Gå til innhold

5 mnd kontroll

Anbefalte innlegg

Skrevet

Redd for at hs skal synes jenta mi har gått opp forlite og at jeg må begynne med å gi tillegg. Vil så gjerne fullamme henne til hun starter med fast føde ( klarte det ikke med storesøster)

Hun veier 5600g, veide 5000 g på 3 mnd kontroll og 3150 g ved fødsel

Hva veide deres babyer på 5 mnd kopntrollen og hva hadde hs å si om vekten?.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, vi måtte på ekstra kontroller i starten, fordi jenta la på seg for lite med morsmelk. Hun var en finspist frøken de første månedene :)

Hun var 3 500 g ved fødselen, og gikk ned en del etterpå. Så hun nådde ikke fødselsvekten igjen før hun var ca 1 måned gammel. Det var aldri snakk om at jeg måtte begynne med tillegg eller noe. Vi fikk bare litt ekstra oppfølging :)

Jeg fullammet hele tiden, og ville fortsette med det. Ungen var fornøyd med maten hele tiden, men jeg ammet dagen lang de første 3 månedene, føltes det som :) Blid og kjempegrei baby hele tiden :)

Da hun var 5 måneder, så veide hun faktisk 6 500 g :) Og alt var helt ok :) Da hun var 3 måneder veide hun 5 300 g. Nå må du huske at jenta mi var litt tyngre enn di ved fødselen :)

Jeg fullammet til hun var 6 måneder, og så begynte vi gradvis med fast føde. Ammet ved siden av til hun var 10 måneder.

Husk det at ikke at ikke alle legger på seg like mye, og det er ikke noe galt i det. Så lenge ungen er frisk, utvikler seg innen normalen og trives, så er det det aller viktigste :) Du selv vet nok at jenta di har det bra og at alt er OK, så ikke tenk på HS-timen som noen eksamen ;) HS vet faktisk ikke alt, tro det eller ei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...