Gå til innhold

Å bli nektet egne eiendeler etter brudd..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir nektet mine eiendeler fra x sin leilighet. Han sier at jeg ikke har krav på dette siden jeg ikke har betalt leie hos han. Vi hadde felles økonomi, og i og med at jeg var student, var det han som kjøpte leiligheten. Vi har også barn sammen, og jeg syns det er litt merkelig at han sier at jeg egentlig skulle betalt leie, etter at jeg har flyttet. Er dette normalt for dere som har vært gjennom brudd?

Videoannonse
Annonse
Gjest lillemor og lillefrøken
Skrevet

Høres ut som en som er sint etter et brudd, og da er det vel ikke unormalt å bli irrasjonell. Klart du har krav på dine eiendeler, og om dere hadde en avtale på at du ikke skulle betale leie til han, så er det en bindende avtale selv om det er muntlig. Men du kommer nok ikke til å få igjen noe for leiligheten når han har kjøpt (og betalt) den.

Men jeg ville ha engasjert en advokat om han ikke gir seg. Du har antakeligvis krav på fri rettshjelp som student / lavtlønt.

Skrevet

spørs hva du mener med DINE eiendeler.

Ting du hadde med deg inn i samboerskapet kan du ta med deg ut. Ting du har kjøpt mens dere bodde sammen er det ikke like intuitivt at du kan ta med deg i og med at han har betalt all leie.

Skrevet

Vi har advokater på det.. Jeg vil ikke ha penger for leiligheten, jeg vil ha mine eiendeler som jeg har fått/kjøpt før vi flyttet sammen. Jeg får ikke engang bursdags- og julegavene som jeg har fått av familien min.

Han har ikke betalt leie, han har betalt lånet sitt. Jeg syns bare det blir for dumt å komme etter bruddet og si at jeg ikke får mine eiendeler fordi jeg ikke har betalt leie, når vi var enige i at vi hadde felles økonomi,

Hi

Skrevet
Vi har advokater på det.. Jeg vil ikke ha penger for leiligheten, jeg vil ha mine eiendeler som jeg har fått/kjøpt før vi flyttet sammen. Jeg får ikke engang bursdags- og julegavene som jeg har fått av familien min. Han har ikke betalt leie, han har betalt lånet sitt. Jeg syns bare det blir for dumt å komme etter bruddet og si at jeg ikke får mine eiendeler fordi jeg ikke har betalt leie, når vi var enige i at vi hadde felles økonomi, Hi
Du skal selvfølgelig ikke betale leie på hans leilighet. Det må han selvfølgelig gjøre selv siden det er han som tjener på det. Det dere skulle delt var alt det andre. Strøm, søppel, innboforsikring, mat osv.

Bra du har advokat på saken. Dine ting er dine ting.

Skrevet

Mat er det jeg som har betalt, og klær/utstyr til barnet vårt og leiligheten. Jeg har vært student i permisjon, så har ikke hatt så mye å rutte med. Vi ble enige om å ha felles økonomi, og at jeg skulle betale det jeg kunne. Har han spurt om jeg kunne betale en regning, har jeg selvfølgelig gjort det! Men det er han som har stått for regningene til leiligheten, iom at han har nærmere en halv million i året.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...