Gå til innhold

Bryr meg for mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg venter mitt første barn 29 Januar,og de skal hete enten Ole Mathias eller Leah Mathilde :), Ca en og halv mnd senere ble venninnen min Gravid,en av mine nærmeste ho har Termin 15 Mars, ho sier at Ungen hennes skal hete Mathias Nicolay og Leah Michelle,jeg synes ho velgte veldig likt mine navn,så jeg ble litt sur og sa at de ikke kunne hete det,og at ho burde finne noe annet enn i alle fall Mathias og Leah. Er jeg helt Urimlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår det hvis du føler hun har "stjålet" navnene. Men det kan jo hende at hun har tenkt på disse navnene lenge - også før du fortalte hvilke navn du har bestemt deg for?

Uansett - hun har rett å kalle ungen sin det hun vil, uansett hva du har valgt som navn på ditt barn. Om du velger å bli sur/fornærma for dette, er din sak - men hva hjelper det?

Skrevet

Litt derfor jeg ikke sier hvilke navn vi tenker på.

Skrevet

Hvis ho kaller ungene sine et av mine navn så har jeg ikke kontakt lengre så enkelt er det, ho er dårlig venn når ho tar navnene mine,så jo har FULLSTENDIG rett til og bli fornærmet.

Skrevet

Litt tandre for tiden du kanskje? Du er faktisk villig til å droppe ei god venninne over dette?

Skrevet

er hennes egen feil

Skrevet

Du er villig til å la et vennskap gå i vasken over et navn?

Kan ikke være mye til vennskap i første omgang da.

Jeg syns ikke hun burde "stjele" navnene, men det er faktisk ikke verdens undergang. Jeg syns du overreagerer veldig mye her.

Skrevet

Oki jeg synes ikke det ,tok ikke hennes navn som har har på sine 2 første,men kanskje jeg skal det da,og se hvordan ho føler det

Skrevet

Hvorfor spør du her da, hvis du allerede vet hva du selv syns?

Gjør det du. Et navn er bare et navn. Det blir ikke første gang i historien at to eller fler barn heter det samme. Du burde prøve å være mer positiv.

Skrevet

Jeg bryr meg egentlig ikke,for meg så var dette sårende,men ingen forstår det her. men jeg skal ha de navnene jeg har valgt,skal iikke stjele hennes navn på gutta

Skrevet

Jeg forstår du blir såret, men hvorfor kaste bort vennskap? Følelser forandrer seg, så hvorfor ikke se hva som skjer når babyene kommer?

Skrevet

Leah og Mathias er jo veldig vanlige og populære navn i disse dager så dette må du nesten bare regne med. Hvis du kanskje hadde valgt navn som ikke alle andre har hadde du sluppet dette

Skrevet

Ja, du bryr deg for mye. Ikke sikkert dere får samme kjønn engang. Jeg har ei venninne som deg, og tør ikke bruke et navn jeg elsker (som er veldig vanlig, og ligger på topp ti listene), fordi hun har en fire år gammel gutt som heter det. Da kutter hun vel all kontakt med meg tenker jeg. Betyr jo ikke mye at jeg har tenkt på det navnet mange år før hun fikk barn. Men jeg vil jo ikke miste en venninne. Sorry, syns det blir litt for fjortis.

Skrevet

Du får vel uansett barn først, så det ser absolutt ikke "dumt" ut for din del. Vi sier aldri navnene til noen nettopp fordi vi vil unngå at noen kanskje snapper de opp, noe som har skjedd før. Men uansett så er det ikke verd å ødelegge et vennskap for ;) Gi det navnet som måtte komme og ferdig med det. Hva de gjør er en annen sak.

Skrevet

Enig. Du har jo valgt ganske populære navn, og da må du også regne med at det er flere som ønsker de samme navnene..

Jeg hadde hvertfall ikke droppet vennskapet over den grunn! Da er det vel ikke mye til vennskap fra før av :/

Min samboer og jeg velger å holde navnet hemmelig inntil barnet er født.. Da slipper vi å høre alles meninger, i tillegg til at vi ikke gir andre gravide tips om fine navn :)

Skrevet

Litt spesielt å velge helt like navn som deg, selv om det andre navnet er forskjellig. Heldigvis føder du først da, og det er jo heller ikke sikkert at dere får samme kjønn;).

Jeg hadde uansett ikke dumpet venninden min om hun hadde kalt barnet sitt for det samme som et av mine. Da kan dere ikke ha et sterkt vennskap iallefall.

Skrevet

Uansett så er ikke jeg enig, du tar ikke navnet venner velger først. Og er hennes valg om miste meg ikke mitt,og hvis det er fjortis så får jeg heller være det,bryr meg ikke gett!

Skrevet

Nei, de fleste er jo oppegående nok til å ikke gjøre det.. MEN dersom de skulle gjøre det, så er ikke det god nok grunn for å avslutte vennskapet.. Synes nå jeg!

Skrevet

Hvis du ikke bryr deg, hvorfor spør du om andres mening da?

Men for all del, dump venninna di du, du har sikkert nok av gode venninner.

Skrevet

Ja har flere veldig gode venninner så for min del er det ingen tap

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du spør om råd, når du overhodet ikke er villig til å ta til deg de svarene du får.

Ja, det er latterlig å velge de samme navnene som deg. Men ut fra din umodne reaksjon, så tenker jeg at venninna er like umoden - ergo skjer sånne ting som "navnestjeling"...

Skrevet

Har snakket sammen i hele går :). Ting har ordet seg. som ho sa hvis vi får samme kjønn,kan ho velge noen annet,og jeg gikk med på at ho kan bruke Leah eller Mathias hvis vi får det motsatte,er enig det ble litt Fjortis til slutt,,men jeg er nok overfølsom i disse tider også

Skrevet

Hvorfor spør du om andres menin, når du allerede har bestemt deg for å droppe henne som venninne om hun veldig disse navnene og selv mener at du ikke er urimelig? Jeg skjønner at du er frustrert og sint, det ville jeg også ha vært - men så er det faktisk sånn at ingen har "rett" på ett navn. Sånn er det bare..

Skrevet

har ordet opp nå:) hvis du leser over

Skrevet
Har snakket sammen i hele går :). Ting har ordet seg. som ho sa hvis vi får samme kjønn,kan ho velge noen annet,og jeg gikk med på at ho kan bruke Leah eller Mathias hvis vi får det motsatte,er enig det ble litt Fjortis til slutt,,men jeg er nok overfølsom i disse tider også

Ja, hormoner skal man ikke kimse av ;)

Godt dere ordnet opp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...