Gå til innhold

Har du og mannen de samme interessene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har datet en mann i 2-3 mnd nå og vi er nyforelsket og har det veldig fint sammen. Han er veldig lett å snakke meg og vi trives veldig godt i hverandres selskap. I går snakket vi litt om fremtiden vår og om vi skal satse mer på hverandre.

Selv om han er blitt gla i meg er han usikker på om vi har en varig fremtid pga vi har litt forskjellige interesser. Jeg ser litt hva han mener, men mener at så lenge man har trives i hverandres selskap og har det bra sammen kan det værre litt sunt å ha noe som er forskjellig også, også kan det jo hende vi kan lære å like hverandres intersser også.

Nå skal det sies at jeg har barn, mens han ikke har barn, noe som sikkert påvirker meg litt...

Derfor spør jeg, har dere de samme interessene, hvis ikke hvordan fungerer det i hverdagen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man bør ha felles verdier og god kommunikasjon, synes jeg. Om man har endel ulike interesser synes jeg ikke det gjør noe.

Men - kan det være at daten din "skylder på" ulike interesser fordi han får litt panikk av at du har barn fra før? Bare en teori..

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Samboeren har interesse i traktorer, fisking, norske filmer/serier, danseband musikk. Jeg har innteresse av noe heeeeelt annet, for å si det slik. Men vi trives da for det, når han vil fiske, så drar han alene, eller jeg tar med meg en bok eller noe, og holder han med selskap, jeg starter å lære litt om traktorer, han har startet å lese bøker jeg anbefaler, og viser interesse for de filmene jeg liker. Det handler om å gi og ta, også når det kommer til interessene :) Så jeg vil nok si meg enig med deg, man kan ha det fint uansett om man liker det samme eller ikke :)

Skrevet

Ja, det har vi. Og de samme verdiene. For meg er det noe av grunnen til at vi har det så godt sammen.

Skrevet
Man bør ha felles verdier og god kommunikasjon, synes jeg. Om man har endel ulike interesser synes jeg ikke det gjør noe. Men - kan det være at daten din "skylder på" ulike interesser fordi han får litt panikk av at du har barn fra før? Bare en teori..
Man bør ha felles verdier og god kommunikasjon, synes jeg. Om man har endel ulike interesser synes jeg ikke det gjør noe. Men - kan det være at daten din "skylder på" ulike interesser fordi han får litt panikk av at du har barn fra før? Bare en teori..

Nei tror ikke det. Han er veldig gla i barn, og øsnker seg barn selv om "kort tid". Vi har diskutert det med at jeg har barn og det er ikke noe som skremmer han!

Skrevet

Jeg og mannen min har ingen felles interesser vi. Ikke samme musikksmak heller :)

Skrevet

Vi har de samme interessene og gjør stort sett alt sammen. Liker ikke å være fra hverandre.

Vi trives med det. Har vært sammen i 13 år.

Så lenge alt det grunnleggende er på plass, trenger man selvsagt ikke ha de samme interessene.

Gjest Heartbroken
Skrevet

Vi har vært sammen i over tyve år og har veldig forskjellige interesser ved siden av barn og familie. Hos oss har det faktisk vært en fordel for barna våre da vi har videreført våre interesser til de og de har fått oppleve svært mye forskjellig i oppveksten.

Mens far er et dedikert friluftsmenneske som har tatt barna med på fiske, teltturer, klatring, svømming osv er mine interesser mer i retning av kultur, litteratur og reise. Vi har selvsagt gjort mesteparten som familie, men det er vel ikke tvil om at man er best forbilde i det man brenner for selv.

Så lenge de viktige verdiene er noenlunde likelydende, tror jeg forskjellige interesser bare er av det gode, men man må selvsagt legge godviljen til og prøve å delta i hverandres liv på best mulig måte ;)

Skrevet

Vi har noen felles interesser, og ganske mange interesser hver for oss. Men nå skal det si at jeg har begynt å like ting fordi han har introdusert meg til det, og han har begynt å like ting jeg har introdusert han for, men det gjelder absolutt ikke alt.

Jeg tror også at dette med verdier er viktigere enn interesser, men også at man er åpen for å prøve ting som kanskje ikke virker så gøy.

Skrevet

Vi har mye samme holdninger og verdier, og begge er glade i å kose seg hjemme med god mat og en film osv, men ellers har vi veldig ulike interesser egentlig. Synes det er helt greit jeg, da lærer vi litt av hverandre, men har likevel ulike arenaer som er våre egne. Synes det er viktig å kunne være seg selv også i et forhold, med egne ting, og ikke bare sammen om absolutt alt hele tiden.

Skrevet

Tror, som flere over meg, at om man har like verdier, er det ikke dumt å ha forskjellige interesser. Som samboeren min sier når det er fotballkamp på tv, "åneeei, må jeg på pub for å se den jeg da Det var dumt...."

Skrevet

Det går nok veldig fint å ha forskjellige interesser, om man bare har et godt felles grunnlag i bunnen. Det kan jo være godt å finne på noe hver for seg innimellom også!

Jeg og mannen har veldig mye til felles, og det virker som om mer dukker opp for hver dag. Men det passer oss utmerket, for vi bor litt uttafor allfarvei, og det er ikke så lett å "bare dra" hit og dit for å dyrke forskjellige interesser, ergo er det supert å kunne gjøre ting sammen :)

Og så 'adopteres' man jo gjerne til partnerens interesser innimellom. F.eks har jeg fått dilla på sci fi og gamle spillemaskiner fra 70-tallet etter jeg møtte mannen, og han har fått interesse for kosthold og urter osv fra meg.

Gjest Kira bjeffer!
Skrevet

Nå måtte jeg tenke etter om mannen og jeg har noen felles interesser, men klarer faktisk ikke å komme på en eneste (bortsett fra barn og familie) :)

For å ta et eksempel; Han er super interessert i blant annet vin, elsker å snakke om det, smake på det og gå på vinkurs. Han har til og med bygd seg vinkjeller. Jeg er derimot avholds, og liker ikke vin.

Så lenge man har en felles plattform av verdier og holdninger, samt god kommunikasjon, så tror jeg det bare er sunt å ha forskjellige interesser.

Skrevet

Vi har noen få felles interesser, og mange forskjellige :) Plager ikke oss, og det viktigste at vi har samme holdninger og verdier :) Vi mangler aldri noe å prate om, og vi er såpass greie at vi lytter til den andres interesser selv om det kanskje ikke er så spennende for den som lytter :)

Skrevet

Forskjellige hobbier, fritidsaktiviteter osv. Stort sett samme musikksmak, syn på barneoppdragelse, politisk osv.

Kjekt å ha noe som er bare mitt, og kjekt for ham å ha noe som er bare hans :)

Skrevet

Jeg tenkte jeg skulle gå inn her å skrive noe om at den eneste felles interessen man egentlig trenger er hverandre, men det er så mange andre kloke damer som allerede har sagt det, og sagt det bedre enn meg, så jeg nøyer meg med å si :nei, vi har svært få felles interesser ;)

Gjest peacock
Skrevet
Jeg har datet en mann i 2-3 mnd nå og vi er nyforelsket og har det veldig fint sammen. Han er veldig lett å snakke meg og vi trives veldig godt i hverandres selskap. I går snakket vi litt om fremtiden vår og om vi skal satse mer på hverandre. Selv om han er blitt gla i meg er han usikker på om vi har en varig fremtid pga vi har litt forskjellige interesser. Jeg ser litt hva han mener, men mener at så lenge man har trives i hverandres selskap og har det bra sammen kan det værre litt sunt å ha noe som er forskjellig også, også kan det jo hende vi kan lære å like hverandres intersser også. Nå skal det sies at jeg har barn, mens han ikke har barn, noe som sikkert påvirker meg litt... Derfor spør jeg, har dere de samme interessene, hvis ikke hvordan fungerer det i hverdagen?

Hvis han dumper deg fordi dere ikke har samme interesser... Vel, da kanskje du fortjener noe bedre for det høres ut som en dårlig unnskyldning.

Skrevet

Vi startet forholdet med at vi fant ut at vi hadde de samme holdningene og verdiene. Etterhvert har vi tilegnet oss hverandres interesser. Ikke bestandig fordi alt er like interessant, morsomt eller spennende, men fordi vi liker hverandre og trives i hverandres selskap, og finner hverandre interessante :)

Skrevet
Jeg har datet en mann i 2-3 mnd nå og vi er nyforelsket og har det veldig fint sammen. Han er veldig lett å snakke meg og vi trives veldig godt i hverandres selskap. I går snakket vi litt om fremtiden vår og om vi skal satse mer på hverandre. Selv om han er blitt gla i meg er han usikker på om vi har en varig fremtid pga vi har litt forskjellige interesser. Jeg ser litt hva han mener, men mener at så lenge man har trives i hverandres selskap og har det bra sammen kan det værre litt sunt å ha noe som er forskjellig også, også kan det jo hende vi kan lære å like hverandres intersser også. Nå skal det sies at jeg har barn, mens han ikke har barn, noe som sikkert påvirker meg litt... Derfor spør jeg, har dere de samme interessene, hvis ikke hvordan fungerer det i hverdagen?
Hvis han dumper deg fordi dere ikke har samme interesser... Vel, da kanskje du fortjener noe bedre for det høres ut som en dårlig unnskyldning.

Vi ble enige om å fortsette, så han har ikke dumpet meg enda i hvert fall, han tok det bare opp som noe som bekymret han Jeg begynte bare å lure på hva som er vanlig, og det ser nå ut til at det er ganske vanlig å ikke ha de samme interessene :)

Skrevet

Vi har egentlig ikke så mange felles interesser, men vi har felles verdier, og mange like meninger og synspunkter på ting. Krangler sjelden, og er like opptatt av at det å ha tid hver for seg er like viktig som å ha tid sammen. De interessene vi har felles er bowling, film, kvalitetstid med venner. Det holder i massevis for oss....

Skrevet

Her har vi ingen felles verdier og ingen felles interesser...

Mye skjedde på kort tid mens vi ennå var "fanget av forelskelsen"...

Nå i ettertid hadde jeg ønsket vi hadde pratet mer i begynnelsen og ikke vært så impulsive og flyttet sammen etter 5mnd (uten å ha hilst på familien hans eller noe)

Nå sliter jeg med en samboer som prater respektløst til meg (som til alle andre) og behandler meg som om vi levde på 1800-tallet....

Pga barna og det at han minner meg på hvor dårlig person jeg er dersom jeg drar fra han blir jeg i forholdet....

Så prat sammen! Møt han sammen venner, og sammen med familien din og familien hans.. Merk åssen han er og om det stemmer godt i magen din

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...