Gå til innhold

Har alle en lettere fødsel 2. Gang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå, hadde det vært fint med ene ja svar......... :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I følge jordmødrene på ahus (som jeg snakket med før og etter andre fødsel): de fleste har det. Inkludert meg selv. :)

Skrevet

Om alle har det vet jeg ikke, men jeg hadde det i allefall! :)

Skrevet

Min andre var vondere og raskere enn første, men også mye lettere :)

Skrevet

Den aktive delen av min andre fødsel var faktisk lengre enn den første, men den første var veldig rask og jeg lå lenge med pressrier, så den andre var likevel en mye lettere fødsel. Jeg var også i mye bedre form etter fødselen enn jeg var første gang.

Skrevet

min første var hard og varte i 42 timer med regelmessige rier. var helt utslitt.

Fødte nr 2 for en uke siden, og den var super lett. 3,5 time med rier og 2 press så var babyen ute. Jeg har vært i kjempe fin form etter denne fødselen.

Skrevet

Hvis styrfødsel er lettere så ja.. Men jeg ville mye heller ha født vanlig en gang til..!

Skrevet

Sikkert ikke alle, men mine har blitt lettere å lettere:)

Skrevet

Fra fødsel startet til ungen var ute gikk det under 3 timer. Og jeg hadde en lang rie hele tiden. Fikk ikke slappe av før babyen var født. Så her er svaret nei..

Skrevet

Nei ikke alle, men de fleste jeg kjenner :-)

Jeg hadde en tøff fødsel nummer en. Hadde vel tatt alt av smertemidler etterhvert + lillemann måtte dras ut med sugekopp (og jeg var prepet for keisersnitt så var bedøvet fra brystet og ned). Med lille snupp gikk det som en drøm :-) trengte bare en Paracet og ellers pustet jeg meg gjennom smerten. I tillegg var jeg jo ikke så sliten etter fødsel (og mindre kjemikaler i kroppen) så jeg fikk virkelig nydt barseltiden fra første sekund :-)

Skrevet

da må visst jeg komme som den sure sokken her..., fødsel nr 2 var kortere enn nr 1, men myyye verre..... sorry...

Skrevet

Fødsel nummer 2 var MYE kortere (styrtfødsel), men også MYE vondere....

En mellomting mellom de to fødslene hadde nok vært bra ;)

Skrevet

Jeg hadde det hvertfall :)

Skrevet

Ikke merkbart, men nr tre og fire var mye bedre :)

Skrevet

Ok. Så kan altså ikke være sikke på at den er lettere :-)

Meeeen ser it som om de fleste hadde det litt lettere, så håper jeg er en av de :-)

Skrevet

Ja, min var lettere. Tok vel fire ganger så lang tid, men var mye enklere. Så ble det egentlig bare lettere for hvert barn ;)

Skrevet

Nix, 1 døgn lengre enn den første, endte med hastesnitt..

Skrevet

Jeg hadde en mye lettere fødsel andre gangen ja, uten noen komplikasjoner denne gang som jeg hadde første gang.

Min søster hade lik fødsel som første gang, bare litt kortere (3 timer istede for 4 timer som med første. Og dette var fra første rie eller vannavgang. )

Skrevet

Min 2.fødsel var på ingen måte lettere, den var mye hardere, vondere og tok dobbelt så lang tid

Skrevet

Ja, det heter seg det ; At andremann kommer kjappere. Livmoren har gjort dette før og førstemann har banet vei.

For min del så brukte jeg 24 timer på nr 1 og 6 timer på nr 2.

Med førstemann fikk jeg epidural og det hele gikk ganske greit.

Med nr to brukte jeg 6 timer og hadde stålkontroll frem til 8 cm åpning, men da kapitulerte jeg og hyyylte etter epiduralen men det var jo selvsagt for sent. Fikk fikk litt styr på slutten da jordmoren måtte inn å snu babyen manuelt men tilslutt etter masse smerter så kom han.

- Der og da, som jeg også sa etter førstemann : Aldri mer! - Men nå er det fortrengt og jeg sitter å spekulerer i kanskje en evt nr 3 :-)

Skrevet

Min andre kom etter 12 år, og det var ingen tvil om at jeg hadde født før ;) Barnet sklei lett ned(kjente det kjempegodt), mindre smerter og mindre tid :D

Jeg var redd jeg var førstegangs igjen slik man har hørt(ca 7 år), men neida! Bare gled deg :)

Skrevet

Ja den var rask og lett.Men utrolig vond!Det åpnet seg fort og riene var meget effektive.Presset bare i 10 min.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Vel, om jeg ikke regner med de fødslene som var i uke 21 av svangerskapet (for de var grusomme, både på smertene og ellers)

Fødselen med storebror varte i 7,5 time, åpningsfasen var et helvete. Mistet masse blod, og det tok meg evigheter å komme meg til hektene igjen. Med lillesøster var det hele over på ca 2 timer, intense rier (stortsett bare en lang rie. Men var helt ok fødsel, var i aktiv fødsel i ca 14 minutter. Selve fødselen var ikke smertefull, jeg rakk ikke å prøve meg på pressing engang, før det hele var over. 1,5 time etterpå, så var jeg oppe på bena, i dusjen, spiste noe mat osv. Dro hjem ca 26 timer etter fødselen. Så enda det var smerter fra helvete siste turen, så vil jeg nok si den var MYE enklere/lettere å forholde seg til, enn første.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...