfagene fra før, må du ta de i tillegg. Jeg tenkte å ta fagarbeider, og trekke fra skolen, men det gikk ikke. (fikk høre at du kunne det). Lærlingtiden er 50% lønn i 2år, samtidig som du jobber 100%.

Jeg fant ut at helsefagarbeider ikke er noe for meg, så jeg skal ta sykepleien istede, men det kommer jo helt an på hva du vil jobbe med, og hva du vil egentlig.

Erfaringen fra folkeuniversitetet er ok, de var dyktige, og gjorde alt for at vi som elever var fornøyde.

Skrevet

Hvis du har jobberfaring på 300 timer og allmenn utdanning trenger du bare å ta en skriftlig eksamen og så en praktisk.Jeg skal gjøre dette nå og trenger ingen undervisning.Dette vil gi meg ca 50 000 mer i året. Hvis du ikke har allmenn er det litt lengre vei å gå.Da hadde jeg heller tatt sykepleien..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...