Magetaska Skrevet 18. august 2012 #1 Skrevet 18. august 2012 Har bodd i Kristiansand hele mitt liv, men nå har plutselig mannen fått jobb på bygda! Nærmere bestemt Kvinesdal. Hjelp! Kan noen fortelle meg om det er en levelig plass? Har kun kjørt forbi Noen ganger, så har ikke fått noe inntrykk av plassen i det hele tatt. All info hjelper, så kom med det
Anonym bruker Skrevet 19. august 2012 #2 Skrevet 19. august 2012 Må man så må man, men jeg tror det ville sitte langt inne å flytte dit. Bor selv i kristiansand,og ser for meg at alt vest for mandal er uaktuelt. Men kan jo være at kvinesdal er en grei plass da... Lykke til i alle fall!
*Miss Flua* Skrevet 19. august 2012 #3 Skrevet 19. august 2012 Jeg har ei venninne i Kvinesdal, så har bare vært på besøk der en gang. Men jeg syns det virker som en koselig plass! Ihvertfall det jeg fikk sett av det var faktisk større enn jeg trodde, med butikker og plasser å spise til og med det blir nok bedre enn du tror, men ja det er jo en omveltning å flytte fra en større til en mindre plass. Jeg har gjort det samme, og savner å kunne ta en kjapp tur innom et kjøpesenter. Men jeg trives allikevel, så får jeg heller sette meg i bilen og kjøre et lite stykke om jeg vil på storshopping
Magetaska Skrevet 19. august 2012 Forfatter #4 Skrevet 19. august 2012 Tusen takk for svar Dytter litt, og håper på flere
Nirgal Skrevet 19. august 2012 #5 Skrevet 19. august 2012 Jeg bor et steinkast unna kvinesdal og det er helt greit å bo der, ei koselig bygd, ikke langt inn til flekkefjord heller. Men for deg som komme ifra kr.sand blir det sikkert er stor omveltning, jeg kom hit ifra oslo og syntes det var veldig stille og rolig, lite liv i selve sentrumskjernen og veldig vanskelig å komme innpå folk. Kvineldal er jo tross alt midt i "bibelbelte" og de fleste er religiøse av en eller anna sort. Så om du går i kirken, sion eller bedehuset ol. er det mange å bli kjent med og de tar deg godt imot. Her har jeg sliti pga jeg ikke er religiøs og ikke intr. i fotball (det er det det gåt i her i bygda) Har du unger er det kjempe miljø for de både i kirka, idrettslagene og lumok(kulturskolen). Det kommer nok til å gå så bra, de er hjertelige mennesker som du kommer til å sette stor pris på
Magetaska Skrevet 19. august 2012 Forfatter #6 Skrevet 19. august 2012 Jeg bor et steinkast unna kvinesdal og det er helt greit å bo der, ei koselig bygd, ikke langt inn til flekkefjord heller. Men for deg som komme ifra kr.sand blir det sikkert er stor omveltning, jeg kom hit ifra oslo og syntes det var veldig stille og rolig, lite liv i selve sentrumskjernen og veldig vanskelig å komme innpå folk. Kvineldal er jo tross alt midt i "bibelbelte" og de fleste er religiøse av en eller anna sort. Så om du går i kirken, sion eller bedehuset ol. er det mange å bli kjent med og de tar deg godt imot. Her har jeg sliti pga jeg ikke er religiøs og ikke intr. i fotball (det er det det gåt i her i bygda) Har du unger er det kjempe miljø for de både i kirka, idrettslagene og lumok(kulturskolen). Det kommer nok til å gå så bra, de er hjertelige mennesker som du kommer til å sette stor pris på Å hjelp! Har vært litt bekymret for dette med bibelbeltet, for jeg finnes ikke religiøs. Men har fått med meg at det er mange tilbud til barna, og det er jo et stort pluss. Så dette går nok bra. Og hvem vet, kanskje vi treffes ;-)
Nirgal Skrevet 19. august 2012 #7 Skrevet 19. august 2012 Jeg bor et steinkast unna kvinesdal og det er helt greit å bo der, ei koselig bygd, ikke langt inn til flekkefjord heller. Men for deg som komme ifra kr.sand blir det sikkert er stor omveltning, jeg kom hit ifra oslo og syntes det var veldig stille og rolig, lite liv i selve sentrumskjernen og veldig vanskelig å komme innpå folk. Kvineldal er jo tross alt midt i "bibelbelte" og de fleste er religiøse av en eller anna sort. Så om du går i kirken, sion eller bedehuset ol. er det mange å bli kjent med og de tar deg godt imot. Her har jeg sliti pga jeg ikke er religiøs og ikke intr. i fotball (det er det det gåt i her i bygda) Har du unger er det kjempe miljø for de både i kirka, idrettslagene og lumok(kulturskolen). Det kommer nok til å gå så bra, de er hjertelige mennesker som du kommer til å sette stor pris på å hjelp! Har vært litt bekymret for dette med bibelbeltet, for jeg finnes ikke religiøs. Men har fått med meg at det er mange tilbud til barna, og det er jo et stort pluss. Så dette går nok bra. Og hvem vet, kanskje vi treffes ;-) Selv om det er mange religiøse der og det er mye det det går i, finnes de mange av den yngre generasjonen som ikke er det. Så ikke se for tungt på det
Anonym bruker Skrevet 19. august 2012 #8 Skrevet 19. august 2012 Det går sikkert fint, må da finnes hyggelige folk der au? Tenker det værste med Kvinesdal er dialekta
Magetaska Skrevet 19. august 2012 Forfatter #9 Skrevet 19. august 2012 Det går sikkert fint, må da finnes hyggelige folk der au? Tenker det værste med Kvinesdal er dialekta Å nei, dialekta syns eg er supersjarmerende ;D Men ja, hyggelige folk finnes det alle plass, problemet er bare å finne de blant alle surpompene
Anonym bruker Skrevet 19. august 2012 #10 Skrevet 19. august 2012 Jeg bor i Kvinesdal!:) fantastisk plass! Jeg har studert og bodd i Bergen i mange år, men var aldri i tvil om at jeg ville flytte "hjem" igjen:) Fantastisk plass, herlige mennesker (og nei, ikke alle er superreligiøse, er så lei denne sørlandske bibelbeltet-myten)...., nydelig natur, og når det gjelder butikker så får du det du måtte trenge;) når jeg reiser til kr.sand eller Stavanger så er det jo for storhandel (IKEA, kvadrat, sørlandssenteret o.l). Nå kommer det jo litt an på hvor du skal bo når det gjelder sosialisering. Skal du bo i sentrum, på Feda, oppi dalen(e)? Uansett:gled deg! Du kommer til å stortrives:) Hvor har mannen din fått jobb forresten?
Magetaska Skrevet 19. august 2012 Forfatter #11 Skrevet 19. august 2012 Hei! Så godt å høre at du trives få godt. Da øyner jeg håp! Han har fått jobb på eramet (heter det det?) vet hvertfall at det hette tinfos før. I dag har vi vært på søndagstur dit, så enig med deg at det er nydelig natur. Leter etter hus på finn.no og fant et fint et i botnåsveien, men det er et lite stykke fra sentrum, var det ikke? Vil hvertfall ikke bo langt oppi skogen
Gjest SHOC Skrevet 19. august 2012 #12 Skrevet 19. august 2012 Det er jo et godt stykke for ungene å gå til skolen, vet ikke om det er langt nok til å få buss. Kvinesdal er vel som de fleste andre tettsteder. En mulighet er jo Flekkefjord, da får mannen din 15 min til jobb. Hvor i Kvinesdal skal han jobbe? Du får høre litt på noen av sangene til Luxus Leverpostei, de beskriver kvindøler bra i noen av tekstene
Magetaska Skrevet 19. august 2012 Forfatter #13 Skrevet 19. august 2012 Det er jo et godt stykke for ungene å gå til skolen, vet ikke om det er langt nok til å få buss. Kvinesdal er vel som de fleste andre tettsteder. En mulighet er jo Flekkefjord, da får mannen din 15 min til jobb. Hvor i Kvinesdal skal han jobbe? Du får høre litt på noen av sangene til Luxus Leverpostei, de beskriver kvindøler bra i noen av tekstene Haha, luxus leverpostei var det første jeg tenkte på når mannen fortalte om hvor han hadde fått jobbtilbud. Han skal jobbe på eramet
Gjest SHOC Skrevet 19. august 2012 #14 Skrevet 19. august 2012 Mange år siden jeg bodde i Kvinesdal, så mye er nok forandret. Men lurer på om det ikke er det anlegget som ligger i enden av Øyeslatta, da er det bare 10-12 min til Flekkefjord. Husker at det var veldig koselig der, men kjedelig. Bodde der bare to år mens "eg jekk på husmorskula"
Anonym bruker Skrevet 19. august 2012 #15 Skrevet 19. august 2012 det ligger fortsatt ute på øya.koselig og fint området botnåsveien ligger i ,veldig kort vei til åmodtsmarka barnehage,ned til liknes skole er det ett godt stykke..di minste barna får gratis skolebuss,di litt eldre sykler eller så må du betale for di:)har to i familien på skolen der,bare hørt positivt:-)
Anonym bruker Skrevet 20. august 2012 #16 Skrevet 20. august 2012 Meg som svarte over her at jeg bor i Kvinesdal;) Har dere barn? Hva er alderen på de isåfall? Ville ikke ha flyttet til Flekkefjord.... Der er det blant annet ikke full barnehagedekning (noe det er i Kvinesdal), dårlig økonomi har de også, og faktisk sier de aller fleste jeg kjenner fra Flekkefjord at de misunner kvindølene for alt de får til! Folkene her er veldig kreative, og bygda har god økonomi, og mange gode tilbud til barn. Ville heller bodd i Lyngdal enn Flekkefjord, men selvsagt bør dere flytte til Kvinesdal! Har du fått jobb her forresten? Mannen din kommer nok til å stortrives på Eramet. Kjenner mange som jobber der, og ifølge dem er det en super arbeidsplass! Lykke til med husjakt! Bare å spørre mer hvis du lurer på noe;)
Magetaska Skrevet 20. august 2012 Forfatter #17 Skrevet 20. august 2012 Hei! Ja, vi har to barn. En på snart to og en på sju. Er enig med deg i at Flekkefjord ikke virker like koselig som Kvinesdal. Har fått så mye positiv input om Kvinesdal alle plasser nå, at nå gleder jeg meg til å flytte. Har sett på noen hus på finn, så blir spennende å se hva det blir til. Jeg jobber som selger, og reiser rundt, så jeg kan beholde jobben min. Og takk for alle svar. Virker som koselige folk som holder til i bygda
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå