Anonym bruker Skrevet 17. august 2012 #1 Skrevet 17. august 2012 Litt desillusjonert her i øyeblikket angående vennskap. Jeg er en person som er villig til å gå gjennom ild og vann for mine beste venner og å stille opp der jeg kan og ha mulighet til det. Likevel har jeg ved to anledninger opplevd at når jeg har stilt opp enormt for disse venninnene, så avslutter de vennskapet med det samme de har kommet seg på beina igjen. Jeg får et inntrykk at det blir en trussel fordi jeg da som regel er den eneste som har sett dem så langt nede. Nå har jeg opplevd at en av mine beste venninner gjennom noen år og jeg hadde en avtale (kan ikke komme med detaljer, for vet ikke om hun er her). Vi snakket om detaljene i denne avtalen i nesten et halvt år, terpet på alle detaljer om hvordan det skulle være. Gjentok det om igjen og om igjen. Hun har i lang tid endret nesten alt, jeg har på ulike måter forsøkt å si fra at dette ikke er ok, vist til vår muntlige avtale, hun har sagt seg enig i hvordan den er, bryter alt på nytt..... og nå når vi måtte ta det opp fullt og helt, så presenterer hun en helt annen "sannhet" om den opprinnelige avtalen, ting som jeg aldri har hørt et ord om! Jeg blir så frustrert og forstår ikke noe. Ja, jeg vet, burde aldri gått inn på en avtale uten å ha alt skriftlig... men som sagt, dette var noe vi hadde snakket om i et halvt år på forhånd, det var aldri uenigheter om noen detaljer heller. Det verste er kanskje at hun tilsynelatende forstår like lite som meg... Tydeligvis en total kommunikasjonssvikt, men jeg forstår virkelig ikke at det er mulig etter å ha gått så nøye gjennom alt mangfoldige ganger! Vi har nå mer eller mindre blitt enige i at vennskapet er over. Og det jeg sitter igjen med er følelsen av at vennskap faktisk sjelden stikker veldig dypt når det virkelig gjelder. Når alt kommer til alt er alle seg selv nærmest, og at vennskap man har sett på som bunnsolide i en årrekke faktisk viser seg å ikke bety noe. Er vel kanskje bare veldig frustrert og lei meg i øyeblikket. Hva mener dere om gode vennskap?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå