Serepta 5809 posts Posted August 17, 2012 #1 Share Posted August 17, 2012 En kollega har bodd her i Norge i 7 år nå, men er nederlandsk statsborger. Han har ingen lån fra før hverken her eller der. Han gar hatt fast jobb med fast inntekt alle de åra han har bodd her. Men nå ønsker han å kjøpe leilighet, og har vært i møte med banken. De sier at de ikke låner ut penger uten at hsn har norsk pass. Han ønsker ikke å gi fra seg det nederlanske passet sitt. Hvordan kan dette gå i orden ? Han er ikke gift, og får ikke låne penger i hjemlandet sidrn han ikke skatter til dem. Link to post Share on other sites
Anonym bruker 6055016 posts Posted August 17, 2012 #2 Share Posted August 17, 2012 Merkelig, min franske samboer fikk da boliglån uten å være norsk statsborger... Link to post Share on other sites
pip pip 1893 posts Posted August 17, 2012 #3 Share Posted August 17, 2012 Min franske samboer fikk også lån uten å være norsk statsborger Link to post Share on other sites
Lelika 24 posts Posted August 17, 2012 #4 Share Posted August 17, 2012 Jeg ville prøvd en annen bank. Har fått lån hos både Nordea og Dnb, og jeg har ikke norsk statsborgerskap. Link to post Share on other sites
Recommended Posts