Anonym bruker Skrevet 18. august 2012 #1 Skrevet 18. august 2012 Er dere fornøyde? Når jeg bruker lånekalkulatoren deres ser det ut som vi kan få rikelig med lån. Det vil si, ut fra kalkulatoren vises det mer enn hva vi trenger. Dersom vi hadde fått refinansiert våre lån hos de, hadde vi hatt mange 1000 kr mer i måneden og fått det økonomisk veldig romslig, mot veldig trangt nå. Enda kommer vi til å ta det på 15 års nedbetaling. Vi vil komme innom 70% av verdi på hus, vi kommer ikke ned til 60%. Da vil vi sitte igjen med huslån, billån og studielån. Men er det vanskelig å få lån hos de, jeg kvier meg veldig, hater sånne ting, og sitter med lua i hånda. Trenger ikke pes for å ha gjort dumme valg økonomisk, det vet vi.
Gjest Løvemusene Skrevet 18. august 2012 #2 Skrevet 18. august 2012 Vi har hatt de i alle år og er såååå fornøyde. Beste rentene, ingen gebyrer og verdens enkleste nettbank. En bank du absolutt kan stole på, topp kundeservice på chat. De tilbyr ting ikke alle andre banker gjør, feks. rammelån. Vi har fått innvilget mye høyere lån enn det vi faktisk tok, men vi kan når som helst logge oss inn i banken og ta ut resten akkurat når vi vil uten å måtte søke om det. Anbefaler banken på det sterkeste
Anonym bruker Skrevet 18. august 2012 #3 Skrevet 18. august 2012 Hvordan ble du kunde, snakket du med de på telefon? De har vel ikke kontor man møter opp på? Er de behjelpelig med refinansiering? Vurderer veldig å ta kontakt med de ja. Takk for svar
Gjest Løvemusene Skrevet 18. august 2012 #4 Skrevet 18. august 2012 Alt går gjennom telefon, mail og chat. Mannen som var kunde først, så kom jeg etter og nå har vi huslånet hos dem. Du blir kunde helt selv på hjemmesiden deres. Det ENESTE jeg har å påpeke på de... er at du får jo tilsendt bankkort, men det er uten bilde. Så det fungerer ikke som legitimasjon. Men har du førerkort er jo det ingen problem. Ingen problem med refinansiering, dere har garantert mye penger å spare på å bytte til de. Tror de er billigere fordi de sparer jo masse penger på å ikke ha fysiske banker.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2012 #5 Skrevet 18. august 2012 Ja, så at det var lett å bytte til de. Vi kommer godt innom 3x bruttolønn i samlet lån, under 70% av verdi på huset, og da regner jeg at jeg jobber deltid og fortsetter med permisjon fra full-stillingen min. Ser jo at alt taler for et bankbytte, men jeg gruer meg så intenst for slikt. Hvordan er det med verdi av huset, må vi ha ny takst tro? For et par år siden ble det solgt et likt hus for 2,6 mill. De hadde en mye(!) dårligere tomt enn vi, vår er større og vi grenser mot frioråde. Bedre solforhold på hele tomta og vi har bygd på vindfang og bod. Så da regner jeg med det er verdt 2,85-2,9 mill nå... kanskje mer. Her er et veldig populært område, med få hus til salgs.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2012 #6 Skrevet 18. august 2012 Tusen takk for at du svarer btw glemmer høfligheten, for jeg er litt smånervøs, enda jeg har ikke søkt engang. Ser jo det vil ha stor betydning for vår hverdag. Aldri mer "tulle-lån" igjen!
Gjest Løvemusene Skrevet 18. august 2012 #7 Skrevet 18. august 2012 Tror ikke dere må ha ny takst, den delen av "sikkerheten" tar de selv med banken dere har per i dag. De ordner det meste for dere. Men de er på chatten hele tiden, så hvis du bare lager deg en profil der, er jo gratis, så få du jo straks kontakt med de og da er det bare å spørre. Eventuellt ringe de hvis du ikke vil bruke chat, hehe er litt fan av den jeg. Hehe bare hyggelig det da Ps. Skandiabanken er ikke sånn tullebank, den er på lik linje som dnb, nordea og alle de. Ikke sånne såkalte forbrukslånbanker som ruinerer folk hehe
Liv & Røre Skrevet 18. august 2012 #8 Skrevet 18. august 2012 Signerer Løvemusen. Kjempebra bank og hvis det er slik at dere sparer mange tusen i måneden på å samle alle lån og det jo ikke noe å tenke på en gang!! Jeg villet ordnet ny takst slik at dere får best mulig rente. De skiller mellom over/under 2 mill og hvor mange % du låner i fht taksten. Konto lager du selv via nettet, og det eneste minuset er som Løvemusen sier at du ikke får Visa med bildet.
Gjest Løvemusene Skrevet 18. august 2012 #9 Skrevet 18. august 2012 Jepp og mannen sier at det kanskje holder med prisvurdering av megler, i stedet for takst. Opp til banken
lille sprelle Skrevet 18. august 2012 #10 Skrevet 18. august 2012 har brukt dem omtrent siden de kom i norge. Er fornøyd.
Liv & Røre Skrevet 18. august 2012 #11 Skrevet 18. august 2012 Jepp og mannen sier at det kanskje holder med prisvurdering av megler, i stedet for takst. Opp til banken Vi bruker kun melger hver gang vi refinansierer Og det har vi gjort noen ganger pga både bilkjøp og hyttekjøp. De betaler ut lånet raskt også
Anonym bruker Skrevet 18. august 2012 #12 Skrevet 18. august 2012 Vi Kommer ikke til å låne over 2 mill, om det var det du mente. Vi har 3-delt huslån, husbanken, kommunen og "vanlig" bank. Vi vil ha behov for litt i overkant av 1,1 fra Skandiabanken, de resterende er hos de overnevnte. Vi har vært heldige med hus og hva det kostet oss, og er takknemlig for det. Nå har vi surra litt, men dette har vi lært av. Får vi samlet alt hos Skandiabanken får vi mye bedre økonomi og kan spare. Sendte nesten søknaden inn, så avsluttet jeg i siste liten. Idioti. Jeg vet. Det er ikke noen grunn til at vi ikke skal få, selv om vi har surra litt? Ikke noe inkasso eller ubetalte regninger!
Gjest lillemor og lillefrøken Skrevet 18. august 2012 #13 Skrevet 18. august 2012 Har bare brukskontoen min der, og er kjempefornøyd. Hadde vi fått lån der, så ville jeg turt å ta sjansen på å skfite over til dem. Men det er en ren nettbank, så det går ikke an å møte opp personlig. Men om du synes kontakt på telefon og chat er greit så er det ypperlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå