Gå til innhold

Oppdatering - dag 18 på PSMF


Papegøyeblomst

Anbefalte innlegg

Er det flere på psmf her, eller har alle sammen hoppet av ?

Uansett, tenkte jeg skulle dele min erfaring så langt med dere..

 

Nå forstår jeg mer av hun som mente denne dietten var helvete på jord! (hun gikk på den i 1,5 mnd tror jeg). Har akkurat lidd meg gjennom lunchen, 4 kokte eggehviter med salat (nesten uten brekninger)..

 

Men først det positive (som jeg mener veier opp for bakdelene):

-Kiloene raser av

-All lyst/sug etter sukker, fett og karb er totalt forsvunnet

-Motiverende å holde ut til hver 7-10.dag når man kan spise normalt (jeg savner frukt og rundstykker med smør!)

-Jeg er mye mer opptatt av kroppens helse, og får i meg masse Omega-3, vitaminer etc - noe som igjen virker positivt på humøret og energien!

-Er aldri sulten

-Er ikke svimmel og utmattet, tross svært lavt kaloriinntak..

 

Mitt mål er å gå på denne helvetesdietten ut september (hvis jeg orker...), og håper å gå ned ca 20 kg.

 

Så til det negative:

 

-Må spise så mye proteiner at det blir vanskelig å få i seg nok, selv om jeg erstatter 1-2 måltider pr dag med proteinshake (kan ikke drikke uhemmet mye av den, er for høyt karboinnhold)

-Med mindre man har veldig god økonomi, er menyen ganske ensformig og begrenset.

-Dette gjør igjen at det etterhvert blir en prøvelse å tygge i seg kjøtt og egg hele dagen, jeg holder nesten på å miste matlysten, og da er det enda værre å få det ned ( ref. eggehvitene jeg nevner over )..

-Hver dagsmeny må planlegges, for å regne ut prot/fett/karb så det ligger innenfor grensen (150/20/20)

 

Imorgen er det oppkarbingsdag ( og barneselskap ), så jeg skal unne meg ostebrød med smør, frukt, etpar boller og etpar pølser i lompe, og etpar biter med sjokolade :-)))

 

Må minne om at dette er kun min subjektive opplevelse av PSMF, altså ikke nødvendigvis likt for andre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest <3Barn&Engler<3

Jeg måtte hoppe av pga minimalt med energi ved start, så jeg mistet all energi 3 dagen på psmf.. Men planen er å starte opp igjen så fort energien tar seg opp, så venter spent på noen tenner hos begge ungene nå, så jeg kan starte opp igjen.

 

Et tips: her satte jeg av søndagen til å planlegge for en uke av gangen, så jeg slapp å sitte med det hver eneste dag, det er nedstemmende å sitte hver eneste dag med opplisting av maten. For meg var det hvertfall en befrielse å ha en dag i uka å gjøre det, så var det bare å se på lappen for den aktuelle dagen. Noe annet er også å koste på seg en god biff til noen helger, føler man "tar igjen" med kostholdet ellers :)

Du er FLINK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte hoppe av pga minimalt med energi ved start, så jeg mistet all energi 3 dagen på psmf.. Men planen er å starte opp igjen så fort energien tar seg opp, så venter spent på noen tenner hos begge ungene nå, så jeg kan starte opp igjen. Et tips: her satte jeg av søndagen til å planlegge for en uke av gangen, så jeg slapp å sitte med det hver eneste dag, det er nedstemmende å sitte hver eneste dag med opplisting av maten. For meg var det hvertfall en befrielse å ha en dag i uka å gjøre det, så var det bare å se på lappen for den aktuelle dagen. Noe annet er også å koste på seg en god biff til noen helger, føler man "tar igjen" med kostholdet ellers :) Du er FLINK!

 

Takk for svar :-)

 

Joda, jeg spanderer på meg en biff av og til, men ikke så spennende å tørrsteike den i teflonpanne, eller dampe/koke den i en skvett vann...Har ikke grillmuligheter her jeg bor, heller..

Reker og scampi går det en del av, da de har veldig høyt proteininnhold.

Nå er det middagstid - kyllingfilèt og en hel agurk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Oi, jeg er reddet.. fant ut at jeg kunne bruke kikkoman som marinade på kjøttet, det er jo perfekt :)

 

mange digge oppskrifter på den tråden ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...