Gå til innhold

forstoppelse!


stch85

Anbefalte innlegg

noen som har noen kjerringråd mot forstoppelse? har vel ikke vært på do på 4 dager, og det begynner å bli litt vel ubehagelig! skulle så klart vært på apoteket i dag.. nå stapper jeg i meg noe lakris og håper det har en effekt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har lest om noen som har skrivd her inne om linfrø i vann over natta så det oppløses, drikke/spise dagen etterpå... ellers er d lurt med mye vann, en kopp kaffe om du tåler det.. dupalac (vet ikke om det skrives sånn) eller biola.. hvis det blir riktig ille ville jeg snakket med lege!

de sier det er bra for spiren når det går tregt i magen vår for da får de mye næring, men veldig ubehagelig for oss da såklart!!

lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gulerøtter, druer, svisker, tørka aprikos og slikt kanskje?? Men om det er ille er det vel lege som kan hjelpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye vann, bevegelse. Jeg har hatt god effekt av de frukt og fiber tablettene som fåes på apoteket. Har prøvd lactulose, men det fikk jeg masse luft i magen av :( . 2-3 Kiwi om dagen skal også være avførende. Ellers går jeg til privat gynekolog og jordmor, og jrdmor sa at jeg kunne begynne på magnsesium 400 mg på kvelden. Dette skulle hjelpe bra. Kunne økes til 600 mg hvis ikke ønsket effekt ble oppnådd. Det stod visst en annen dosering på glasset, men jeg skulle altså følge det hun sa. Jeg har prøvd lindrø, men synes det er kvalmende å drikke det, så det ble ikke noe videre av..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser havregryn, masse frukt og grønnsaker (epler, bananer, melom, ananas, sukkererter...) og drikker MYE vann hver dag. Og går raskt ca en time om dagen (til og fra jobb). Sykler en del i tillegg. Har ikke vært forstoppet en eneste gang i graviditeten - selv om jeg merker at fordøyelsen er tregere enn vanlig. Det anbefales at man mosjonerer, drikker mye vann og får i seg mye fiber når man er gravid, så jeg har forsøkt å følge de rådene.

 

Ikke så vanskelig når man har salat- og grønnsaksbar i kantinen på jobb og en halvtimes spasertur hver vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser forresten også mye youghurt (Activia) og drikker smoothies, men det gjorde jeg også før jeg ble gravid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Linfrø og svisker kokt sammen med litt vann, til "kompott". Lag en stor porsjon, det holder seg lenge i kjøleskap. Lagde dette masse da jeg jobbet på gamlehjem ;) mener å ha hørt at linfrø ikke skal stå i vann som anbefalt over, da det kan dannes "blåsyre" (?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har kjøpt meg lavkarbobrød og det har hjulpet magen min veldig. sammen med masse vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...