Gå til innhold

Holde igjen en regning,pga klage.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har hatt en takstmann her for noen uker siden, og når den taksten kom,etter dengang 3 uker,så kom også regningen.alt pr mail.regninga var på 4375,00...hårresisende.

Taksten klaget vi også på av flere grunner,som jeg ikke vil komme inn på her, men så er det den regningen da....vi er litt usikre på om vi skal betale den før vi har fått endelig takst? betale halvarten ? eller betale den nå,også purre på den nye taksten som han har lovet oss.

hva mener dere ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Normal pris for takst. Hvis de får en ny gyldig takst så er det vel ikke noe dere kan klage pris på så lenge dere ikke har lidd økonomisk tap eller?

Skrevet

Å fÅ en takst pÅ hus koster normalt rundt 5000 kroner sÅ prisen hans var det ingenting Å si pÅ.

Hva annet dere har Å klage pÅ vet ikke jeg, men det vanlige er Å betale regningene og heller fÅ penger tilbake om klagen fører frem. Han kan sende regningen til inkasso om dere ikke betaler.

Skrevet

Dere hadde vel avtalt pris på forhånd ? Synes uansett ikke prisen var noe å si på.

Men jeg skjønner ikke hva du spør om ?

Skrevet

Det er veldig, veldig dumt å la være å betale. Regingen blir sendt til inkasso, og tar det lang tid før du evt. "vinner" blir det betalingsanmerkning på deg, uansett utfall av klagen. Betal regningen og vent heller på å få tilbakebetalt om du "vinner".

Uten at jeg heller skjønte hva du klager på.

Skrevet
Det er veldig, veldig dumt å la være å betale. Regingen blir sendt til inkasso, og tar det lang tid før du evt. "vinner" blir det betalingsanmerkning på deg, uansett utfall av klagen. Betal regningen og vent heller på å få tilbakebetalt om du "vinner". Uten at jeg heller skjønte hva du klager på.

Nei, der tar du helt feil. Et krav som er omstridt skal ikke inkassobyrået kreve inn. HI sier jo at hun ikke vil fortelle hva klagesaken går ut på.

Men, HI, dere bør klage skriftlig. Her er noen nyttige maler fra forbrukerombudet:

http://www.forbrukerrådet.no/klage/Klagebrevliste/Inkasso/omstridt-krav

Skrevet

vi har klaget skriftelig. Og det er ikke prisen vi klager på,men selve taksten og slik den er utført.

Er ikke redd for at den skal gå til innkasso, vi får nok en purring først, han bor rett over gata her,

så er ikke noe sånne problemer.

Det som er "problemet" er at vi ikke har fått den endelige taksten enda, også lurer vi på om det er lurt å betale før vi har fått varen, som vi har bestilt.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...