marsve Skrevet 19. august 2012 #1 Skrevet 19. august 2012 Har en sønn med atopisk eksem, og han skal ikke bruke ull innerst mot kroppen. Ser han får veldig utslett av dette. Men hva i alle dager skal jeg bruke i stedet? Bare vanlig bomullsbody og ull utenpå det igjen? Føles helt feil å kle datteren min i ull fra topp til tå og så kommer tvillingbroren hennes med bomullsbodyer fra hm. Er jo en grunn for det men.. Og ikke nok med det, men han sikler jo noe helt ille. Og ull er jo best når det gjelder fukt/vete men det kan jeg jo ikke bruke. Bruker vanlige siklesmekker på han nå, men de er gjennombløte etter to minutter. Hva gjør jeg med det på vinteren? Kjøper inn 25 buff/halser og har siklesmekke under der igjen? Skjønner jo at de må byttes ofte, men han går jo i bhg så blir jo litt vrient å bytte på han hvert andre minutt. Noen tips?
*Miss Flua* Skrevet 19. august 2012 #2 Skrevet 19. august 2012 http://www.petterpia.com/produkt/ullklar/joha-body-ullbomull-starbla For eksempel denne ull og bomull, bomullen inn mot kroppen! Også er det jo salg
Himmel og hav Skrevet 19. august 2012 #3 Skrevet 19. august 2012 Har du prøvd tøy av bambus? Det skal visstnok være veldig absorberende, mykt og behagelig.
marsve Skrevet 19. august 2012 Forfatter #4 Skrevet 19. august 2012 http://www.petterpia.com/produkt/ullklar/joha-body-ullbomull-starbla For eksempel denne ull og bomull, bomullen inn mot kroppen! Også er det jo salg Det var jo helt genialt og akkurat noe slikt jeg lette etter! Tusen takk!!!
*Miss Flua* Skrevet 19. august 2012 #5 Skrevet 19. august 2012 http://www.petterpia.com/produkt/ullklar/joha-body-ullbomull-starbla For eksempel denne ull og bomull, bomullen inn mot kroppen! Også er det jo salg Det var jo helt genialt og akkurat noe slikt jeg lette etter! Tusen takk!!! Bare hyggelig har måtte handle litt det sjøl
Anonym bruker Skrevet 19. august 2012 #6 Skrevet 19. august 2012 Jeg hadde samme sikle-problem med sønnen min.Første året i bhg hadde han lungetennelse 5 ganger nettop på grunn av det.Tilsutt skjønte personalet alvoret i at de måtte bytte bodyer og siklesmekker ofte.Han hadde smekke om vinteren og sjal/skjerf og buffere.I tillegg måtte han ha kuldekrem hver dag for siklingen gjorde at han ble så sår på haken.. du kan jo bruke fleece på han da hvis han ikke tåler ull.Og ha mange halser ol i bhg så de kan bytte. Da sønnen min sluttet med smokk(2,5 år) ble heldigvis siklingen borte..
Anonym bruker Skrevet 19. august 2012 #7 Skrevet 19. august 2012 hehe mente selvfølgelig lunge-betennelse:)
Anonym bruker Skrevet 19. august 2012 #8 Skrevet 19. august 2012 De plaggene som har bomull innerst og ull utenpå er bare tull. Når du uansett har bomull innerst, så vil jo den være våt og gjøre han kald akkurat like mye som en vanlig bomullsbody fra H&M vil gjøre. Selvfølgelig vil ulla utenpå gjøre han varmere, men da fungerer det like godt med et mellomlag av ull. Vi har brukt mye vanlige bodyer/gensere/stilings i bomull med mellomlag av ull. Vi bor i Osloområdet og det har sjeldent vært noe problem her. I tillegg skal ull og bomull vaskes forskjellig, så det er vanskelig å få begge deler ordentlig rent. Det finnes i tillegg ullundertøy med superundertøy inni. Vi har prøvd devoll sitt og eldstemann har kunnet bruke det, yngste får eksem når han bruker det (men det kan være varme eller noe annet som har gjort det også).
camilla^ Skrevet 19. august 2012 #9 Skrevet 19. august 2012 http://www.petterpia.com/produkt/ullklar/joha-body-ullbomull-starbla For eksempel denne ull og bomull, bomullen inn mot kroppen! Også er det jo salg Det var jo helt genialt og akkurat noe slikt jeg lette etter! Tusen takk!!! Ikke gå helt amokk, slike kan ikke brukes av mitt barn med atopisk eksem det heller. Så kjøp litt og se om det går ann før du kjøper masse. Cubus har hatt ulltøy me bomull inderst de også. Vi bruker bare bomullstøy. Nå er hun heldigvis veldig varm av seg, så bomullsundertøy og vanlig tøy er alt som holder under dressen vinterstid.
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 19. august 2012 #10 Skrevet 19. august 2012 Mille har visst også atopisk eksem. Så hun kommer ikke til å ha noe ull innerst mot kroppen kun bommul. Så kan hun ha ull over som ikke er i noe kontakt med huden. Sånn bodyer med ull/bomull fungerer ikke her. Så blir det jo ikke rent med kun ullvask og ødelagger ullen av vanlig vask... Men jeg har hørt at det "nye" nå er bambus for barn med atopisk hud. Vet ikke hvor de bor, men det skal ta de inn nå i løpet av uken på butikken Sukkertøy iallefal. Barn med atopisk hud er som regel mye varmere enn andre barn. Mille er aldri kald hun er varm av seg så tror ikke det blir noe problem uten ull innerst i vinter.
Magia Skrevet 19. august 2012 #11 Skrevet 19. august 2012 Jeg hadde nok sjekka ut om jeg fikk tak i hampklær for barn, om jeg var deg. Hamp transporterer fuktighet, og svaler om sommeren og varmer om vinteren
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 19. august 2012 #12 Skrevet 19. august 2012 Unnskyld meg hi, men jeg kupper bare tråden din bittelitt med et par spm.. Hva gjør man med votter og luer da? Finnes det gode votter og luer uten ull?
marsve Skrevet 19. august 2012 Forfatter #13 Skrevet 19. august 2012 Unnskyld meg hi, men jeg kupper bare tråden din bittelitt med et par spm.. Hva gjør man med votter og luer da? Finnes det gode votter og luer uten ull? Kupp i vei Kjente jeg fikk en åpenbaring her; det krøllete hvite greiene inni votten er ull!!!? Haha! Tanken hadde ikke slått meg engang Vi har ull luer, men da bruker jeg bare tynn bomullslue under. Må vel fungere med votter å det? Ikke for det, jo enklere jo bedre, så om noen har noe tips til to i en bomull og ull av votter og luer så tar jeg imot meg glede! Joha hadde sånn tynn elefantlue med bomull og ull ihvertfall, juliea.
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 19. august 2012 #14 Skrevet 19. august 2012 Unnskyld meg hi, men jeg kupper bare tråden din bittelitt med et par spm.. Hva gjør man med votter og luer da? Finnes det gode votter og luer uten ull? Kupp i vei Kjente jeg fikk en åpenbaring her; det krøllete hvite greiene inni votten er ull!!!? Haha! Tanken hadde ikke slått meg engang Vi har ull luer, men da bruker jeg bare tynn bomullslue under. Må vel fungere med votter å det? Ikke for det, jo enklere jo bedre, så om noen har noe tips til to i en bomull og ull av votter og luer så tar jeg imot meg glede! Joha hadde sånn tynn elefantlue med bomull og ull ihvertfall, juliea. Så bra jeg fikk kuppe litt Ja jeg hadde heller aldri tenk over det før jeg skulle kjøpe vintervotter til Mille og der sto det FOR:100%ULL... flotters da går det jo ikke, men vanter inni burde jo gå da smart! Det tenkte jeg ikke på! Og bomul under luen ja, lurt! Takk
Anonym bruker Skrevet 19. august 2012 #15 Skrevet 19. august 2012 Det er bare å opplyse dem i bhg godt angåendes dette. Vi hadde ei jente som ikke tålte ull når hun var lita. Hun gikk med bomull innerst og ull oppå. Det gikk kjempefint altså. Det er jo bedre enn å ha en college eller noe sånt oppå. Jeg kan si deg - det kommer barn i bhg som ikke har et eneste ullplagg i garderoben sin og dei overlever også!
Anonym bruker Skrevet 19. august 2012 #16 Skrevet 19. august 2012 Jeg har tre barn med atopisk hud og allergi mot ull, bare ett av dem kunne ha ull utenpå bomull. De andre reagerte med forverring av hudkløe og eksem selv om ullen ikke var i direkte kontakt med huden. Ullen avgir lo og "bøss" som huden kan reagere på likevel, og hendene, haken osv kommer borti ullen som er utenpå bomullen så barnet reagerer og har det ubehagelig. Så ikke handle som en gal før du vet hva ditt barn tåler, det er forskjell på hvor sensitive de er for ull. Vi har hatt noe bambus, det er dyrt men fungerer utmerket. Ellers bruker vi superundertøy, det koster omtrent det samme som ull og kjøpes f.eks på sportsbutikkene. De selger billigere superundertøy til barn på Europris, det er ikke det beste superundertøyet, men fungerer helt greit likevel. Vi bruker votter uten ull, de fleste polvotter er laget av endre materialer enn ull. Vi bruker gode luer som sitter godt på hodet og med vindstopper over ørene, som ikke er i ull, Reima har flere som er gode. Ungene blir hverken kalde eller svette. På vinteren har vi brukt siklesmekker som er sydd i to lag, bomull øverst og fleece under. Sendt med flere i barnehagen så ungene alltid går ut med tørr smekke og ellers blir skiftet på flere ganger i løpet av dagen ved behov.
røderoser Skrevet 19. august 2012 #17 Skrevet 19. august 2012 http://www.lilleba.no/lilleba/public/openIndex?ARTICLE_ID=100 Her er klær i bambus. De er kjempe deilige å ha på, og holder varmt. Har hatt flere bodyer, nattdrakter ++, og holder seg kjempegodt skal ha litt mer til jenta mi i vinter det er litt dyrt, men er verdt pengene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå