Anonym bruker Skrevet 17. august 2012 #1 Skrevet 17. august 2012 Har snille gode foreldre,som stiller oppnår vi spør , og sier vi må bare spørre de når det måtte være. Men de spør aldri selv om å få ha barnet vårt,og vi har henne der 2 ganger i året kanske på overnatting. min bror bor nærmere (5 min unna ,og vi 20 min unna) han har to barn som er der myyyye både overnatting og noen timer her og der min brors barn er meget aktive,over normalen vil jeg si. mitt barn er av den rolige typen men har autisme og er krevende å underholde ,må ha hjelp til alt , har endel fakter osv henger seg opp ifakter om man ikke leker med ho\leser el men kunne sittet som et tent lys og sett tegnefilmer en hel dag om hun fikk lov vi har rett på avlasting til hun og det vet min mor, plutselig kom hun og sa til meg at de gjerne kunne være avlastning for hun hvis vi ville det,de mente da med betalt. jeg ble så sinnsykt såret av at hun tenkte sånn,er det helt på jordet av meg? jeg mener hvis de har tid og ork til å ha hun litt fast feks en ettermiddag i uken hvorfor ikke tilby det uten betalt ? de har en normal økonomi også. sa bare at vi ikke var klar for avlasting helt enda men skal ha det i bakhodet,inni meg føler jeg meg så såra. glad de vil .men ....=( kanskje det er gravidhormonene mine som overdriver det hele hum er snart 4 år forresten.
Gjest yrild Skrevet 17. august 2012 #2 Skrevet 17. august 2012 Jeg kan skjønne at det stakk litt, men til syvende og sist er jo det en vinn-vinn situasjon for dere alle. Dere får avlastning, jenta deres får oftere kontakt med besteforeldrene og besteforeldrene får bedre kontakt med jenta deres og litt ekstra penger.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2012 #3 Skrevet 17. august 2012 Det er vanskelig å finne gode avlastere og derfor ganske vanlig å bruke familie der det er mulig, jeg synes ikke du skal bli såret. Kanskje mammaen din har hørt om andre som gjør det på denne måten og ville tilby dere det samme. Siden du ikke er så "flink" til å spørre om hjelp ble dette en måte å tilby seg å hjelpe dere på fast basis? Jeg har selv foreldre som hjelper når de blir spurt, men aldri tilbyr seg selv. Derfor spør jeg nesten aldri fordi jeg har et ønske om at det skal være lyst betont å ha barnebarna. Søsteren min tenker ikke slik i det hele tatt og spør i hytt og pine, hennes bar er veldig ofte hos mamma så da blir det også en grunn til at jeg ikke spør. Nå har jo faktisk foreldrene dine spurt om de skal ha datteren din fast for å avlaste dere, og det tror jeg ikke du skal legge noe negativt i, det hadde ikke jeg gjort.
Mandalas Skrevet 17. august 2012 #4 Skrevet 17. august 2012 Er det kanskje bare fordi broren din er flinkere til å be om barnevakt? Er ikke sikkert foreldrene dine tilbyr seg å passe hans barn heller. og når dere spør så sjelden og attpåtil sier at dere ikke er klare for å ha foreldrene dine som avlaste, så skjønner jeg godt om de tenker/ tror at dere rett og slett helst vil ha jenta deres hjemme..
Anonym bruker Skrevet 17. august 2012 #5 Skrevet 17. august 2012 hi her joda min bror er slik at han ikke er redd for å spørre , sender de opp alene uten og spørre først osv, barna er der nesten hver dag , og en eller begge overnatter hvertfall annenhver helg. noe jeg synes er helt greit , og foreldrene mine må klare å si nei selv om det blir for mye for de. men jeg vil ikke "slite de ut", syns det er ille å spørre når de har de andre så mye,i tilegg jobber min mor i barnehage. Så jeg vet jeg ikke er flink til å "bruke de"\spørre de. jeg føler at om jeg hadde spurt de først om de ville det og de sa ja da, så hadde det vert ok men de vet jo vi har hatt behovet hele tiden , og da er det så rart for meg at de ikke har tilbydd det før . før betaling var inn i bildet. huff er så sårt for meg dette ,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå