Gå til innhold

Dere som studerer, har barn, og er sammen med barnefar.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva får dere av støtte? Min mann tjener 400000 i året og jeg har fullt lån og stipend. Lurer på om vi har "rett" på noe mer eller om dette er riktig?

Videoannonse
Annonse
Gjest Tullmusa83
Skrevet

dere får barnetrygd og. Men trur ikke du får noe omgjort til stipend når mannen din tjener 400000.

var i hvertfall det som sto i brevet mitt fra lånekassen.

Men dere har jo mulighet tril billigere leilighet via studentsamskipnaden i forhold til hva par der begge jobber har.

Skrevet

Ingenting :P Jobber selv og tar egentlig mest studiet på si (50% studie). Da jeg var fulltidsstudent fikk jeg vanlig lån/stipend og ikke noe mer som f.eks barnetillegget.

Skrevet
dere får barnetrygd og. Men trur ikke du får noe omgjort til stipend når mannen din tjener 400000. var i hvertfall det som sto i brevet mitt fra lånekassen. Men dere har jo mulighet tril billigere leilighet via studentsamskipnaden i forhold til hva par der begge jobber har.

Jeg får vel noe av lånet omgjort til stipend som alle andre?

H

Skrevet
Hva får dere av støtte? Min mann tjener 400000 i året og jeg har fullt lån og stipend. Lurer på om vi har "rett" på noe mer eller om dette er riktig?

Jeg har startet å studere og har fullt lån og stipend, med en mann som tjener 600 000 i året. Du kan evt sjekke om du har rett på forsørgestipend, men tror mannen din tjener for bra til å få det (sjekk på lånekassens hjemmesider).

Ellers får dere selvsagt barnetrygd som alle andre familier. Ikke noe mer enn det.

Skrevet
dere får barnetrygd og. Men trur ikke du får noe omgjort til stipend når mannen din tjener 400000. var i hvertfall det som sto i brevet mitt fra lånekassen. Men dere har jo mulighet tril billigere leilighet via studentsamskipnaden i forhold til hva par der begge jobber har.
Jeg får vel noe av lånet omgjort til stipend som alle andre? H

Jeg spurte om det samme tidligere her, og det ble vel konkludert med at inntekten til di mann eller samboer har ingen ting å gjøre med hvor mye du får som stipend eller ikke. Men formue kan påvirke.

Skrevet

Jeg studerer fulltid, og samboeren min tjener rett over 400 000 fra og med i år. Frem til nå har jeg fått fullt lån og stipend, men nå som han har gått opp i lønn, får jeg ikke stipendet.

Altså, jeg får omgjort den vanlige % lån til stipend ved bestått eksamen, men får ikke forsørgerstipend i tillegg lenger.

Skrevet

Vi har null i formue forresten ;)

Skrevet

Jo inntekten til mannen din er helt avgjørende hva du får i stipend/lån når du har barn!(inntekt under 330000 gir deg rett til forsørgerstipend)Så din mann tjener for mye til at du har rett til noe mer enn vanlig stipend/lån, dessuten får du ikke lånet ditt omgjort når du jobber så mye ved siden av (over 150000).

Se lånekassen hjemmesider, der står alt.

Gjest Tullmusa83
Skrevet

Man blir sammlignet når man har felles barn. Så har forstått det slik at jeg nå mister stipendet mitt fra januar. Han var ferdig med studiet i år så han rekker ikke å tjenne for mye på denne siden av nyttår.

Skrevet

Bare for å oppklare, man har ALLTID rett på vanlig stipend/lån uansett inntekten til ektemann? Det er bare ens egen inntekt eller formue som kan ha noe å si?

Gjest peacock
Skrevet

Mannens inntekt påvirker BARE forsørgerstipendet!

Vanlig omgjøring av lån for bestått eksamen har ingenting med dette å gjøre. Her påvirker bare egen inntekt (som må være under 140000 ca for å få omgjort maksimalt).

Men, HI, du får ikke forsørgerstipend når mannen din tjener såpass bra, og du har heller ikke rett på redusert pris i studentbarnehagene. Derimot kan du fortsatt utnytte alle andre fordeler man har som student (billig bolig, trening, transport osv).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...