Anonym bruker Skrevet 19. august 2012 #1 Skrevet 19. august 2012 når en skal reise aleine med fly med barn på nesten 11 mnd.? Tenker på ang at ho ikke skal få vondt i ørene. Hun liker ikke smokk. Jeg ammer henne litt om natta enda men tenkte å avvenne henne pupp før vi skal reise siden vi skal flytte og hun skal få sitt eget rom. Synes også det er litt flaut å amme henne på flyet når jenta mi er såpass stor da hehe Trenger sårt tips... Hva ville dere gjort?
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 19. august 2012 #2 Skrevet 19. august 2012 Her gikk det veldig fint så vi slapp det problemet. Men hadde med Smoothie på tåteflaske til henne og en med god juice, vi var livredde hun skulle få dotter i ørene så tilbydde alt mulig godt på flaske. Hun nektet da, men det gikk bra heldigvis. Flyvertinnen sa det er værre ned enn opp, for oppover utlignes trykket og nedover er det lett å få dotter så om det er en kort tur så spar heller på drikken slik at hun er ekstra tørst på vei ned og ha noe som hun ellers ikke får mye av som er ekstra stas i flasken, juice? Bruk med litt liten tut så hun faktisk må suge litt for å få noe ut God tur lykke til!
Gjest Gul stjerne Skrevet 19. august 2012 #3 Skrevet 19. august 2012 Kjøp nesedråper og drypp henne før flyturen. Jeg ville selvsagt ammet.
Lilje Sille ♀♀♂ Skrevet 19. august 2012 #4 Skrevet 19. august 2012 Ta med en tåteflaske med saft/vann som du lar henne få rett etter takeoff. Eller noe annet hun liker, juice med sugerør. Forøvrig, ikke karr deg opp men ta det med ro. Da blir ikke den lille stressa heller Og da skriker hun ikke heller.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2012 #5 Skrevet 19. august 2012 Barn får sjeldent problemer med ørene på fly. Hvis hun er forkjølet kan hun få problemer, men da bør du skylle med saltvann før dere går ombord i flyet. Ta evt med en kopp eller flaske med vann som hun kan drikke av. Ellers er ofte det største problemet når de er rundt 1år å underholde dem. Pass på å ha leker som ikke faller ned så lett på gulvet og som det er lett å få tak i, feks bøker og kosedyr. Ha med minst mulig håndbagasje, feks en sekk du kan ha på ryggen sånn at du har begge hendene til å passe på barnet. Hvis hun ikke går ville jeg hatt med en bæresele til å bære henne i.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2012 #6 Skrevet 19. august 2012 Kjøp nesedråper og drypp henne før flyturen. Jeg ville selvsagt ammet. Man bør ikke amme når man letter og lander fordi da blir barnet liggende helt feil i selen, sånn at hvis flyet må bråstoppe (som jo er grunnen til at man skal ha sele), så vil barnet mest sannsynlig bli skadet av selen. De bør sitte ordentlig på fanget.
gale damen Skrevet 19. august 2012 #7 Skrevet 19. august 2012 Ta med to plastkopper. Om det blir vondt setter du en på hvert øre. Ingen ide om hvorfor det virker, men bedre blir det i hvert fall
Anonym bruker Skrevet 19. august 2012 #8 Skrevet 19. august 2012 Takk for alle svar Jeg har flydd før med henne men da var flyturen ikke så lang og det gikk kjempe bra. Jeg ammet da når flyet lettet og landet. Fikk råd med mange å gjøre det slik siden hun ikke liker smokk og ikke sug på flaske. Jeg har ett problem med å gi henne tutkopp og flaske. Hun suger ikke på tuten så det vil jo ikke hjelpe på flyet. Når jeg gir henne drikke så holder ho koppen selv men tygg bare på tuten. Suger ikke da...
Anonym bruker Skrevet 20. august 2012 #9 Skrevet 20. august 2012 Hvordan gjør dere da ang å ta med drikke gjennom tollen? Kjøper dere på flyplassen? Og hva kjøper dere da? Jenta mi er bare 10 mnd... nesten 11 mnd når vi skal reise. Ikke alt hun kan drikke når hun er så lita. Veldig takknemlig for tips
anonym91 Skrevet 20. august 2012 #10 Skrevet 20. august 2012 tok fly med jenta mi når ho akuratt hadde fylt 1 år. det gjekk kjempe fint vi hadde med flaske med vann og smokk.
SmellyCat Skrevet 20. august 2012 #11 Skrevet 20. august 2012 Hvordan gjør dere da ang å ta med drikke gjennom tollen? Kjøper dere på flyplassen? Og hva kjøper dere da? Jenta mi er bare 10 mnd... nesten 11 mnd når vi skal reise. Ikke alt hun kan drikke når hun er så lita. Veldig takknemlig for tips Du får ta med drikke og mat til henne, så det ordner du bare på forhånd. Kanskje laste ned noen apper på tlf. for de minste? Ta med en eller to nye leker, gjerne noe som tar litt tid og holde på med. En liten eske rosiner varer veldig lenge her om lille skal plukke èn og èn og det vil h*n jo gjerne. Hehe, ser nå at du ikke lurte på aktiviteter med bare det med evt. øreplager og mat i tollen. Men, men...du ammer selvsagt. Ta med et sjal eller noe som du kan dekke litt til med. Ingen reagerer på at du ammer en unge på vei opp og ned. De er bare glad om hun ikke hyler hele turen lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå