Gå til innhold

Hvor mye får studenter m/barn i mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp begynt å studere, og har en jente på 1 år som jeg er alene med. Har søkt om ekstra barnetrydg, os, barnetilsyn, og holder på med søknaden til utdanningstønad.

Noen som er i samme situasjon, og som kan svare meg på om jeg har krav på noe mer, og hvor mye dette blir i mnd tilsammen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er student og alene med 1 barn. Jeg har:

Os - 10000,-

Barnetrygd - 2800,-

Barnebidrag - 1040,-

Stønad til barnetilsyn - 1400,-

Lån og stipend - 7900,-

Skrevet

Takk for svar!

Kan jeg spørre deg hvor mye du betaler i mnd på leie/lån?

Skrevet

Hva er os?

Overgangsstønad :)

Hi

Skrevet

Jeg studerer og er alene med ett barn. Jeg har ikke lenger krav på støtte fra lånekassen, så får min støtte fra nav.

10800,- os

2600,- utvidet barnetrygd

1700,- støtte til barnetilsyn

2000,- deltidsjobb

7000,- I åRET, utdanningssønad NAV

Husleie: 9000,- Oslo.

Skrevet

Jeg studerer og er alene med ett barn. Jeg har ikke lenger krav på støtte fra lånekassen, så får min støtte fra nav.

10800,- os

2600,- utvidet barnetrygd

1700,- støtte til barnetilsyn

2000,- deltidsjobb

7000,- I åRET, utdanningssønad NAV

Husleie: 9000,- Oslo.

Er det ikke bedre å få fra NAV enn Lånekassen? Går det greit å betale 9000,- i mnd syns du? Har sett på noen leiligheter til 8500-9000, men jeg har heller lyst å eie da..

Hi

Skrevet
Jeg studerer og er alene med ett barn. Jeg har ikke lenger krav på støtte fra lånekassen, så får min støtte fra nav. 10800,- os 2600,- utvidet barnetrygd 1700,- støtte til barnetilsyn 2000,- deltidsjobb 7000,- I åRET, utdanningssønad NAV Husleie: 9000,- Oslo.
Er det ikke bedre å få fra NAV enn Lånekassen? Går det greit å betale 9000,- i mnd syns du? Har sett på noen leiligheter til 8500-9000, men jeg har heller lyst å eie da.. Hi

Bedre og bedre, en får jo MYE mindre da. Jeg hadde støtte fra lånekassen forrige semester og da var økonomien mye bedre. De 7-8 tusen der merker du godt at forsvinner.

Det går greit med 9000,- i husleie, men det er ikke fett. Jeg betaler strøm i tillegg så ca. 10 000,- i mnd. på hus da. Det gikk helt dint da jeg også fikk støtte fra låneakassen, nå er økonomien stram.

Skrevet

Som student med barn kan du også ha rett til bostøtte.

Gjest Tullmusa83
Skrevet

søk bolig gjennom samskipnaden. Her i trondheim betaler vi 5600 for 52 kvadrat mot 9000 på privat marked

Skrevet

søk bolig gjennom samskipnaden. Her i trondheim betaler vi 5600 for 52 kvadrat mot 9000 på privat marked

Jeg bor i en annen kommune enn den jeg går på skole i, og jeg mister bhg plassen om vi flytter. Jeg er avhengig at bhgplass, og det får jeg ikke i den kommunen jeg går på skole i.

Ellers tusen takk for tips! ;)

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...