Gå til innhold

er det sant at....


peanutts82

Anbefalte innlegg

1. man skal kjenne nurke sparke hver dag?

leste i en amerikansk graviditet bok at etter uke 22/23 så skal man registrere minst 10 spark i timen hver dag og hvis ikke så er det best å mase om å få UL. Det sto også at man kan velge hvilke som helst klokkeslett, legge ned, og kjenne godt etter, om det er nødvendig kan man alltids drikke et glass melk/saft/juice og vente en halv time også prøve igjen.

Så sant man har begynt å kjenne spark daglig altså sånn ca fra og med uke 22 så skal du gjerne gjøre dette hver dag.????!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det høres litt ekstremt ut. Det jeg kjenner til som sies er vel at man skal kjenne spark hver dag, og om det er rolig i lange perioder så kan man kanskje begynne å bekymre seg. Her er det veldig rolig så lenge jeg er i aktivitet, men med en gang jeg setter meg ned og slapper av så er det fest i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres litt småhysterisk ut synes jeg. Hvem har tid til å drive og telle spark hver time av dagen? Her er det ofte litt aktivitet på morgenen og litt sånn innimellom utover dagen. Kjenner noen spark nå og nå. Kjenner ikke mye når jeg er i aktivitet i løpet av dagen. Er mer sånn at jeg kjenner magen forandre form når tvillingene flytter på seg. Og når jeg legger meg ned på sofaen om kvelden holder de fest inni der og sparker masse over noen timer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 ganger i timen? Hadde ikke gjort annet enn å telle da... :P

 

Her er jeg rolig så lenge jeg kjenner noe i løpet av dagen, helst flere ganger om dagen. Men mener man bør kjenne hver dag fra uke 23-24.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er det ikke bare meg... kjenner også mye spark om jeg selv er rolig.. men med engang jeg beveger meg eller er i aktivitet så blir nurket helt rolig.. haha.. han sovner vel av gynge følelsen. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lest det der om ti ganger i timen på et eller annet amerikansk sted - og er veldig glad jeg ikke hørte det da jeg var gravid sist! Da kunne jeg kjenne bevegelse når jeg våkna om morgenen, og det var det! Var først helt på slutten jeg merka noe seinere på dagen, og jeg tilbrakte MYE av dagen liggende siden bekkenløsning gjorde det umulig å bevege seg noe særlig. Nei, jeg holder meg til det jeg leser i norske kilder, litt bevegelse hver dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slik jeg har forstått det er det snakk om å kjenne feks ti spark i løpet av en time - på en tid på døgnet når du er vant med at babyen er aktiv. De sover jo store deler av døgnet! Dette gjelder fra ca uke 28 tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det kung-fu og piruetter hele dagene! Jeg er 25 uker nå og det er heller sjelden at jeg ikke kjenner noe mini fra magen :) Det har vært ekstremt mye aktivitet den siste mnd nå, mens før var det bare noen ganger om dagen fra uke 17-21. Det er kanskje ikke helt normalt å kjenne Så mye aktivitet heller.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...