Gå til innhold

noen med erfaring på nøstebarn strl? =)

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har lyst å bestille en hel ullfleece dress til jenta mi. hun er 5 uker gammel nå 5.5 kg og rundt 54 cm lang.

hvilken strl bør jeg bestille tro?

er vel bedre med hel enn todelt til så små eller?

syns også den ullkjolen men sau på brystet var innmari fin =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De er normale i størrelsen, men det anbefales å kjøpr stort slik at den kan ha den lenge. De er laget slik at de kan brettes opp i ermer og ben.

Skrevet

Sorry, leste litt fort, trodde det sto 5 mnd, ikke 5 uker. ;)

Skrevet

jeg har lyst å bestille en hel ullfleece dress til jenta mi. hun er 5 uker gammel nå 5.5 kg og rundt 54 cm lang.

hvilken strl bør jeg bestille tro?

er vel bedre med hel enn todelt til så små eller?

syns også den ullkjolen men sau på brystet var innmari fin =)

Jeg hadde nok kjøpt str 68 eller 74,gjør ikke noe om den er litt for stor, de vokser så fort!Og klærene fra nøstebarn er dyre, da er det greit at man kan bruke de en stund.
Skrevet

Ullfleecedressen er herleg!! Til mine ungar meiner eg den var litt kort i ryggen i høve til størrelsen, men veldig vid og elastisk, mykje enklare å kle på og ser behagelagare ut enn dressar i andre stoff. Eg kunne bruke den lengre enn andre dressar fordi den var elastisk, så slik sett gjorde det opp for at den var dobbelt så dyr.

Trur kanskje eg hadde gått for 74/80 slik at den kan halde ut vinteren. Den har bråt rundt armar og bein, så den kan brukast sjølv om den er litt stor. (er vel uansett litt tidleg å ta den i bruk enno)

Gjest lillemor og lillefrøken
Skrevet (endret)

Siden hun er 54 cm lang og str 50-56 er i cm, så ville jeg ha valgt størrelsen over (altså 62-68). Men da må du nok regne med at den er litt stor akkurat nå, men hun vil nok vokse inn i den i løpet av høsten. Slike dyre plagg er bedre å heller ha litt store og litt lengre, enn akkurat i størrelsen, synes jeg.

Hvis det er veldig lenge til den skal brukes, ville jeg ha ventet med å bestille for å se hvor fort hun vokser neste par måneder. Men neste størrelse er jo 74-80 som er ca 9-12 mnd, og den vil hun jo drukne i nå...

Definitivt hel dress som er best!

Endret av lillemor og lillefrøken
Skrevet

Jeg kjøpte 62-68 til min gutt, og han er lang! Han brukte den leeeeenge :)

Skrevet

De dressene er kjempefine! Jeg mener også de er store i str, tror jeg kjøpte 68 til min første. Han er født på sommeren, jeg kjøpte den i oktober og han brukte den hele den vinteren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...