Gå til innhold

Videregående skole

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har gått på videregående under graviditeten, og fått barn under skoleåret? Hvordan var tilretteleggingen før og etter fødsel? Klarte dere og fullføre?

Hvillen linje gikk dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk Vg2 Helsefagarbeider. Fikk barn i Januar -12, og det gikk akkurat opp i opp, slik at permisjonen startet akkurat når juleferien startet, så jeg fikk godkjent det første halvåret. Skal begynne på andre halvdel Januar -13. Klarte å fullføre ja, gikk skole fram til tre uker før termin. Men begynte å bli ganske tungt de siste ukene kan jeg røpe, spesielt siden jeg pendlet en time hver vei i slutten (bodde egentlig på hybel, men flyttet hjem igjen ca halvveis i skoleterminen) det var egentlig ikke store tilretteleggingen for min del, utenom i kroppsøving selvsagt, der jeg gjorde det jeg kunne, trente endel "gravidøvelser" for meg selv, og fikk en ekstra prøve for at de hadde litt mer å gå på ift karakteren. Hadde også eget opplegg med praksisen (de tre ukene man er ute å jobber på gamlehjem, sykehus osv) fordi jeg slet endel med bekkenet på det tidspunktet, og i den jobben er det mye gåing og løfting.

å gå skole når man får barn er jo ikke helt det optimale, men jeg syns det gikk helt fint :) Vil du det, så får du det til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...