Gå til innhold

Blitt gravid selv om du fremdeles ammet??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen vår har blitt et år, og vi har så smått begynt å tenke på nummer to. Så har det seg sånn at lillesnuska er ganske så puppeglad og jeg kommer ikke til å "tvinge" henne til å slutte på en stund enda. Hun er jo i barnehagen hele dagen, og spiser jo noe (om ikke så mye) annet.

Jeg ble ikke så lett gravid sist- det tok ca 1 år. Noen med erfaringer??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det konmer jo an på om du har fått igjen menstruasjonen eller ikke. Om du ammer har ingenting å si. Mange som blir gravide mens de ammer, det er ingen sikker prevansjon.....

Skrevet

Etter eldstejenta ble jeg gravid før jeg fikk tilbake mensen eller sluttet amme. Jeg testet positivt da hun var 13 mnd gammel, da ammet hun bare morgen og kveld og jeg hadde enda ikke fått tilbake mensen.

Etter lillesøster fikk jeg tilbake mensen 9 mnd etter fødselen, den var helt regelmessig fra første gangen selv om jeg ammet til hun var 15 mnd gammel.

Noen får ikke tilbake mensen før de slutter amme, andre får den tre måneder etter fødselen selv om de fullammer, dette er veldig individuelt.

Du kan jo ikke bli gravid før kroppen din setter igang med eggløsning og mens igjen, men om det er noe trøst blir veldig mange fortere gravid med nummer to siden kroppen er ivrig etter å reprodusere seg igjen og "vet hva som må til" ;)

Skrevet

Ble gravid da junior var 6 mnder, ammet fortsatt både natt og dag

Skrevet

Ei jeg kjenner ble gravid da eldste var 5 mnd og hun fullammet som "prevansjon" og ikke fått igjen mensen, hun sier i ettertid at hun burde jo vist bedre i og med at hun er lege :P

Skrevet

Blitt gravid 3 ganger mens jeg fullammet. Da barna var rundt 6-8 mnd. Hadde fått tilbake mensen, men den var ikke regelmessig. Så amming er ikke sikker prevensjon!!

Skrevet

Jeg ble gravid når jeg ammet. 1.5 mnd etter fødsel. Jeg fullammet.

Skrevet

Jeg har blitt gravid selv om jeg fullammet, men jeg tror jeg er veldig fruktbar også da. Det holder nesten med en skjevt blikk fra mannen, og vips der er jeg på tjukka. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...