Anonym bruker Skrevet 17. august 2012 #1 Skrevet 17. august 2012 bruk av barnehage fra? Ser dere ikke at folk lever vidt forskjellige liv og at behovene er langt fra like? Virker som det er noen som blir voldsomt provosert av at andre har barn i barnehage mens de går til frisøren, vasker hus, er sykemeldt, jobber kvelder osv. Kjenner mange som har søkalte frie yrker, forfattere, kunstnere, frilansere mm. De har ikke en regulert arbeidstid, men trenger jo denne barnehageplassen for å få gjort noe de også. Og ikke minst trenger barn er forutsigbar hverdag med sitt eget miljø, og da mener jeg ikke nødvendigvis 1 åringer, men de litt større barna. Jeg er i permisjon med andreungen min og storesøster er 4 år. Kunne ikke falt meg inn å ta henne ut av barnehagen for å gå hjemme med oss, hun hadde gått på veggen. En annen tinng er at hun har korte dager, blir levert til ti og hentet før fire. Kanskje det går an å ha litt tilit til at den enkelte familie selv vet hva som passer best hva som passer dem og deres barn??
Nyttårs barn Skrevet 17. august 2012 #5 Skrevet 17. august 2012 Er vel noen som føler seg bedre ved å angripe andres valg og å gi andre dårlig samvittighet for hvordan de organiserer livet sitt. Tror det er svært få foreldre som misbruker barnehageplassen jeg da.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2012 #6 Skrevet 17. august 2012 Så du syns ikke det er trist at en 1-2 åring er i barnehagen 7-9 timer mens foreldrene er hjemme? Men som ei så fint sa det i går så har nok disse barna det bedre i barnehagen;) Da snakker jeg ikke om de som er i perm, turnus, fri av hvilken som helst grunn og bruker noen timer i barnehagen. Men de som bruker den fra den åpner til den stenger hver eneste dag.... Skjønner heller ikke hvorfor det er enten eller? tror ikke noen barn har godt av å bare være hjemme eller bare være i barnehagen. Det finnes da en mellomting mellom 0 timer i barnehagen og 10... Men om man først betaler for plassen, så bør man vel bruke alle timene;)
LillaGorilla♥♥ Skrevet 17. august 2012 #7 Skrevet 17. august 2012 Så du syns ikke det er trist at en 1-2 åring er i barnehagen 7-9 timer mens foreldrene er hjemme? Men som ei så fint sa det i går så har nok disse barna det bedre i barnehagen;) Da snakker jeg ikke om de som er i perm, turnus, fri av hvilken som helst grunn og bruker noen timer i barnehagen. Men de som bruker den fra den åpner til den stenger hver eneste dag.... Skjønner heller ikke hvorfor det er enten eller? tror ikke noen barn har godt av å bare være hjemme eller bare være i barnehagen. Det finnes da en mellomting mellom 0 timer i barnehagen og 10... Men om man først betaler for plassen, så bør man vel bruke alle timene;) Men hvor mange kjenner du egentlig som GJøR det da? Har ungen i barnehagen i 10 timer mens de selv suller hjemme og gjør ikkeno'? Jeg personlig kjenner ikke ett eneste menneske som har ungene så lenge i barnehagen, og de som har dem relativt lenge, har gode grunner for det- som feks sykdom, jobb osv. Ingen jeg kjenner går hjemme og driver dank mens ungen er i barnehagen halve døgnet.. Så jeg skjønner ikke helt hvor dere finner disse hen?
Anonym bruker Skrevet 17. august 2012 #8 Skrevet 17. august 2012 Jeg kjenner svært få som bruker barnehage flest mulig timer om dagen mens de driver dank som du sier... Og angående de få som gjør det, så har barna det kanskje bedre under et pedagogisk opplegg i en god barnehage ja.
SuperGlad Skrevet 17. august 2012 #9 Skrevet 17. august 2012 Jeg er en av de som leverer ca halv 8 og henter kvart over 4. Er alene med to barn, leverer en i bhg og ei på SFO før jeg skal være på jobb kl 8. Når jeg er ferdig må jeg hente hun på SFO å deretter hente han i bhg. Dårlig samvittighet?? Nei faktisk ikke, for de er i bhg så jeg skal tjene penger så vi klarer oss. Noe annet valg har vi ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå