Gå til innhold

Dette med barn og følelser å sånn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har verdens nydeligste datter(som alle andre mødre der ute) og fikk ett av mine største ønsker oppfylt da hun meldte sin ankomst.

Nå er hun rukket å bli 4 mnd gammel og jeg nyter hver dag med henne.

Rundt meg er det mange som skal ha barn i 2013 eller som har fått barn i det siste, og syntes det stadig dukker opp nye som melder sin lykke på facebook/mail/sms osv. det er veldig kos og jeg er kjempe glad på demmes vegne, men jeg blir så sykt sjalu, misunnelig så det nesten er skummelt. Det gjør litt vondt innvendig. vet ikke hvorfor jeg føler det sånn, har ikke lyst til å føle det sånn heller... Er det flere som har det sånn eller vet hva dette kan være.. eller er det bare jeg som er rar..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du sjalu fordi dem skal ha barn? Du har jo nettopp fått ei jente og flere barn kommer senere.. Kos deg den lille og ikkje la sjalusien ta tiden. Det kommer du til å angre på.. Lykke til

Skrevet
Er du sjalu fordi dem skal ha barn? Du har jo nettopp fått ei jente og flere barn kommer senere.. Kos deg den lille og ikkje la sjalusien ta tiden. Det kommer du til å angre på.. Lykke til

Ja kanskje, men vet ikke hvorfor for jeg ønsker ikke flere barn enn den jenta jeg har nå. Det er nesten så ejg føler emg falsk når jeg sier ejg er glad på deres vegne og gratulere osv.. selv om jeg mener det!

Skrevet
Jeg har verdens nydeligste datter(som alle andre mødre der ute) og fikk ett av mine største ønsker oppfylt da hun meldte sin ankomst. Nå er hun rukket å bli 4 mnd gammel og jeg nyter hver dag med henne. Rundt meg er det mange som skal ha barn i 2013 eller som har fått barn i det siste, og syntes det stadig dukker opp nye som melder sin lykke på facebook/mail/sms osv. det er veldig kos og jeg er kjempe glad på demmes vegne, men jeg blir så sykt sjalu, misunnelig så det nesten er skummelt. Det gjør litt vondt innvendig. vet ikke hvorfor jeg føler det sånn, har ikke lyst til å føle det sånn heller... Er det flere som har det sånn eller vet hva dette kan være.. eller er det bare jeg som er rar..

Jeg hadde det sånn og har det fortsatt sånn ett år etterpå. Sinnsykt misunnelig på de som er gravide og får barn. Nå prøver vi igjen da, så kanskje det blir meg igjen snart. Snodig, for jeg elsker sønnen min over alt på jord, og tenker egentlig ikke at jeg så gjerne vil ha to barn. Men vil oppleve det å få barn igjen. Tror kanskje det har noe med at jeg ble snytt litt for gravidnytelsen siden jeg spøy i ni mnd, og ble snytt for fødselsopplevelsen pga hastesnitt. Ikke fikk jeg ha ham hos meg de første tre ukene heller fordi han ble dårlig. Tror egentlig jeg ville hatt alt i reprise, men at det denne gangen skulle gå "etter boka". Ikke vet jeg...

Skrevet

Ja kanskje, men vet ikke hvorfor for jeg ønsker ikke flere barn enn den jenta jeg har nå. Det er nesten så ejg føler emg falsk når jeg sier ejg er glad på deres vegne og gratulere osv.. selv om jeg mener det!

eg vil tru at når snuppa di blir større ønsket du også flere barn... Sjølv om du ikkje ønsker flere barn kan det være kroppen allikevel prøver å fortelje deg at du ønsker flere siden du blir sjalu... Ta tiden til hjelp og heller tenk at du er verdens heldigere og at andre misunner nok deg som har jenta di...
Skrevet
Jeg har verdens nydeligste datter(som alle andre mødre der ute) og fikk ett av mine største ønsker oppfylt da hun meldte sin ankomst. Nå er hun rukket å bli 4 mnd gammel og jeg nyter hver dag med henne. Rundt meg er det mange som skal ha barn i 2013 eller som har fått barn i det siste, og syntes det stadig dukker opp nye som melder sin lykke på facebook/mail/sms osv. det er veldig kos og jeg er kjempe glad på demmes vegne, men jeg blir så sykt sjalu, misunnelig så det nesten er skummelt. Det gjør litt vondt innvendig. vet ikke hvorfor jeg føler det sånn, har ikke lyst til å føle det sånn heller... Er det flere som har det sånn eller vet hva dette kan være.. eller er det bare jeg som er rar..
Jeg hadde det sånn og har det fortsatt sånn ett år etterpå. Sinnsykt misunnelig på de som er gravide og får barn. Nå prøver vi igjen da, så kanskje det blir meg igjen snart. Snodig, for jeg elsker sønnen min over alt på jord, og tenker egentlig ikke at jeg så gjerne vil ha to barn. Men vil oppleve det å få barn igjen. Tror kanskje det har noe med at jeg ble snytt litt for gravidnytelsen siden jeg spøy i ni mnd, og ble snytt for fødselsopplevelsen pga hastesnitt. Ikke fikk jeg ha ham hos meg de første tre ukene heller fordi han ble dårlig. Tror egentlig jeg ville hatt alt i reprise, men at det denne gangen skulle gå "etter boka". Ikke vet jeg...

Jeg skjønner deg godt med at du vil gå gravid en gang til, forhåpentligvis nyte svangerskapet, en fødsel uten hastesnitt og en baby liggende inntill deg hver dag. Krysser fingrene for at nr to sitter snart, så blir det dobbel lykke til deg:D

Her hadde jeg et problemfritt sv.skap og en helt greit fødsel (likte værken å gå gravid eller føde selvom) Selv har jeg alltid ønsket bare ett barn, Kanskje det er kroppen min som undebevisst sender signaler til meg om at jeg må ha en til?!?! hehe..

HI

Skrevet

Jeg kan forstå litt av det du føler.

Da jeg fikk sønnen min stoppen min verden opp og alt omhandlet dette utrolig vakre vesenet. Men verden utenfor gikk jo videre, og det kom nye barn og alle gratulasjoner til alle de nye. Og jeg klarte ikke helt å ta det inn over meg at andre skulle gå videre når JEG hadde den som betydde noe. Det var helt merkelig å føle det sånn, men det gjorde jeg altså.

Husker og at alle følelsene for alle andre rundt meg bleka veldig, selv for mannen min som jeg elsker så utrolig høyt. Husker jeg ble litt redd for det og, for jeg begynte å lure på om det skulle bli sånn, og da hadde jeg ikke orka å bo med mannen. Men heldigvis gikk alle disse følelsene seg til og stabiliserte seg med de nye følelsene til den lille.

Så jeg vil nok tro det går seg til etterhvert for deg og, om det ikke gjør det så snakk med noen, for det var ikke godt å gå sånn, spesielt siden jeg ikke viste om det ble bedre. Lykke til :)

Skrevet

Jeg har verdens nydeligste datter(som alle andre mødre der ute) og fikk ett av mine største ønsker oppfylt da hun meldte sin ankomst.

Nå er hun rukket å bli 4 mnd gammel og jeg nyter hver dag med henne.

Rundt meg er det mange som skal ha barn i 2013 eller som har fått barn i det siste, og syntes det stadig dukker opp nye som melder sin lykke på facebook/mail/sms osv. det er veldig kos og jeg er kjempe glad på demmes vegne, men jeg blir så sykt sjalu, misunnelig så det nesten er skummelt. Det gjør litt vondt innvendig. vet ikke hvorfor jeg føler det sånn, har ikke lyst til å føle det sånn heller... Er det flere som har det sånn eller vet hva dette kan være.. eller er det bare jeg som er rar..

Akkurat sånn føler jeg det også! Har aldri turt å si det til noen, for jeg har trodd at det må jo være noe galt med meg. Godt det er flere som er like "sprø". Å min er snart to år! Lurer på om det aldri kommer til å gå over? Og nå har bestevenninnen min nylig fått baby, og jeg er jo glad på hennes vegne, men gud bedre jeg er sjalu! Helt absurd følelse egentlig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...