Gå til innhold

Hvor lite kan man klare seg med i mnd til mat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man overleve med 500 i uka for 2 voksne og ett barn?

Bare for 3 uker da vi er i innspurten av en lang utgiftsperiode..

Gode og konkrete tips tas i mot med takk! Gjerne handleliste!

Videoannonse
Annonse
Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

500 blir nok lite, vi er to voksene og en unge som spiser mat, + en unge som får baby mat (hjemmelaget) og melk.

Vi lever ekstremt sparsomt hele tiden, da økonomien vår ikke er av det bedre slaget, til jeg får meg helg arbeid (søker som en gal)

Hvertfall, samboeren er borte 4 dager i uka, og på 7 dager har vi da mat for ca 700-1000 kr.

Skrevet

Jeg mener det kan gå, kommer helt an på hvor flink en er til å planlegge og handle billig nok.

Skrevet

Vi har fryser full av brød, en del middag og tørrvarer. Kjøleskapet er rimelig fullt.

HI

Skrevet

Det skal kunne gå det. Hvis dere i tillegg har litt småtteri i fryseren fra før så er det i hvertfall ikke noe problem. Det er vel kanskje middager som blir hovedutgiften, men hvis det bare er for tre uker så spis billigvarianter som First Price produkter osv. Får heller "krydre" litt med litt gode sauser, salater osv.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet
Jeg mener det kan gå, kommer helt an på hvor flink en er til å planlegge og handle billig nok.

Vel, vi handler for en uke av gangen, har tørrvarer hele tiden, og handler kun billig varene (som first price ol) og enda ikke opplevd å handle for mindre enn 700

Skrevet

Vi hadde stramt budsjett i lang tid med 4000,- i mnd inkludert såper, toalettpapir, og annet husholdningsprodukter. Det gikk flott.

Skrevet

Hvis dere har en del i fryseren så er det ikke noe problem? Ta utgangspunkt i hva dere har også lager dere mat etter det :)

Skrevet (endret)

Selvfølgelig overlever dere! En stor andel av verdens befolkning klarer seg fint på betydelig mindre...

Noen billige middager kan for eksempel være

• Hjemmekagde supper (blomkål eller tomat for eksempel)

• Risengrynsgrøt

• Kjøp fisk i frossen blokk og lag for eksempel fiskegrateng

• Fiskeboller i hvit saus, tror de billigste hermetiske koster under ti kroner

• Pasta med tomatsaus ( hermetiske tomater, gulrøtter eller andre grønnsaker på tilbud, og litt stekt kjøttdeig for eksempel)

I tillegg- bak eget brød og handle på Rema hvis dere kan.

Lykke til : )

Endret av sisseljenta

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...