Anonym bruker Skrevet 17. august 2012 #1 Skrevet 17. august 2012 Hva får dere av støtte? Min mann tjener 400000 i året og jeg har fullt lån og stipend. Lurer på om vi har "rett" på noe mer eller om dette er riktig?
Gjest Tullmusa83 Skrevet 17. august 2012 #2 Skrevet 17. august 2012 dere får barnetrygd og. Men trur ikke du får noe omgjort til stipend når mannen din tjener 400000. var i hvertfall det som sto i brevet mitt fra lånekassen. Men dere har jo mulighet tril billigere leilighet via studentsamskipnaden i forhold til hva par der begge jobber har.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 17. august 2012 #3 Skrevet 17. august 2012 Ingenting Jobber selv og tar egentlig mest studiet på si (50% studie). Da jeg var fulltidsstudent fikk jeg vanlig lån/stipend og ikke noe mer som f.eks barnetillegget.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2012 #4 Skrevet 17. august 2012 dere får barnetrygd og. Men trur ikke du får noe omgjort til stipend når mannen din tjener 400000. var i hvertfall det som sto i brevet mitt fra lånekassen. Men dere har jo mulighet tril billigere leilighet via studentsamskipnaden i forhold til hva par der begge jobber har. Jeg får vel noe av lånet omgjort til stipend som alle andre? H
Anonym bruker Skrevet 17. august 2012 #5 Skrevet 17. august 2012 Hva får dere av støtte? Min mann tjener 400000 i året og jeg har fullt lån og stipend. Lurer på om vi har "rett" på noe mer eller om dette er riktig? Jeg har startet å studere og har fullt lån og stipend, med en mann som tjener 600 000 i året. Du kan evt sjekke om du har rett på forsørgestipend, men tror mannen din tjener for bra til å få det (sjekk på lånekassens hjemmesider). Ellers får dere selvsagt barnetrygd som alle andre familier. Ikke noe mer enn det.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2012 #6 Skrevet 17. august 2012 dere får barnetrygd og. Men trur ikke du får noe omgjort til stipend når mannen din tjener 400000. var i hvertfall det som sto i brevet mitt fra lånekassen. Men dere har jo mulighet tril billigere leilighet via studentsamskipnaden i forhold til hva par der begge jobber har. Jeg får vel noe av lånet omgjort til stipend som alle andre? H Jeg spurte om det samme tidligere her, og det ble vel konkludert med at inntekten til di mann eller samboer har ingen ting å gjøre med hvor mye du får som stipend eller ikke. Men formue kan påvirke.
Smyril Line Skrevet 17. august 2012 #7 Skrevet 17. august 2012 Jeg studerer fulltid, og samboeren min tjener rett over 400 000 fra og med i år. Frem til nå har jeg fått fullt lån og stipend, men nå som han har gått opp i lønn, får jeg ikke stipendet. Altså, jeg får omgjort den vanlige % lån til stipend ved bestått eksamen, men får ikke forsørgerstipend i tillegg lenger.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2012 #9 Skrevet 17. august 2012 Jo inntekten til mannen din er helt avgjørende hva du får i stipend/lån når du har barn!(inntekt under 330000 gir deg rett til forsørgerstipend)Så din mann tjener for mye til at du har rett til noe mer enn vanlig stipend/lån, dessuten får du ikke lånet ditt omgjort når du jobber så mye ved siden av (over 150000). Se lånekassen hjemmesider, der står alt.
Gjest Tullmusa83 Skrevet 17. august 2012 #10 Skrevet 17. august 2012 Man blir sammlignet når man har felles barn. Så har forstått det slik at jeg nå mister stipendet mitt fra januar. Han var ferdig med studiet i år så han rekker ikke å tjenne for mye på denne siden av nyttår.
Anonym bruker Skrevet 17. august 2012 #11 Skrevet 17. august 2012 Bare for å oppklare, man har ALLTID rett på vanlig stipend/lån uansett inntekten til ektemann? Det er bare ens egen inntekt eller formue som kan ha noe å si?
Gjest peacock Skrevet 17. august 2012 #12 Skrevet 17. august 2012 Mannens inntekt påvirker BARE forsørgerstipendet! Vanlig omgjøring av lån for bestått eksamen har ingenting med dette å gjøre. Her påvirker bare egen inntekt (som må være under 140000 ca for å få omgjort maksimalt). Men, HI, du får ikke forsørgerstipend når mannen din tjener såpass bra, og du har heller ikke rett på redusert pris i studentbarnehagene. Derimot kan du fortsatt utnytte alle andre fordeler man har som student (billig bolig, trening, transport osv).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå