Gå til innhold

Dere damer som er over gjennomsnittet pene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Merker dere sjalusi fra andre damer? Jeg har vært veldig heldig med mitt utseende, har et pent ansikt og en slank kropp med fine former. Opplever til stadighet sjalusi fra andre damer. Ei god venninne har trukket seg tilbake etter at vi gikk på byen sammen en periode og jeg fikk all oppmerksomheten fra menn. Ellers merker jeg det på jobb også. Særlig merker jeg at det er overvektige damer med lav selvfølelse som slenger drit.

Jeg må legge til at jeg er en veldig utadvendt person som er opptatt av hvordan andre rundt meg har det. Bruker mye humor og snakker med "alle". Jeg er alltid blid og hyggelig og opptatt av hvordan folk rundt meg har det. Kjenner litt på den følelsen at det nesten er en forbannelse å se bra ut. Da kommer konkurranseinstinktet frem i andre damer med en gang. Jeg går ikke rundt og tenker at jeg er pen når jeg er med andre, men får jo høre det titt og ofte. Jeg vil heller bli hun som er den hyggelige, hvis dere skjønner.

Hvordan opplever dere andre dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er den kjedelige, tjukke som ingen snur seg etter på gata, men jeg er i likhet med de fleste andre såpass opptatt av meg og mitt at hvordan du eller andre ser ut legger jeg knapt merke til.

Så bare gå for å være den snille, hyggelige du for DET legger jeg merke til!

:)

Skrevet

Ja, opplever det en del på samme måten som deg.

Prøver å tenke at de som ikke liker meg pga evt utseendet mitt, de er det ingen tap å "miste" heller. Jeg opplever også å ikke bli bedt i selskap fordi andre kvinner ser på meg som en trussel fordi jeg blir sett på som single og "pen".

Selv synes jeg bare jeg ligner meg selv, aldri hatt noen spesielt store tanker om meg selv.

Skrevet

De som dømmer pene mennesker på bakgrunn av utseendet er ikke bedre enn de som gjør det andre veien.

For meg er det måten man blir møtt på som er avgjørende. Jeg har flust av venninner som er direkte vakre og jeg har ingen problemer med å være sammen med de i sosiale sammenhenger. De har noen fantastiske personligheter i tillegg, og det er igrunnen det som betyr noe, i hvert fall for min del.

Skrevet

Ja, opplevde en del dritt før, som jeg har skjønt etterhvert at var sjalusi.

Har bare hevet meg over det og vært hyggelig tilbake, så siste komplimentet jeg fikk var faktisk at noen sa til noen (som sa til meg) at jeg var utrolig hyggelig og omsorgsfull til å være så pen og vellykket.. (jeg har aldri følt meg verken pen eller vellykket da, men, merker jo at andre synes det..) Var faktisk veldig hyggelig å høre!!! Er jo innsiden som teller :-)

Skrevet

Jeg er overvektig, men får endel ganger høre at jeg er pen.

Var slank tidligere, og har aldri opplevd misunnelse fra overvektige, men har opplevd at de som er veldig opptatt av kropp er helt overbevist om at overvektige ikke egentlig regnes som pene.

Skrevet

Jeg er ikke over gjennomsnittet pen, men jeg fikk lyst til å svare likevel, sånn fra "den andre siden" :-)

Jeg skal ærlig innrømme at jeg har lett for å forhåndsdømme hvis jeg f.eks. er på en fest og møter en dame som er direkte vakker. Det er nesten så jeg går i angrepsposisjon;-) MEN jeg har blitt mye flinkere til å faktisk gå og snakke med vedkommende, og gang på gang viser det seg at de er herlige mennesker på innsiden også.

Dette med utseende har jo egentlig ikke noe å si heller, foruten de første minuttene. Med én gang man har snakket med noen, så føler ihvertfall jeg at utseendet endrer seg etter personligheten.

Skrevet

Jeg antar at pene, tynne, vellykkede jenter ser ned på meg. Føler meg som en dass i forhold, og med mindre jeg føler meg bra selv så er jeg ikke så veldig utadvendt og har ikke selvtilliten til å prate med de, fordi jeg antar at de ikke er spesielt intressert i å prate med meg. Høres sikkert kjempe dumt ut. Også så fordomsfullt egentlig. Skal sies at min beste vennine er knall pen etter alle standarder, og utrolig blid, hyggelig, og omgjengelig. Men jeg utpreger meg ikke når jeg er med henne, fordi ingen er intressert i meg. Og det er ingen antagelse, det er faktum. Om det er slik fordi jeg blir ekstra selvbevisst og kjedelig når jeg er med henne, eller om det er slik fordi hun bare ER så mye "bedre" enn meg er ikke lett å si. Men jeg antar det siste..

Skrevet (endret)

hmm, jeg har to bestevenninner (barndomsvenninner). de er begge under gjennomsnittet pene, men de er verdens herligste jenter! ærlige, snille, kan snakke med de om alt, null baksnakking, de har mann og barn, er veldig heldig som har de i livet mitt. jeg har ikke lenger oversikt over hvor mange venninner jeg har kuttet ut opp gjennom tiden pga de tror de kan gjøre hva de vil fordi de er pene. flørter med andres menn, osv osv.

mye av grunnen til at mine to bestevenninner aldri har hatt noe problem med meg, er vel fordi at jeg alltid har hatt kjæreste, aldri vært flørtete og kledd meg "horete" selv om jeg har utseende og kropp som mange ville vist fram. jeg har aldri likt å være midtpunkt, og lar venner og familie komme foran meg selv. hadde jeg oppført meg som om jeg var verdens peneste, så hadde jeg nok ikke hatt de to venninnene lenger :)

samme for meg om folk er stygge eller pene, så lenge de er snille så er de velkommen i vennegjengen min :)

har aldri merket noe fiendtlighet fra andre damer, heller tvert imot. er jeg på byen så ignorerer jeg oppmerksomheten fra menn, er jo jentene jeg er ute med og da er det de som får min oppmerksomhet :)

Endret av håpefull<3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...